הפלמינגו בזריחה. צילום: קובי בן אלי

פלמינגו שיגעון: התופעה שהטריפה את אשדוד

לא ברור כיצד הוא מצא את דרכו דווקא לאשדוד, אבל מאז שנחת בשפך נחל לכיש, בעל הכנף המרשים הפך לאטרקציה חסרת תקדים שמושכת חובבי טבע, צלמים וגם תושבים סקרנים ואורחים שבאים במיוחד כדי לחזות בפלא

פורסם בתאריך: 28.11.19 16:36

     

גם אם אתם לא אשדודים או חובבי צפרות נלהבים כנראה ששמעתם על המבקר החדש בנחל לכיש, שנראה כמי שנהנה מהסביבה החדשה ובינתיים עוד ממשיך את ביקורו כאן כשהחורף בפתח, ניזון מסרטנים ומתעופף לו בין גדות הנחל וחוף הים.

מדובר בפלמינגו מצוי, פרט צעיר כבן שנתיים, צבעו האפרפר אולי נראה חריג – שהרי מי לא יודע שפלמינגו הוא ורוד – הוא בשל גילו הצעיר. אפרוחי הפלמינגו נולדים עם פלומה בגוון אפור, ועם השנים צבע הנוצות שלהם מתבהר והם מקבלים את הצבע הלבן עם הגוונים הוורודים המוכר שלהם.

בשבוע האחרון האורח הפורח ארוך הרגליים הפך להיות אטרקציה אשדודית ומשך מבקרים ואוהבי ציפורים רבים שבאים לראות אותו מכל הארץ. הוא ללא ספק הכוכב המרכזי. נחל לכיש יפה במיוחד בעונה זו, והוא מושך אליו מגוון של ציפורים נודדות. אך כמובן שהרוב באים בזכותו של אותו מבקר יוצא דופן.

“מה הוא עושה כאן, זה באמת לא ברור”, מנסה לפענח הווטרינר העירוני ד”ר משה דהן. הפלמינגו הם עופות שנודדים בלהקות ולא מסתובבים לבד. כל הנראה, הפלמינגו הצעיר הגיע לכאן בטעות, ייתכן שהרוחות המזרחיות החזקות שהיו בשבוע שעבר הרחיקו אותו מהאחרים או שהפלמינגו הצעיר איבד את הדרך ופשוט בחר לנוח כאן”.

רופא החיות מרגיע שמצב הפלמינגו טוב, והוא לא מפגין כל מצוקה פיזית. מאפיין התנהגותי בולט של העוף הוא חוסר הפחד המופגן שלו מבני אדם, תכונה זו הולידה תאוריה נוספת לגבי ביתו המקורי של הציפור. ייתכן כי למעשה הוא הגיע מגן חיות כשלהו, במידה שכן – ככל הנראה מגן חיות באירופה. עם זאת, לא נמצא כל סימון על הפרט הצעיר, ולכן אין דרך לאמת זאת.

נכון לפרסום שורות אלו הפלמינגו עדיין מעביר את זמנו במוצא נחל לכיש אל הים. השירות הווטרינרי העירוני פנה לרשות הטבע והגנים, שאחראית לטיפול ופיקוח על חיות הבר בארץ, כדי להחליט על עתידו, אך לאור העבודה שהוא בריא ואפילו מעופף מדי פעם הוחלט להשאיר אותו בינתיים בנחל.

“לכידה”, מסביר ד”ר דהן, “היא פעולה שיוצרת לחץ אצל בעל החיים, לעיתים היא יכולה ליצור יותר נזק מאשר להשאיר אותו שם ולתת לו להתחזק. לכן כרגע אנחנו מעדיפים לתת לו להישאר בתקווה שיתחזק וימשיך הלאה”.

ביקור הפלמינגו יצר באז משמעותי, וכלי תקשורת רבים מיהרו לסקר את הסיפור. לשמואל דוד, יועץ התקשורת של ראש העירייה, יש חלק לא קטן בסיפור: “בסוף השבוע האחרון ירדתי לנחל לצלם אותו”, הוא אומר, “ברגע שפרסמתי את התמונות, התקשורת והרשתות הגיבו בהתלהבות, ותמונות הופצו בכל מקום. בזכות הפרסום הגיעו לנחל מבקרים רבים, וגם כלי התקשורת עקבו אחר הסיפור. העיר קיבלה חשיפה אדירה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר