תאונה ברובע י"ב. צילום: דוברות איחוד הצלה
ארכיון: תאונה ברובע י"ב. צילום: דוברות איחוד הצלה

תאונות דרכים באשדוד: 281 בני אדם נפצעו קשה בעשור האחרון

מבדיקת עמותת אור ירוק עולה, שבשנת 2018 לבדה נפצעו באשדוד באורח קשה 22 בני אדם בתאונות. ממוצע הפצועים קשה בעיר בעשור האחרון עומד על 28 נפגעים בשנה

פורסם בתאריך: 6.10.19 12:30

     

אנחנו שומעים בחדשות על מקרים טרגיים וכואבים של תאונות קטלניות, ועל הפצע הנפער והאובדן במקרה של מוות. בתאונות הדרכים ישנם גם אלפי בני אדם שנפגעים בצורה קשה וקשה מאוד מדי שנה, מאות בכל חודש. הפער בין פציעה קשה וחמורה לבין מוות בתאונת דרכים הוא קטן מאוד, פעמים רבות לא ניתן להציל אדם הנפצע פציעות קשות, במקרים מסוימים יצטרך הפצוע לחיות את תוצאות ונזקי הפציעה כל חייו, ובמקרים הקשים יותר לא ישרוד את הפגיעה.

בשנת 2018 נפצעו באשדוד באורח קשה 22 בני אדם בתאונות דרכים. ממוצע הפצועים קשה בעיר בעשור האחרון (2009-2018) עומד על 28 נפגעים בתאונות דרכים בכל שנה. בעשור האחרון (2009-2018) נפגעו בעיר 281 בני אדם האורח קשה בתאונות דרכים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, ירושלים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם באורח קשה בתאונות דרכים בשנה שעברה (2018) – 228 בני אדם נפצעו קשה בתאונות בעיר, 56 בני אדם יותר בהשוואה לממוצע הנפגעים השנתי בעיר העומד על 172 נפגעים קשה. גם בתל אביב מספר הנפגעים גבוה מהממוצע השנתי בעיר (173) כאשר במהלך שנת 2018 נפגעו בתחומיה 208 בני אדם באורח קשה.

בכל שנה נפגעים בממוצע כאלפיים בני אדם באורח קשה בתאונות דרכים, כאשר בשנת 2018 נפגעו  באורח קשה 2,166 בני אדם. מרבית הנפגעים באורח קשה נפגעים בתאונות בתחום העירוני: ממוצע הנפגעים בכל שנה הוא 1,253, בשנת 2018 נפגעו 1,399 בני אדם באורח קשה בתאונות דרכים בערים וביישובים.

על פי דוח שפורסם על ידי המועצה האירופית (ETSC) ישראל נמצאת במקום ה-26 מתוך 27 מדינות הארגון בהקטנת מספר הפצועים קשה. עוד עולה מהדוח כי בישראל נרשמה עליה של 11% במספר הפצועים קשה במהלך השנים 2010-2018. (מצ"ב תרשים בהמשך הידיעה).

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ההבדל בין פצוע קשה להרוג בתאונת דרכים יכול להיות דק מאוד ולעיתים פצועים קשה נאלצים להתמודד עם סבל רב ותוצאות בלתי הפיכות לכל ימי חייהם. הנתונים העגומים חושפים עד כמה המצב גרוע, ועד כמה המדינה כושלת בהגנה על האזרחים בכבישים. את המצב הזה ניתן לשנות על ידי שיפור התשתיות כך שהן תהיינה סלחניות לטעויות הנהג וכן בחיוב התקנת מערכות בטיחות אוטונומיות שיפצו על טעויות הנהג וימנעו את התאונה, מערכות אלה הוכחו כמצילות חיים ולכן יש לחייב את התקנתן בכל כלי רכב חדש העולה על הכביש".

 

תרשים מתוך דו"ח ה- ETSC:

תאונות הדרכים גורמות לצער עמוק ולמעשה הורסות את משפחות הנפגעים. משפחות שיקיריהן נפגעו או נהרגו בתאונת דרכים מתארות זאת כחורבן התא המשפחתי, מעין נקודת שבר שמסיטה את החיים ממסלולם לבלי שוב. מעבר לצער ולכאב תאונות הדרכים עולות גם כסף רב, בעיקר למדינה.

יהושוע (שוקי) כהן מנהל חברת מת"ת (מרכז תכנון תחבורה) ערך דוח אשר עוסק בין היתר בהיבט הכלכלי של תאונות הדרכים וממנו עולה כי ההשקעה בצמצום מספר ההרוגים והנפגעים כדאית למדינה  – פחות משפחות יצטרפו למשפחת השכול והמדינה במקביל תוכל לחסוך כסף רב ולהפנותו לטובת רווחת הקשישים, ניצולי שואה, משפחות חד הוריות וכו'. מהמחקר שביצע כהן עולה כי כל פצוע קשה נאמד בהוצאות למדינה בכ- 1.7 מליון שקלים, פצוע קשה מאוד עלותו למשק הישראלי כ-4.5 מליון ₪.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר