תא"ל שי אלבז. צילום: דובר צה"ל

תא"ל שי אלבז פורש: הקצין מאשדוד סיים את הקריירה הצבאית באקורד צורם

תא"ל אלבז, שהיה בעבר מפקד השייטת, נאלץ לסיים את שירותו על רקע תחקיר שבמסגרתו נאספו עדויות מצד חיילות ששירתו תחתיו

פורסם בתאריך: 24.10.19 18:43

     

תת-אלוף שי אלבז, שנולד וגדל באשדוד, בנו של מי שהיה חבר מועצת העיר וחבר המועצה הדתית, הודיע אתמול על פרישתו מצה"ל. זאת, על רקע טענות להתנהלות "לא הולמת" בדבר קשרים עם פקודות שלו והטרדות כלפיהן לכאורה.

העדויות נאספו במסגרת תחקיר של חדשות 12 שאמור להתפרסם מחר במסגרת מהדורת אולפן שישי. בחלקן מדובר על טענות של חיילות ששירתו תחת פיקודו ולפיהן ניהל איתן קשרים מיניים.

עד לפרשה הזו אלבז, יליד 72', נחשב מועמד אפשרי לתפקיד מפקד חיל הים. הוא היה בעבר מפקד הקומנדו הימי (שייטת 13), ושימש בתפקידו האחרון כראש מספן ים בחיל. הוא בוגר מדרשיית נועם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "תא"ל שי אלבז ביקש לסיים את תפקידו ולפרוש מצה"ל בעקבות פרסום אירועים שהתרחשו לכאורה לפני למעלה מעשור ובהם התנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם הנורמות המקובלות בצה"ל. ראש המטה הכללי, רא״ל אביב כוכבי, ומפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, קיבלו את בקשת הקצין לפרוש מצה"ל לאלתר.

"תא"ל אלבז", נמסר עוד, "הינו קצין עתיר זכויות אשר שירת במגוון תפקידי לחימה ותרם באופן ישיר לביטחון מדינת ישראל. הרמטכ"ל קבע כי אין מקום לנורמות כאלו בצה"ל וכי יפגין אפס סובלנות למקרים מסוג זה בעתיד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר