רבקה זלבה בבחירות האחרונות. התמונה באדיבות המשפחה

נפטרה רבקה זלבה מוותיקי אשדוד

הייתה מוותיקי העיר, והמאפייה שלה ושל בעלה המנוח שלום, שנפתחה עוד ב-62’, הפכה לסמל

פורסם בתאריך: 7.11.19 19:23

     

אחרי מאבק אמיץ ובלתי מתפשר במחלת הסרטן הלכה לעולמה ביום שני בצהריים רבקה זלבה (89), מוותיקי אשדוד, שהקימה עם הגעתה לעיר ב-1962 יחד עם בעלה שלום זלבה ז”ל את “מאפיית מן”. המאפייה שהייתה מותג הייתה מהראשונות באשדוד, והיא פעלה עד שנות ה-90 ברחוב העבודה באזור התעשייה הקלה. רבקה לא עבדה במאפייה, אלא הפעילה גן ילדים. על פי בקשתה, היא נטמנה עוד באותו ערב בבית העלמין באשדוד ליד בעלה שנפטר ב-2014.

רבקה נולדה בירושלים ובגיל 11 עברה להתגורר בתל אביב. לדברי בנה סנ”צ בדימוס הקרימינולוג ד”ר אבי זלבה, הציעו לה מכרים להכיר את שלום, שלימים היה לבעלה. היא הסכימה אף שבאותם ימים ילידי הארץ לא נטו להתחבר עם ניצולי שואה.

 

“כשראתה לראשונה את אבא, הוא מאוד הרשים אותה והיא אמרה, ‘אני איתו והוא שלי’”, מספר אבי. כשפרצה מלחמת השחרור, היא זייפה את גילה והוסיפה לו שנה כדי שתוכל להתגייס לצה”ל.

במהלך המלחמה נפגשו שני הלוחמים לעיתים רחוקות, שכן היא שירתה כחובשת קרבית בנבי יושע בגליל העליון, והוא שירת כחבלן בחטיבת אלכסנדרוני בדרום.

אחרי המלחמה הם נישאו והתגוררו בתל אביב, ששם נולדו הבן הבכור דוד, עו”ד, תושב ניר ישראל; אבי ובועז, שמתגורר ברמת בית שמש. רונן, בן הזקונים שנולד באשדוד, מתגורר בירושלים ומשרת בשירות בתי הסוהר.

“אימא, כפי שהגדיר אחי דוד, הייתה ‘אחת מדור הנפילים’. היא הייתה אישה קטנה בגוף וענקית בנשמה, ציונית אמיתית ומלח הארץ. היא אהבה מאוד את אשדוד והייתה פטריוטית גדולה של העיר.

“בשבועיים האחרונים היא הייתה מאושפזת בבית החולים הרצפלד מוקפת בבני המשפחה. היא הייתה אופטימית ואפילו תכננה לפרטי פרטים את שובה הביתה ולקיחת כל המשפחה על חשבונה להפלגה לחו”ל”, אומר אבי. נוסף לארבעת בניה, הותירה אחריה רבקה 13 נכדים ו-10 נינים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר