צילום נווה נויפלד

אשדוד חופשית: הכירו את הדור הצעיר שנלחם בתופעת ההדתה

תנועת "ישראל חופשית" משיקה מחזור שני של קורס "תשתית" באשדוד. מורת הקורס: "יעניק את כל הכלים למאבק מא' ועד ת' בכפייה דתית"

פורסם בתאריך: 3.9.17 18:06

     

 

"תשתית" – תכנית ההכשרה למנהיגות אזרחית של תנועת "ישראל חופשית" תשיק את המחזור ה-5 שלה בחודש נובמבר הקרוב. התכנית תתקיים בחמישה מוקדם נבחרים ברחבי הארץ, בהם עלתה דרישת תושבים לפעילות מאורגנת בנושא: אשדוד, תל אביב, ירושלים, חולון וחיפה.

לראשונה השנה, ייפתח קורס "תשתית" דו-לשוני לצעירים מהקהילה הרוסית, קורס נוסף עבור צעירים מקהילת הלהט"ב וקורס לבוגרי קהילת ROI, עם מלוא התכנים של התכנית דרך פריזמה מגזרית.

"בימים אלה, בהם ההדתה והכפייה הדתית פולשת לכל תחומי החיים, בסוגיות של שירות משותף בצה"ל, בתופעות של הפרדת נשים וגברים במרחב הציבורי, בשידול ילדים בגני שעשועים לדברי תורה, במערכת החינוך, בספרי הלימוד, בתחבורה הציבורית בסופי שבוע, בסוגיות של כשרות, נישואין וגירושין ובמרקמי החיים של יישובים מעורבים אשר משנים את פניהם, תנועת "ישראל חופשית", כארגון הגג שפועל בעשור האחרון להבטחת פלורליזם וחופש במרחב הציבורי – מכשירה את "הקומנדו החילוני" החדש שנלחם כדי לעשות את ישראל – חופשית".

צילום נווה נויפלד

בחודש הקרוב ייערכו מיונים למגישי המועמדות, שמתוכם ייבחרו כ-100 פעילים בולטים המגיעים מרקע של עשייה חברתית, יזמות ואקטיביזם – להכשרה בת שלושה חודשים. בתום תקופת ההכשרה יצטרפו אותם בוגרים לקהילת הבוגרים של "תשתית", שבין חבריה נמנים פעילים חברתיים בולטים דוגמת נחי זאבי, נכדו של רחבעם זאבי אשר מקים בימים אלו מיזם שמספק כלים טכנולוגים לפעילים חברתיים, ברכה ברד – מייסדת 'צעדת השרמוטות', נעמה נוח מייסדת סדרת הרשת בכנסת "120 ושתיים", יו"ר פורום הקהילה הקראית בישראל נריה הרואה ועוד.

חלקם אף יזכו למענק בגובה 10,000 שקלים וליווי מקצועי למשך שנה לקידום מיזם נבחר, כפי שנעשה עם יזמי "ימבוס" לתחבורה שיתופית בשבת מבאר שבע לחוף הים, שיצא לדרך במסגרת תכנית "תשתית" שהתקיימה בבאר שבע.

במסגרת התכנית, המשתתפים יזכו להכשרה מקיפה להובלת שינוי חברתי בשטח ובזירה הדיגיטלית, הכוללת העשרה אקדמאית לצד כלים פרקטיים מטעם נבחרי ציבור, מובילי דעת קהל, דמויות מעולם התקשורת ועוד, מנחי התכנית כוללים חברי כנסת, ראשי ערים, שופטים, אנשי תקשורת ועיתונאים, פרסומאים, אקטיביסטים מובילים, לוביסטים ועוד. ביניהם העיתונאי רביב דרוקר, שופטת בג"ץ בדימוס דניה דורנר, תומר אביטל, ד"ר הלל בן ששון, התיאולוג ד״ר תומר פרסיקו ועוד.

המשתתפים ילמדו כיצד לייצר מנגנוני פעולה, על פעילות בתחום של מימון המונים, כיצד לנווט בעולם הפוליטי ולהציף נושאים לסדר היום הציבורי-תקשורתי. בנוסף, יעמיקו במאפייני הדמוקרטיה הישראלית והמורכבויות המאפיינות את הפעילות האזרחית לחופש דת ומדינה, פלורליזם יהודי בישראל ועוד.

ייעשה כמובן גם חיבור לשטח באמצעות שיתוף פעולה עם ארגונים ואישי ציבור מהמגזר השלישי והפוליטי אשר נותנים הצצה אל "מאחורי הקלעים" של המאבקים הגדולים ביותר שידעה החברה בישראל, כאשר ההכשרה כוללת גם סדנה מרוכזת של סופשבוע שלם בתחום המנהיגות וסדנאות "פּוש" המניעות את המשתתפים לצעדם הראשון בעולם האקטיביזם האזרחי ושינוי דעת קהל.

מרכז ההכשרות "תשתית" צמח מתוך הפעילות הענפה של תנועת "ישראל חופשית" למען הפרדה בין דת למדינה ולפלורליזם יהודי בישראל וכחלק מהמפגש היום-יומי שלה עם מאות מתנדבים ואזרחים אכפתיים, אשר העלה את תחושת חוסר האונים של רבים מתושבי המדינה מול המערכת הפוליטית והחברתית. בשנה הקרובה אף צפויה "ישראל חופשית" להפעיל קורסים דומים במרכזי צעירים ברחבי הארץ בשיתוף עם הרשויות המקומיות וכן לקיים מפגשים במוסדות חינוך, מכינות וכיו"ב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר