ההמונים מלווים את דוד לוי בדרכו האחרונה. צילום: מוטי זילברברג

הלוויתו של דוד לוי: מאיר בן 7 נפרד מאביו – "אוהב אותך ומתגעגע"

הרב דוד לוי, שנדרס בידי אוטובוס בקזבלנקה, מרוקו, נטמן בבית העלמין באשדוד. הוא הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים, הורים ואחים. לוי ניהל את בית הכנסת של הרב פינטו ובמלווים היו רבים מאנשי מוסדות "שובה ישראל"

פורסם בתאריך: 2.12.19 18:06

     

מאות רבות של אנשים ליוו אחר הצהריים למנוחות את הרב דוד לוי מאשדוד, שנהרג ביום שישי במרוקו מפגיעת אוטובוס. בית ההלוויות באשדוד היה צר מלהכיל את הקהל הגדול שבא להיפרד.

הרב חיים פינטו סופד. צילום: מוטי זילברברג

שורה של רבנים ספדו ללוי, אך היה זה הילד שלו, מאיר, שבדבריו גרם לרבים לפרוץ בבכי. "אבא היקר שלי, אני אוהב אותך ומתגעגע אליך", אמר הבן בשקט. "עוד מעט חנוכה ואני לא יודע איך נדליק חנוכיה בלעדיך. אני בטוח שתשמור עלינו כמו שתמיד דאגת לנו. אבא, תתפלל על אימא שיהיה לה המון כוח לגדל אותנו".

דוד לוי בן 44 השאיר אחריו אישה וארבעה ילדים, הצעיר שבהם כבן שנה, את הוריו כליפא ושרה ואחיו. לוי נולד וגדל באשקלון ובשלב מסוים חזר בתשובה, התקרב לחצרו של הרב יאשיהו פינטו, עבר לאשדוד והקים משפחה.

האסון שבו מצא את מותו אירע בקזבלנקה, מרוקו, שישי אחר הצהריים. לוי פסע בין שני אוטובוסים ואחד מהם פתח בנסיעה ומחץ אותו.

במספידים הרב הראשי של אשדוד חיים פינטו שבדבריו גם הודה למלך מרוקו והממשל שלו על הסיוע לקהילה היהודית שם והעזרה בסידורי הטסת המנוח לקבורה.

עוד הספידו גיסו של לוי, דוד רווח, מנחם פינטו, הרב שמואל אוחנה, יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, הרב מאיר אבוחצירא, משגיח ישיבת שובה ישראל הרב נחמיה קרוואני, ונציג החברה קדישא, שניר אלמליח. את הטקס הוביל חבר מועצת העיר אבי דרעי מהחברה קדישא.

ההלוויה נערכה בהפרדה עם מחיצה בין קהל הגברים לקהל הנשים. בסיום ההספדים התבקשו הנשים שלא ללוות את המנוח אל קברו.

המשפחה יושבת שבעה ברחוב תמוז 7, אשדוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר