כצנלסון, גלבר. צילומים: אורי קריספין, פבל
כצנלסון, גלבר. צילומים: אורי קריספין, פבל

גלבר מזהירה מפני ניסיון לבחור מקורב של כצנלסון למנכ"ל חפ"א

חברת האופוזיציה טוענת לניסיון לבחור לתפקיד את מי שהיה איש מטה של כצנלסון בבחירות המוניצפאליות. כצנלסון בתגובה: "אני שוקל ברצינות לתבוע את הגברת גלבר על הוצאת דיבה". המכרז לתפקיד מנכ"ל החברה העירונית לפיתוח אשדוד הגיע לישורת האחרונה

פורסם בתאריך: 31.10.19 20:53

     

המכרז לתפקיד מנכ"ל חפ"א מגיע לישורת האחרונה, כאשר נותרו שני מתמודדים בקו הסיום – מביניהם יידרש דירקטוריון החברה לבחור אחד.

בחודשים האחרונים מאז התפטרותו של יהודה אבידן מהתפקיד, יש לחברה ממלא מקום מנכ"ל ומדובר בעופר דרי שבתפקידו השוטף משמש מנכ"ל החברה לתיירות באשדוד.

מנכ"ל חפ"א יהודה אבידן. צילום: אורי קריספין

יהודה אבידן. צילום: אורי קריספין

חברת מועצת עיריית אשדוד, הלן גלבר, טוענת כי המכרז לתפקיד מנכ"ל החברה העירונית לפיתוח אשדוד "נתפר" לכאורה למידותיו של בכיר לשעבר במטהו של שמעון כצנלסון בבחירות המוניציפאליות.

כך עולה ממכתב ששגרה גלבר לדודי ספיר –מנהל אגף בכיר לתאגידים עירוניים ולסגנו, איתי פולומבו. גלבר כבר התריעה בפני השניים על הנושא ביוני האחרון כשציינה בפניהם שנפוצו שמועות בעירייה על כך שכצנלסון מתכוון להביא למינויו של האיש למנכ"ל חפ"א.

כנס של כצנלסון בתקופת מערכת הבחירות. למצולמים אין קשר לידיעה. צילום: דוברות מטה כצנלסון ואשדוד ביחד

במכתבה הנוכחי כותבת גלבר: "מינויים פוליטיים פוגעים קשות באמון הציבור בשירות הציבורי". גלבר מבקשת מהשניים לפעול על מנת שוועדת המכרזים תתכנס שוב כדי לדון ברמת הכישורים המיוחדים, הליך הדרוש לדבריה במקרים של מינויים פוליטיים כמו במקרה המדובר.

"במינויים פוליטיים, יש צורך בכישורים מיוחדים ויש צורך שיהיה למועמד ערך נוסף על מנת שיגבר על מועמדים אחרים", כותבת גלבר ומציינת כי במכרז התמודדו מועמדים בעלי ניסיון רב בהם מנהל אזורי (ביצועי) במשרד הכלכלה, סמנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל משרד הפנים, ראש מועצה ומנכ"ל חברה כלכלית לפיתוח רשות מקומית.

עוד מבקשת גלבר במכתבה  שעו"ד חנוך דרך ארליך, מספר שתיים בסיעתו של כצנלסון ויו"ר דירקטוריון חפ"א, לא ישתתף הפעם בדיון על מועמדותו של האיש וזאת עקב ניגוד עניינים. "יש לעצור התנהלות בלתי חוקית זו ולפעול על מנת שיעשה הליך הוגן, צודק ושוויוני בין כל המועמדים", כותבת גלבר.

 

שמעון כצנלסון מסר בתגובה: "המכרז אשר יצא לתפקיד מנכ"ל חפ"א מתנהל עפ"י כל כללי המנהל התקין, כחוק וכדין. העובדות מדברות בעד עצמן. במכתבה של הלן גלבר רואים בבירור כי יש רשימת מועמדים מכובדת ומוכשרת אשר ניגשו למכרז, כולל אותו אדם שעליו היא מדברת. הדבר אינו מתיישב עם טענותיה של גלבר למכרז תפור. שוב הגברת גלבר מתבלבלת בעובדות. ל'אשדוד ביחד' היה מנהל קמפיין והוא לא אותו איש, שלא היה לו תפקיד מוגדר במטה והוא היה אחראי על הכספים וטיפל בהם בזמנו החופשי".

"כרגיל", הוסיף, "הגברת גלבר משתמשת בשמועות והקלטות כאשר היא מקליטה את כולם לצורך יצירת פופוליזם זול. אינני חבר לא בוועדת איתור ולא בדירקטוריון חפ"א. אני שוקל ברצינות לתבוע את הגברת גלבר על הוצאת דיבה. לסיום אני מאחל בהצלחה למועמדים ומקווה כי המועמד הטוב ביותר ייבחר. זה יעשה רק טוב לעיר אשדוד. ימים יגידו".

מימין: היו"ר הקודם של דירקטוריון חפ"א, ולדימיר גרשוב עם מחליפו: עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: מייק וייצמן

עו"ד חנוך דרך ארליך מסר בתגובה: "טענותיה של הגברת גלבר מוכחשות. אין זה חדש שטרם נולדה ההחלטה וטרם נולד ההליך, ולא משנה באיזה נושא או עניין, שגלבר לא תטען לגביו שהוא שגוי, פסול או מושחת. נראה כי דרכה אבדה זה מכבר וכישלונה הפוליטי המהדהד עיוור עיניה עד כדי כך שהיא רואה רק שחורות וטועה לחשוב שתפקידה באופוזיציה נועד רק להכשיל לעצור, לפגוע ולהרוס כל פעולה של הנהלת העיר, לרבות הכתמת שמם של חברי המועצה הנוגעים בדבר – מבלי שהעובדות יבלבלו אותה חלילה.

"זאת ועוד", הוא מוסיף, "כשהחברה עמלה על פיתוח העיר ופרסומו היום של המכרז להקמת הקאנטרי קלאב בעיר. לעניין מינוי המנכ"ל, הליך המינוי טרם הסתיים ועל כן לא ניתן להתייחס לגופם של דברים. מאידך, חפ"א והעומד בראשה פועלים בהליך המינוי בהתאם להנחיות משרד הפנים והחוק, כשהמחליטים הבלעדיים הם ועדת האיתור ודירקטוריון החברה בלבד. כל זאת כשהמטרה היא למנות לתפקיד המנכ"ל את האיש המתאים ביותר בכדי לממש ולהוציא לפועל את חזון החברה ומטרותיה – לטובת כלל תושבי העיר אשדוד".

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר