שטים בנחל לכיש. צילום: תיירות אשדוד

המכרז לשַׁיִט בנחל לכיש נכשל: בחברה לתיירות שוקלים להפעילו בכוחות עצמם

בחברה העירונית לתיירות באשדוד העריכו לפני הקיץ שעד החגים יימצא זוכה במכרז וניתן יהיה להתחיל לקיים שיט קייאקים בנחל, אולם כעת מעריכים שלכל המוקדם זה יקרה באפריל 2020

פורסם בתאריך: 2.11.19 17:24

     

אפשר שהחברה לתיירות תפעיל את השיט בנחל לכיש בעצמה. האם הוא יופעל גם בשבת?

בחודש יוני האחרון הודיעו עיריית אשדוד והחברה לתיירות אשדוד כי לאחר הפסקה ממושכת, השיט העממי (סירות פדלים) בנחל לכיש יחזור להיות פעיל. לשם כך, יצאה החברה לתיירות במכרז. אלא שחמישה חודשים מאז טרם נמצא זכיין והפרויקט עדיין מוקפא.

מהחברה לתיירות אשדוד נמסר כי המכרז וההפעלה ייאלצו להידחות עד עונת הפעילות בשנה הבאה, מאפריל עד אוקטובר לפי הערכות, שכן יש חשיבות רבה ללוח הזמנים עקב מזג האוויר. נכון לעשיו לא מן הנמנע כי השיט יופעל בשלב הראשון ישירות על ידי החברה לתיירות שהיא כידוע חברה-בת של העירייה.

שייט בנחל לכיש, 1962. באדיבות הארכיון העירוני לתולדות העיר אשדוד

מהחברה לתיירות אשדוד הוסיפו כי כבר נעשו תהליכים בשטח לצורך הרצת פרויקט השיט בנחל, כמו הקמה של רציף צף ממנו יתופעל השיט. המטרה היא להנגיש את הנחל והפארק לציבור. כמו הנישה האקולוגית שהוקמה סמוך לבית ספר אורט או "המרכז לחקר הדולפין והים" שגם נמצא בקרבה לנחל.

 

בעניין הפעלת השיט ביום שבת, הובהר מהחברה לתיירות כי לאא היא זאת הקובעת את מדיניות ההפעלה, אך עם זאת שיט בנחל, ככל פעילות דומה נוהגת להתקיים במשך כל ימות השבוע, כולל שבת.

מי הנחל מנוטרים פעמיים בשבוע על ידי אגוד ערים לאיכות הסביבה והם נמצאו כשירים לפעילות של שיט מזה כמה שנים. ההצבעה לשינוי חוק העזר העירוני שתאפשר את השימוש בנחל לשיט התקבלה על ידי מועצת העירייה עוד בשנת 2017. כעת נותר רק לקוות כי הגורמים המעורבים יעמדו בלוח הזמנים החדש.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר