לכלוך בכניסה לבניין. צילום יעקב גויסקי

מקווים לטוב

דיירי בניין שסמוך למקווה בי”א מתלוננים על הרבה לכלוך שמתעופף אליהם לחצרות, בזמן שאנשים מגיעים לקיים מצוות הטבלה של כלים חדשים

פורסם בתאריך: 7.11.19 19:00

     

סוכות הוא החג היחיד שבו ישנה מצווה מיוחדת של שמחה, כפי שכתוב “ושמחת בחגך והיית אך שמח”. הדיירים ברחוב הר חרמון 22 פינת רחוב הר אביטל ברובע י”א, הממוקם מול מקווה הטהרה, לא ממש הצליחו לקיים את מצוות השמחה גם השנה, שכן בערב סוכות ובערב שמחת תורה הגיעו למקווה עשרות מתושבי אשדוד כדי לקיים את מצוות הטבלת כלי אוכל חדשים והותירו אחריהם ערימות של אריזות וניירות עטיפה שמצאו את דרכם בתוך זמן קצר לחצר בית המגורים שממול ומילאו אותה בהמוניהם.

“זה קורה בכל ערב חג לאורך כל השנה, וזה הפך כבר לסיוט”, אומר ד”ר יעקב גויסקי, אחד מדיירי הבית, שמספר שקרוב לכניסת החגים המדוברים הוא אסף מחצר הבית שבו הוא מתגורר עשרות פריטי אשפה מנייר וקרטון שכיסו את הדשא, שאותם השאירו אחריהם מקיימי מצוות הטבלת כלי האוכל וגרמו בכך עוגמת נפש לדיירים.

לדברי גויסקי, הוא פנה בנושא למוקד העירוני פעמים רבות: “מדי פעם נשלחו למקום עובדי ניקיון, אך הבעיה לא נפתרה”, הוא אומר.

לדברי דובר עיריית אשדוד אדי בן חמו, מיד עם קבלת התלונה ראש מינהלת הרובע סייר במתחם המקווה וברחוב אביטל, ומשעות הצהריים בערב החג המקום כבר היה נקי ומסודר. “ראש מינהלת הרובע מציין כי בתקופות החגים, בדגש על פסח וחגי תשרי, אכן מגיעים תושבים המבקשים להטביל כלים חדשים במקווה, וכבר לפני כשנתיים, חרף כך שהמתחם שייך למועצה הדתית, התקינה העירייה פח טמון קרקע בטווח של חמישה מטרים מאזור הטבלת הכלים, לתוכו ניתן להשליך את אריזות הפסולת. ראש המינהלת משבח את התושבים על המודעות ומעורבותם בפעילות למען סביבה נקייה וכן משבח את שירותי הניקיון המקיימים שם פעילות קבועה בכל יום בשעות הבוקר. מינהלת הרובע עומדת לרשות התושבים לכל פנייה ומסייעת ככל שנדרש".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר