סרגיי במיון של בית החולים אסותא אשדוד. באדיבות המצולם

סרגיי שנפצע מהרקטה בצומת משחזר: "זה נפל משום מקום. לא הייתה שום התרעה"

סרגיי דז’וס נפצע מהרקטה שנפלה בצומת גן יבנה, ורסיס מתכת שחדר לאפו מצד אחד יצא מהצד השני: "יצאתי משם בנס". אזהרה: תמונות קשות לצפיה

פורסם בתאריך: 14.11.19 16:39

     

צילומי פגיעת הרקטה בכביש 4, צומת גן יבנה, בין מכוניות חולפות, הפכו לתמונות בה"א הידיעה של הסבב הנוכחי.

הנפילה התרחשה ביום שלישי בסביבות 9 וחצי בבוקר. עדי ראייה מספרים שהרקטה נפלה “משום מקום”, ללא כל התרעה ומבלי שנשמעה אזעקה. לא לגמרי ברור גם אם היא לא יורטה בטעות או בכוונה, מכיוון שכביש נחשב “שטח פתוח”. מדובר צה”ל נמסר שדווקא הופעלה אזעקה.

הנפילה תועדה במצלמות של חברת נתיבי ישראל שמוצבות גבוה מעל הצומת — בסרטון נראה רגע הפגיעה, כדור האש וההבזק בשל פגיעה בקו חשמל וכן במצלמת אוטובוס קו 340 של חברת אפיקים שבו נהג דניאל חזן. הוא עמד בצומת לכיוון דרום, ואז ראה מולו את הפיצוץ המחריד, כפי שרואים בווידיאו.

הצילומים לא משאירים מקום לספק: היה פה סוג של נס. הרקטה הכבדה, שפערה בור בכביש בנתיב לכיוון צפון, הייתה קרובה מאוד לפגוע עם רסיסיה בכלי הרכב שעברו במקום באותו רגע ממש. אולם מי שנפצע, ולמרבה המזל באורח קל, היה דווקא סרגיי דז’וס שנסע בנתיב הנגדי ושנייה קודם חלף בצומת.

“אני מרגיש חלש”, סיפר סרגיי בריאיון ל”כאן דרום” כמה שעות לאחר שנפצע בעודו מטופל במיון בבית החולים אסותא באשדוד. “קיבלתי את ההדף, הרקטה נפלה בנתיב הנגדי, ומההדף התנפצו החלונות ונפצעתי מרסיסים. לא הייתה אזעקה באזור. זה נפל משום מקום. לא הייתה שום התרעה.

“הרקטה נפלה איזה 20 מטר ממני. באותו רגע לא הבנתי כלום, חשבתי שמישהו נכנס בי ושזאת תאונה. נהגתי באוטו והחזקתי חזק את ההגה כדי שהרכב לא יסטה. התחילו לרדת לי כמויות גדולות של דם מהאף ועצרתי בצד".

הרכב שבו נהג סרגיי מנוקב מרסיסים. צילום: פרטי

סרגיי, 30, הוא נהג חלוקה של רובה (חומר איטום) מנתניה, שהיה בדרכו ללקוח באזור אשדוד. “אם הייתי 20 מטר קודם, כנראה שהייתי מת, הייתי נהרג. רק בגלל שהרקטה נפלה בזמן שעברתי אותה טיפה נשארתי בחיים. היה פה נס. יצאתי משם בנס. אלוהים שומר עליי. האירוע הזה היה יכול בקלות להסתיים עם הרבה נפגעים קשה”.

התמונות לא משאירות הרבה מקום לדמיון: שמשות הרכב המסחרי שבו הוא נסע מנופצות והפח מנוקב מרסיסים. לפני חודשיים סרגיי נפצע קל בתאונת שרשרת בכביש 4 צפון בין אשדוד ליבנה. גם משם הוא יצא יחסית בזול.

נפילה בצומת גן יבנה. צילום אילן אסייג

לאחר שטופל ונתפר הוא שוחרר לביתו ונדרש להגיע שוב למעקב. “יש לי כאבי ראש ואני עדיין מסוחרר”, אמר למחרת. “הסתכלתי בצילומי הווידיאו ממקום הנפילה, זה לא ייאמן שיצאנו משם בחיים. בתוך האוטו יש חורים מהרסיסים שפספסו אותי רק במעט. מה עוד אפשר להגיד יותר מזה?”

הסבב החל בעקבות חיסול של בכיר הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה בהא אבו אל-עטא בליל שלישי. התגובה לא איחרה לבוא, ומאז יום שלישי השכם בבוקר ועד למחרת ב-17:30 זוהו כ-360 שיגורים לשטח ישראל. לפי נתוני הצבא, כ-60% מהם נפלו בשטחים פתוחים, וסוללות כיפת ברזל יירטו יותר מ-90% מהיתר.

אשדוד הפכה למעין עיר רפאים ביום שלישי וגם למחרת. התנועה ברחובות הייתה דלה מאוד, וכך גם במרכזי הקניות. עסקים רבים ובהם מסעדות כלל לא נפתחו.

באשדוד נשמעו ארבע אזעקות ביום שלישי:

5:50 — שני יירוטים, ללא נפגעים

8:11 — נפילת רקטה שלא התפוצצה ליד שכונת מגורים, ללא נפגעים

8:31 — יירוט אחד, ללא נפגעים

13:06 — נפילה בשטח פתוח, ללא נפגעים

ברביעי נשמעה אזעקה בשעה 20:43 — נפילה בשכונת מגורים ללא נפגעים.

כזכור, אשדוד חולקה לארבעה אזורי התרעה ואזור התרעה נוסף המתייחס לאזורי התעשייה. חלק מהאזעקות הופעלו רק בחלק מהאזורים.

רסיס גדול, תוצאה של יירוט, נפל היישר על שמשת מכונית שחנתה ליד אחד המתנ”סים בעיר וחדר פנימה. למרבה המזל, היא הייתה ריקה מאדם.

נפילה אשדוד. צילום דוברות המשטרה

ביום שלישי הלימודים בעשרות רשויות מקומיות בוטלו. רקטות נורו גם לכיוון השפלה וגוש דן, ולראשונה מאז מלחמת המפרץ בוטלו שם לימודים. ברביעי צומצם טווח המגבלות של פיקוד העורף, אולם עדיין מקומות עבודה רבים הושבתו ועסקים ניזוקו.

במהלך יום רביעי נשמר שקט מתוח באשדוד, ואילו אשקלון ועוטף עזה המשיכו לספוג שיגורים. נכון לכתיבת שורות אלה ברביעי, שמונה בערב, ההסלמה נמשכת ואולי גם מתקרבת לנקודת הכרעה, לכאן או לכאן, בין אם להידרדרות נוספת או לכיוון של השגת רגיעה. עד לפעם הבאה.

בתום ישיבת הערכת מצב בעיריית אשדוד ביום רביעי בערב נודע שגם בחמישי לא יתקיימו לימודים, והמגבלות שהוטלו קודם לכן יימשכו. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר