מסעדת נאפיס. צילום: דור גפני

אחרי 25 שנה: נאפיס תיסגר בסוף החודש

הזכיין החליט שלא לחדש את חוזה השכירות והודיע לעובדים שהמסעדה, שנמצאת באזור התעשייה באשדוד והפכה לכשרה לפני כשנה וחצי, תיסגר בסוף החודש הנוכחי. לדבריו הוא בוחן אפשרויות לפתוח מחדש במיקום אחר בעיר. פרסום ראשון

פורסם בתאריך: 18.11.19 12:46

     

מסעדת נאפיס באשדוד, אחת הוותיקות והמוכרות בעיר, תיסגר בסוף החודש הנוכחי. העובדים, כ-40 במספר, קיבלו הודעה על כך.

הבעלים מסבירים שחוזה השכירות שלהם הסתיים והם החליטו שלא לחדשו. "בתחום הזה השכירות היא לחמש שנים מראש והחלטנו שלא להמשיך פה, אבל בודקים אופציות לפתוח בהמשך במקום אחר".

המסעדה, שפועלת בזכיינות, נפתחה לפני 25 שנה ולמעשה היא כנראה המסעדה הוותיקה ביותר שהייתה ונותרה בסביבה שלה, כשעסקים אחרים נפתחו ונסגרו כמעט כל שני וחמישי. לרשת נאפיס סניפים נוספים בבאר שבע, רחובות, ראשון לציון מערב ומזרח, פתח תקווה והרצליה.

למה בעצם החלטתם לסגור?

"המקום רווחי ועובד, אבל המגמה בתחום המסעדנות היום היא לחדש ולהתאים את עצמך לעידן החדש, וכדי לעשות את זה צריכים להשקיעה סכום של 2-3 מיליון שקל, הבנו שבמיקום הנוכחי ובנסיבות הקיימות זה פחות כדאי. אנחנו בודקים כל מיני אופציות לפתוח במקום אחר בעיר, יותר נגיש ויותר מרכזי. צריך לזכור שבעבר החניה ברחוב הייתה בחינם, אבל לפני יותר מ-10 שנים הפכו אותה לחנייה בתשלום, גם כניסת הספקים היא בעייתית".

בעבר נאפיס באשדוד היה פתוח בערב שבת ואתם החלטתם להפסיק?

"נכון, נאפיס אשדוד הוא הסניף הכשר היחיד בארץ. עשינו את זה כי הבנו שיש דרישה מצד הקהל המקומי למקום שלא עובד בשבת, מקום עם תעודת כשרות".

 

נאפיס ממוקמת ברחוב הבנאים פינת האורגים שבאזור התעשייה, מה שמונה גם 'מתחם הפורום' על שום המבנה שהיה פעם קניון בשם זה, מעברו השני של הכביש.

לפני שנים זה היה ה-אזור, בהא הידיעה, לבילויים וחיי לילה באשדוד עם שלל פאבים ומועדונים לאורך הרחוב וסביבו, גם ואולי במיוחד בסופי שבוע.

אבל הדברים השתנו. יתכן גם שקרנו של האזור ירדה בעקבות פעולות של המשטרה והעירייה נגד עסקים כאלה, כולל הוצאת צווי סגירה והטלת מגבלות, ובנוסף מרכז הכובד של חיי הבילוי נדד לרצועת החוף, למשל למתחם בובר והטיילת, לצד שינוי של תרבות הבילוי לכיוון של יותר קולינריה.

אולי גם המגמה הדתית התחזקה, מה שהביא לכך שעסקים רבים אינם פותחים בשבת. ועוד לא הזכרנו את ההשפעה שיש ל"סבבים" וההסלמות הביטחוניות.

בזמנו היו דיבורים בעירייה להפוך את מתחם הפורום למדרחוב וזה לא יצא לפועל. חבל?

"ברור. לפני כמה שנים פנו אלינו מהעירייה, הלכו לראשון ללמוד, ובסוף לא יצא מזה שום דבר. חבל, יכלו להפוך אותו למדרחוב, אבל העירייה לא ממש השקיעה כמו שעשו למשל באזור המוסכים בראשון שהפכו אותו לפנינה".

מסעדת נאפיס. צילום: דור גפני

בעבר נאפיס התמחה בבצקים כמו מלוואח וזיווה.

"נכון, הייתה אז נרגילה ונאפיס התחרה מולה. מאז הרבה דברים השתנו והיום יש לנו הכל מהכל. בעיקר מה שהולך זה בשרים, שיפודים, חומוס. אנחנו מסעדה ישראלית לכל דבר. גם הקהל מאוד מגוון, מילדים ועד מבוגרים. ככלל, אשדודים חולים על בשר. חשוב גם לומר שלאורך השנים היינו קצת כמו סופר מרקט של המסעדות מסביב, וכשהיה חסר להן משהו, היו באים אלינו".

מה יפתחו במקום נאפיס?

"עדיין לא ידוע, יתכן שמסעדה אחרת".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר