רחובות שטופים ברובע י''א. צילום: דוברות עיריית אשדוד

"אחרי החגים": הגשם כבר כאן

הוציאו את המטריות מהארון: אחרי ממטרים קלים שירדו לפנות בוקר, התחזית מדברת על סופ"ש גשום ודי סוער

פורסם בתאריך: 23.10.19 12:06

     

לפנות בוקר ירד מעט גשם ומזג אוויר סגרירי החליף את ימי השמש החמים. החזאים מתריעים מפני מערכת גשם סוערת ברוב אזורי הארץ. תחילה בצפון ואט אט תרד לאזורינו. גשמים מקומיים כבר פקדו את אזור הצפון והיו התרעות מפני שטפונות במדבר יהודה ובנגב.

באשדוד צפוי מזג אוויר מתון עד יום שישי. יום שישי צפוי להיות גשום ומלווה בסופות רעמים וברקים. השיא כנראה ביום ראשון. הכינו את המטריות.  

כבר לקראת החגים, אומרים בעיריית אשדוד, היו עובדי מינהל התפעול עסוקים בהכנות. ראש המינהל, שלמה רוטנברג, ערך ישיבת היערכות וחלוקת משימות בין עובדי היחידה, כאשר המוקד העירוני ירכז את עבודות ההיערכות ואת התפעול השוטף. בין המשימות הבולטות בהן טיפלה המערכת העירונית ניתן לציין את ניקוי הנקזים והמרזבים, גיזום עצים, זיפות גגות במוסדות חינוך והיערכות לתרחישי חורף אפשריים.

במינהל מזכירים כי החורף שעבר היה גשום וסוער באופן מיוחד ובזכות הערכות נבונה של המערכת העירונית והתושבים, עברנו אותו בשלום. כולנו זוכרים את השיטפונות שפקדו כמה אזורים בארץ ואת התמונות שהציגו הצפות וחסימת צירים בערים רבות. תמונות אלו נחסכו מאשדוד, הודות לתשתיות העיר המצוינות ולהיערכות המקדימה של יחידות התפעול ולשיתופי הפעולה עם הציבור.

 

 

בעירייה שמים דגש על שיתופי הפעולה עם התושבים וקוראים לציבור להיערך גם במישור האישי. "הגשם הראשון כבר הגיע במהלך הסוכות ולקראת סוף השבוע ייתכנו גשמים מלווים בברקים ורעמים. זה הזמן שנערך כולנו לקראת עונת החורף" אומר ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג, וממליץ כבר עתה על הפעולות הבאות:

  • לדאוג לניקוי המרזבים בבתים הפרטיים ובבנייני המגורים
  • לגזום עצים בחצרות הבתים
  • לחזק פריטים שונים מסכנת רוחות סערות, כדוגמת ציוד וריהוט חוצות הנמצא בחצרות, דודי שמש ואנטנות על גגות הבתים או פרגולות וסככות צל במרפסות הבתים.
  • להיערך בתוך הבית ולהצטייד בתאורת חירום, רדיו המופעל על סוללות, טלפון סלולארי וכמות מספקת של סוללות למקרה של הפסקת חשמל.

לדברי רוטנברג, צוותי המינהל ביצעו וימשיכו לבצע את משימותיהם כנדרש אך חשוב שהתושבים ימלאו את חלקם בהיערכות. גם השנה המוקד העירוני ירכז את עבודות ההיערכות ואת התפעול המידי בימי החורף תוך שהוא מפעיל את היחידות התפעוליות בהתאם לתמונת המצב העולה מהשטח. מינהלות הרבעים, שירותי הניקיון, הפיקוח העירוני ומחלקת הנטיעות ייקחו חלק במשימות ניקוי הנקזים, גיזום העצים ואיטום הגגות במוסדות העירוניים. כמו כן, ישובצו כוננים וצוותי עבודה בהתאם לנהלי העבודה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר