אחד המלונות המתוכננים בחוף לידו. לפי ההצהרות הקודמות רשת הילטון אמורה להפעיל ולנהל אותו וגם מלון נוסף סמוך אליו. ההדמיות באדיבות קבוצת "אופק השקעות"
אחד המלונות המתוכננים בחוף לידו. לפי ההצהרות הקודמות רשת הילטון אמורה להפעיל ולנהל אותו וגם מלון נוסף סמוך אליו. ההדמיות באדיבות קבוצת "אופק השקעות"

שני מאבקים ירוקים

ביום שישי צפויה הפגנה במחאה על הקמת המלון בלידו. ואילו בעקבות הכוונה לבנות אלפי יחידות ומגדלי דירות גבוהים באזור הדיונה הגדולה מתוכנן קמפיין גדול

פורסם בתאריך: 31.10.19 21:15

     

שני מאבקים ציבוריים חדשים—ישנים הולכים ומתפתחים באשדוד. האחד הוא נגד הקמת מלון הילטון בחוף לידו והאחר — נגד הכוונה לבנות כ-8,000 יחידות דיור בדרום העיר צמוד לדיונה הגדולה.

במסגרת הסכם הגג בעיר נקבע שרובע י”ד, שבעבר הקמתו בוטלה, ייבנה בכל זאת ויוקמו בו וצמוד לרבעים י”ג וט”ז כמות של כ-13 אלף יחידות דיור.

תכנית זו עומדת בסתירה מוחלטת לתכנית של רשות הטבע הגנים, שעיריית אשדוד תמכה בה עד לא מכבר, להכריז על הדיונה וסביבתה בתור שמורת טבע.

בעקבות ההתנגדות של הגופים הירוקים וגם של המשרד להגנת הסביבה בעירייה צמצמו את תכנית הרבעים הדרומיים, כך שלפי התכנית העדכנית תותר בנייה של “רק” 8,000 יחידות דיור. על פי התכנית הנוכחית, גובה הבניינים יוכל להגיע עד ל-30 קומות.

בפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד מתכננים קמפיין נגד התכנית יחד עם גופים נוספים, כשאחת הטענות המרכזיות היא שהבנייה תפגע בדיונה מכיוון שתחסום את הזנת החול שבה היא תלויה להמשך קיומה.

ואילו קבוצת תושבים שהקימו את “מטה המאבק נגד הבנייה על חוף הים באשדוד” בראשות פעיל הציבור רוני אסיג מארגנת הפגנה שאמורה להתקיים בשישי הקרוב נגד בניית מלון הילטון בחוף לידו. גם עמותת אדם, טבע ודין וגופים נוספים הודיעו על תמיכה במאבק.

המלון, שהעבודות במסגרת בנייתו למעשה כבר החלו בשבועות האחרונים, מתוכנן להתנשא לגובה של כ-14 מטרים. הפעילים טוענים שהוא יהיה מרוחק רק כ-70 מטר מקו המים לפי הסטנדרטים הקיימים כיום.

כבר לפני כ-15 שנה אושרה בניית בית מלון באותו תא שטח, קצת לפני התיקון לחוק החופים שקבע איסור על בנייה בתחום של 100 מטר מקו החוף. לכן גם בעיריית אשדוד אומרים שהתכנית חוקית ותואמת את התב”ע.

מהחברה לתיירות באשדוד נמסר בתגובה: “החברה לתיירות אשדוד מברכת את רשת הילטון העולמית ואת קבוצת אופק השקעות על התקדמות העבודות להקמת בית המלון החדש בחוף לידו, אליו עתיד להצטרף בית מלון נוסף אשר בנייתו תחל בשנתיים הקרובות.

על פי התכנון, שני בתי המלון יכילו במשותף כ-300 חדרים, אשר יהוו תוספת משמעותית ולמעשה יכפילו את כמות החדרים המוצעת כיום בעיר, המתגאה בתפוסת חדרים שנתית ממוצעת בבתי המלון — מהגבוהות בארץ. אנחנו דוחים את הטענות של המפגינים הבודדים, אשר מבוססות על מידע שגוי משולל כל יסוד (דוגמת הטענה כי המלון ישתלט על קטע מחוף הים הציבורי). השמירה על איכות הסביבה היא אינטרס ציבורי ראשון במעלה  המשותף לכולנו, אולם חשוב לדעת גם לבחור את המאבקים הנכונים בקפידה — כדי שלא להידמות לקריאות ‘זאב, זאב’ חלילה בזמן בו אכן עלולה להתקיים פגיעה באיכות הסביבה.

אנו מצהירים בזאת כי בכוונת החברה והנהלת העיר להמשיך ולקדם במרץ את התכניות להקמת בתי מלון נוספים בעיר — התורמים לפיתוחה ושגשוגה הכלכלי ומעלים את קרנה על מפת התיירות בארץ, וכל זאת תוך המשך השמירה על האינטרסים הציבוריים, איכות הסביבה וחוף הים”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר