מוטי מלכא צילום: לימור אדרי
מוטי מלכא צילום: לימור אדרי

גלבר ניסתה לסכל הענקת פרס למוטי מלכא מטעם איגוד אמני ישראל

מלכא: "אני לא מופתע מהגברת גלבר. לפי מה שאני שומע גאווה עירונית אין לה, ופטריוטיות אשדודית אין לה. אני מאחל לה שתגיע לימים אחרים ושמחים". תגובת אמ"י: "מהתרשמותנו, מדובר במחלוקת פוליטית מקומית ואמ"י אינו צד בעניין"

פורסם בתאריך: 27.9.19 09:41

     

מתברר שלא כולם שמח בשמחתו של מוטי מלכא, מנכ"ל המשכן לאמנויות התרבות באשדוד, ומי שהגה ויזם שורה של פסטיבלים בעיר שהפכו לשם דבר, כשנודע שיקבל פרס מפעל חיים מאיגוד אמני ישראל – אמ"י.

כפי שדווח בחודש הקודם, מלכא נבחר לקבל את הפרס על תרומתו בשדה התרבות. אולם ל"כאן דרום" נודע שחברת האופוזיציה במועצת העיר אשדוד, הלן גלבר, פנתה במכתב לאמ"י וביקשה לבחון מחדש ולמעשה לבטל את הענקת הפרס.

"אסור לערב פה פוליטיקה", גלבר. צילום: פבל

לטענת גלבר, מוטי מלכא, המוכר כחבר קרוב וותיק של ראש העירייה לסרי, לא עומד בדרישות הקיימות לקבלת הפרס: "אני חושבת שראוי לבחור אדם שעונה על כל הקריטריונים, יותר מזה אני דורשת שוויוניות לאו רק בעירייה אלא גם בגופים אחרים", הסבירה גלבר. "הקריטריונים הם: להיות אמן, להיות חבר אמ"י, ומוכר כבעל השפעה משמעותית על תרבות הבמה, כלומר מישהו שהוא לפחות מפיק או אמרגן. הוא (מלכא) לא אמן ולא חבר אמ"י. כל השאר שזכו בפרסים בעבר ולא היו חברי אמ"י הם אנשים בעלי קומה שהעניקו תרומה משמעותית לאומנות הבמה.

"מוטי מלכא", מוסיפה גלבר, "שכר אנשים בתשלום מכספי ציבור ועיריית אשדוד כחלק מתפקידו. אם כך צריך לפתוח את בחירת הועדה לכל מנהלי המתנ"סים, לכל מנהלי המשכנים, אם מדברים על מנהלים אז הקריטריונים צריכים להיות ניהוליים". כמו כן הוסיפה גלבר, כי "קשרים שמעורבות בהם ראשויות מקומיות אלו קשרים שיש בהם טעם נפגע, אם מדברים על תרבות אסור לערב פה פוליטיקה".

לדברי גורם בכיר בעיריית אשדוד, ״מדובר ברוע טהור, מוכר וידוע ואנחנו דווקא לא מופתעים״.

"אני רק עכשיו שומע על זה", מסר מוטי מלכא בתגובה לפניית כתב "כאן דרום". "לי הודיעו שנבחרתי על ידי ועדה של ארגון אמ"י לקבלת פרס מפעל חיים וכי הטקס יתקיים בנובמבר ושפרטים נוספים ימסרו בהמשך", הוסיף. "לצערי הרב, אני לא מופתע מהגברת הלן גלבר. לפי מה שאני שומע גאווה עירונית אין לה, ופטריוטיות אשדודית אין לה. אבל אני מאחל שהיא תגיע לימים אחרים ושמחים ושתוכל גם לראות בחיוך  את הטוב שקורה בעיר אשדוד בכלל ובתחום התרבות בפרט".

מאיגוד אמני ישראל נמסר: "מכתבה של גב' גלבר הגיע לידי אמ"י ונענה בתשובה מפורטת ומנומקת על ידי עו"ד צ'רלי בוזגלו היועץ המשפטי של האיגוד. מהתרשמותנו, מדובר במחלוקת פוליטית מקומית ואמ"י אינו צד בעניין".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר