סוף עונת הרחצה צילום: עיריית אשדוד

סוף עונת הרחצה

החורף הגיע, הים לובש גוונים חדשים ונפרד מצבעי הקיץ. עונת הרחצה הגיעה לסיומה ובאגף החופים מתחילים להתארגן לעונה הבאה. מנהל אגף החופים: היתה לנו שנה נהדרת. החופים שלנו ממשיכים להתהדר בדגלים כחולים אך הרוחצים בים חייבים להקפיד על כללי הזהירות

פורסם בתאריך: 30.10.19 15:43

     

השבוע עונת הרחצה הגיעה לסיומה והחל מ 29.10 חופי הרחצה הפסיקו לפעול במתכונתם המלאה. יחד עם זאת, עיריית אשדוד מותירה שלוש תחנות חורף שיפעלו חודש נוסף, עד ל-30/11/19. החופים שימשיכו לפעול הם: מיעמי, הקשתות וחוף י"א. שעת הפעילות תתחיל ב-08:00 ותסתיים ב-16:30. הכניסה למים מותרת כמובן רק בחופים אלה ובהתאם להנחיות המצילים.

באגף החופים מסכמים את עונת הרחצה ומציינים כי עשרות אלפים רוחצים פקדו במהלך העונה את שבעת חופי הרחצה של אשדוד בכל ימי השבוע. שירותי החוף של אשדוד נחשבים למובילים בחופי ישראל וכולם מתהדרים בתו התקן הבינלאומי דגל כחול. המשמעות היא שהם מציעים את כל השירותים הנדרשים לציבור המתרחצים, לרבות הנגשה מלאה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

באגף החופים מצטערים על שתי טביעות מוות שאירעו בחופים במהלך העונה. שתי הטביעות היו תוצאה של אירוע בריאותי בתוך המים והרחק מעיני המצילים. האחד, שחיין מבוגר, חטף דום לב במים ונמצא קרוב לשובר הגלים במרינה. השניה, גולשת סאפ, חטפה אירוע הרחק מקו החוף. אירועי טביעה נוספים הסתיימו לשמחת כולנו בהצלה של מצילי החוף, חלקם זכו לסיקור דרמטי. "זו הזדמנות לשוב ולשנן את כללי הזהירות בים" אומר אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים ומדגיש כי הרחצה מותרת רק בחופים מוכרזים ולעיני המצילים.

עונת הרחצה המוצלחת יכולה להיות גאה גם בפעילות הקהילתית שאגף החופים מקיים במהלך העונה, יחד עם גורמי קהילה כדוגמת – החברה לתיירות, מחלקת הבריאות, איכות הסביבה, מועדון הגלישה, קהילה נגישה, מועדוני נשים, גלשני סאפ, רשות הספורט וארגונים מחוץ לעיר. דוגמאות לפעילות קהילתית:

  • הפרויקט האוסטרלי הפועל זו השנה החמישית וזוכה להצלחה בולטת. השנה השתתפו כ-50 ילדים יחד עם ההורים המתנדבים ובסה"כ כ-250 ילדים עד היום.
  • פרויקט עוזרי המציל. זו השנה הרביעית ש-12 נערים (י"א-י"ב) מסייעים למצילים בתחנות ההצלה. המצילים מאמצים אותם בלב שלם.
  • חופיקס – הפרויקט החברתי המציע שירותי חוף במחיר השווה לכל נפש.
  • אירועי חוף – אירועי ספורט ובריאות, תחרויות, אליפות ישראל במטקות, תחרויות גלישה, תחרות סאפ ("מלך החוף" – ספורט עממי שכולל ריצה שחיה וחתירת סאפ).
  • פרויקטים קהילתיים – חוף ללא בדל (ימשיך גם בשנה הבאה ויתמקד בשני חופים שיקבלו דגש רחב יותר). חופים נקיים (גם השנה קיבלנו את הציון הגבוה ביותר). אירוע סיכום לקהילת החופים (פעילות חוף מסכמת לכל מי שמשתתף לאורך השנה בפעילות החופית והשמירה על ערכי הים).

תורג'מן: "אני רוצה להודות לכל עובדי החוף, למצילים ולאנשי האגף, על העבודה האינטנסיבית והאחראית, לכל היחידות העירוניות המשתפות איתנו פעולה במיזמים ותוכניות שונות ולכל חברי קהילת החופים הפועלים במסירות ואהבה ושומרים על החוף שלנו. אנחנו נערכים כעת לסגירת העונה ומתחילים כבר בהיערכות לעונה הבאה. אני מבטיח שכמו בכל שנה, גם השנה נביא מיזמים ורעיונות חדשים לטובת ציבור המתרחצים".

ובינתיים כאמור, החופים שימשיכו לפעול עד ה-30/11 הם: מיעמי, הקשתות ו-י"א. רק בהם מותרת הרחצה ורק לעיני המצילים. להתראות בעונה הקיץ הבאה שתיפתח ב-ז' בניסן ב-1/4.

סוף עונת רחצה מוצלחת צילום: עיריית אשדוד

סוף עונת רחצה מוצלחת במיוחד צילום: עיריית אשדוד

עד השנה הבאה.. צילום: עיריית אשדוד

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר