פסטיבל עמים וטעמים: יחיאל לסרי ושמעון כצנלסון שותים בירה. צילום מייק אדרי ולירון מולדובן

יחיאל וסניה יוצאים יחד לחו”ל

ד”ר לסרי וסגנו כצנלסון יטוסו לרוסיה במטרה לבחון שיתוף פעולה תרבותי עם מוזיאון הארמיטאז’. באופוזיציה תוקפים וטוענים לבזבוז כספי ציבור

פורסם בתאריך: 7.11.19 18:45

     

ראש העיר אשדוד ד”ר יחיאל לסרי וסגנו שמעון כצנלסון יצאו בשבוע הבא שוב לחו”ל על חשבון הקופה הציבורית, והפעם כדי לבחון שיתוף פעולה עם מוזיאון הארמיטאז’ שבסנט פטרבורג ברוסיה. השניים יצאו לשם ב-13 לחודש לחמישה ימים ויחזרו ארצה ב-17 לחודש.

את ההזמנה קיבל אמנם לסרי מאמיר ג' כבירי, נשיא עמותת נאמני מוזיאון הארמיטאז’, שמורשה לייצג את המוזיאון בישראל, אך עיריית אשדוד תממן את הנסיעה והשהייה. העלות תהיה בסביבות 2,000 דולר: שני כרטיסי טיסה ישירה בחברת אירופלוט — כ-840 דולר, מלון — כ-320 דולר, כלכלה (לא כולל נסיעות) — 660 דולר. לזה יש להוסיף את עלות ביטוח הנסיעות ועלות ההעברות משדה התעופה למלון וחזרה.

לסרי בקושי יספיק לנחות בארץ ויטוס ב-17 לחודש ל-6 ימים לכנס ערים חכמות בברצלונה בראשות משלחת עירונית שתכלול את דינה בר אולפן, המשנה למנכ”ל העירייה, אסתי פילוס, מנהלת היחידה האסטרטגית, יוסי בן סימון, מנהל אגף מחשוב, וגמליאל אדרי, מנהל מחלקת פרויקטים ומנהל מוקד רואה. ביולי האחרון טס לסרי עם חבר המועצה עו”ד חנוך דרך ארליך לעיר יאשי ברומניה וחתם שם על ברית ערים תאומות.

ובאשר לכצנלסון, רק בספטמבר האחרון הוא טס לארבעה ימים לעיר התאומה ברסט בבלרוס, כשמטרת הנסיעה הייתה קשרים כלכליים ותיירותיים. האירוח היה אמנם על חשבון עיריית ברסט, אבל עיריית אשדוד מימנה 2,124 שקל עבור הטיסה ועוד 200 שקלים עבור ביטוח בריאות.

“מדהים עד כמה הם מזלזלים בכסף הציבורי”, תוקף יו”ר האופוזיציה באשדוד ד”ר אלי לחמני. “העיר כבר פתרה את כל הבעיות שמה שנשאר זה לפתוח במסעות בלתי נפסקים לחו”ל?!”, הוא תוהה. לדברי חברת האופוזיציה הלן גלבר, “לסרי שבר שיא בקדנציה זו בטיסות לחו”ל. כמעט בכל ישיבה אנו מתבקשים לאשר נסיעה לחו”ל לראש העיר, לסגנו וכולי. כנראה שהם מעדיפים להיות בחו”ל על פני הציבור האשדודי. כל נסיעה מכספי הארנונה של הציבור מחייבת תכנית סדורה המציגה יעדים מתוכננים, אומדן תקציבי וכמובן דיווח על תוצאות הנסיעה והשגת המטרות.

לדאבון הלב, חברי המועצה מאשרים נסיעה ללא מטרות יישומיות וללא הבנה מה התכלית הציבורית. היחידים שנהנים מנסיעות אלו הם ראש העיר וסגניו”.

כצנלסון מסר בתגובה כי צר לו שכל מה שמעניין את לחמני וגלבר זה, כלשונו, פופוליזם זול ולא קידום העיר, וזאת במקום לראות את מה שנעשה למען התושבים בשנה האחרונה.

“אנחנו בהנהלת העיר מקדמים את אשדוד במגוון נושאים: ציבוריים, חינוכיים, כלכליים ותרבותיים”, אומר כצנלסון ומוסיף: “לאחרונה אירחנו ביקור מוצלח של נספח התרבות של סנט פטרבורג ופרויקט משותף נפלא שנקרא ‘למען החיים ולמען השלום’ שננעל בקונצרט נפלא של 60 נגנים. נמשיך לעבוד למען תושבי אשדוד ולקדם כל פרויקט למען רווחתם. חבל שלחמני וגלבר מתלהמים בלי שהם יודעים את מטרות הנסיעה ולפני הדיון במועצה. גם להם לא תזיק קצת תרבות”.

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: ”אשדוד נמצאת בתנופת פיתוח חסרת תקדים בתולדותיה בכל תחומי החיים ומתבססת כאחת הערים המצליחות בישראל. להצלחה זו יש משמעות ברמה הארצית והבינלאומית, במיוחד בשיתופי פעולה גלובליים בחדשנות, בקשרי תרבות, רווחה, ספורט, קליטת עלייה ואיכות סביבה, הכוללים ביקורים בחו”ל של ראש העיר, סגנים, חברי מועצת העיר והפקידות המקצועית. כל נסיעה כזו מקדמת את העיר ואת מדינת ישראל, מעבר לתרומה לתדמיתה של המדינה בקרב הקהילה הבינלאומית. כל נסיעה כזו גם מאושרת אחרי בדיקה קפדנית של המטרה והתועלת שתופק ממנה. “ניסיון האופוזיציה להיתלות בנושא זה הינו פופוליסטי וחסר אחריות, והעירייה והעומד בראשה דוחים אותו מכול וכול. האופוזיציה מוזמנת למלא את תפקידה בביקורת עניינית ותורמת לטובת התושבים, מה שלצערנו לא קורה”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר