אבי חסון ז"ל באדיבות המשפחה

“תמיד אמרנו, ‘אבי? יש לו שבע נשמות, כמה שייפול הוא תמיד יקום’”

בני משפחתו של הקבלן אבי חסון מאשדוד, שהתמוטט בזמן שהיה עצור ומת, מאשימים את המשטרה. לדבריהם, השימוש שעשו השוטרים באקדחי טייזר גרם לאירוע לב שהרג אותו

פורסם בתאריך: 19.9.19 22:44

     

אבי חסון, קבלן בניין מאשדוד, מצא את מותו ביום שבת בבוקר בנסיבות שעדיין לא התבהרו לחלוטין. מה שידוע הוא שהאיש מצא את עצמו במעצר, שבמהלכו התמוטט ואיבד את ההכרה. הוא הובהל לבית החולים, הגיע במצב של מוות מוחי, וניסיונות ההחייאה לא הועילו. הנושא הועבר למחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש).

לחסון לא היה עבר פלילי, והאירוע הכה בתדהמה את מי שהכירו. בצהרי יום שבת דיווחה המשטרה, “תושב העיר נעצר הבוקר בחשד לעבירה פלילית תוך שהוא בהתקף אלים ומנסה לפגוע בעצמו בניידת ובתא אליו הוכנס בתחנת המטרה. במהלך הניסיונות לרסנו בכדי למנוע פגיעה עצמית התמוטט. השוטרים החלו בפעולות החייאה מצילות חיים עד הגעת מד”א, והוא פונה לבית החולים אסותא. שם כעבור זמן קצר נפטר”. ההערכה במשטרה היא שהוא לקה בלבו.

אבל במשפחה מפנים אצבע מאשימה לכיוון המשטרה. שם טוענים שהשימוש שעשו השוטרים באקדחי טייזר הביא למותו של יקירם.
“אנחנו לא נוותר”

אקדח טייזר צילום REUTERS

אקדח טייזר. צילום REUTERS

אבי חסון היה בן 43 במותו והותיר אישה, ליז, עובדת עירייה ושלושה ילדים. ביום ראשון נערכה הלוויתו בבית העלמין באשדוד.
“לפי כל המצלמות והתיעודים, הוא נכנס לניידת בלי שום התנגדות”, אמר אחיו הצעיר אלירן. “לגבי מה שקרה בתחנ,ה אנחנו לא יודעים ולמיטב ידיעתנ,ו הוא קיבל שלוש יריות של טייזר, ואנחנו רואים מה זה מסוגל לעשות וגם מה זה עשה. נסיים את השבעה, נקבל את תוצאות הנתיחה, וכן, אנחנו רוצים שהאחראים ייתנו את הדין. אם יהיה צורך, נפנה גם לערכאות משפטיות”, הוסיף אלירן חסון.

אתה יכול בבקשה לומר מה קרה בשבת?

“לילה לפני הוא לא ישן, היה במתח רב. אשתו אמרה לו, ‘לך לים תירגע, תתפרק קצת’. הוא יצא מהבית ובדרך חזרה כנראה שהכדורים שלקח התחילו להשפיע עליו, והוא כנראה אכל איזשהו סיבוב, שגרם לו ללכת לבניין סמוך ברחוב שלו, אקסודוס, עלה לקומה חמישית, שזו הקומה של הדירה שלו רק בניין אחד אחרי, הוא נכנס לדירה הראשונה שהייתה פתוחה, וזה מראה שלא היה יציב. במקרה זו הייתה הדירה של עורך דין שטיפל לו בכמה עניינים. בפנים הייתה אשתו של אותו עו”ד.

 

אקסודוס 11. כאן התחיל האירוע
צילום אסף ליבוביץ'

“היא הייתה אצלנו פה בשבעה וסיפרה מה שקרה. שהוא נכנס פנימה ואמר לה שיש אנשים שמנסים לרצוח אותו ושהיא מכירה אותו ואין לה מה לפחד ממנו. היא אמרה לו, ‘אבי, אני מכירה אותך ולא מהיום’. הילדה שלה נתנה לו לשתות. מהפחד היא והילדה נכנסו לחדר. אבי ביקש ממנה שתזמין משטרה, וכך היא עשתה, כי בדימיון שלו הוא חשב שבאים להרוג אותו. הוא התעשת, ירד למטה והמשטרה באה ולקחה אותו”.

למי הוא התכוון כשאמר שבאים לפגוע בו?

“ממה שהבנתי הוא אמר ‘מחבלים’, אבל לא ברור, הוא חשב שרודפים אחריו. אבי נרצח בידי המשטרה. הוא נכנס רגוע וללא התנגדות לניידת ולא חזר הביתה. כתוצאה מהטייזר, הוא קיבל אירוע לבבי ומת. הזוי. הולך להיות פה סיפור רציני, אנחנו לא נוותר”.

הוא היה חולה לב?

“לא, עד כמה שאנחנו יודעים, אבל בתקופה האחרונה הוא נטל המון כדורים, היה נתון להמון לחצים מבחינת העבודה”.

היו לו קשיים, שותף שלו מאשקלון מת בנסיבות טראגיות.

“נכון, אבל אין קשר בין הדברים. היו לאבי קשיים כלכליים, והוא היה נתון ללחצים גדולים”.

“בן אדם בעל עוצמה אדירה”

אבי חסון היה קבלן בניין, עסק בתמ”א 38 ופרויקטים נוספים. “אח שלנו נפטר לחינם”, מוסיף האח אלירן. “כתוצאה משוטרים לא מיומנים אין לנו אח היום. כרגע לא קיבלנו שום מידע ממשטרת ישראל או ממח”ש. גם מממצאי הנתיחה שלאחר המוות אנחנו עדיין לא יודעים דבר. אנו מפעילים עו”ד שייצג אותנו בנושא, ואנחנו לא נוותר. אנחנו חד משמעית מאשימים את משטרת ישראל ואת השוטרים שפגעו בו עם הטייזרים. ידוע לי שבתקופה האחרונה נטל כדורים להרגעה, אך לא הייתה לו בעיה בריאותית מוכרת. הוא היה אדם בריא שהופעל עליו כוח מוגזם. חשוב לי להדגיש עקב הפרסומים הראשוניים של המקרה שמדובר באדם נורמטיבי, איש עסקים מכובד, הצורה בה הוא הוצג בהתחלה פגעה בנו. המשפחה שלנו שבורה ומרוסקת מהאובדן”.

חברו של אבי חסון, איש העסקים מאיר זרביב, סיפר: “אבי היה איש טוב, איש חסד, איש נתינה, אין דברים כאלה. בן אדם בעל עוצמה אדירה. היו לו צרות, אבל אדם משכמו ומעלה, אדם שיודע רק לעזור”. גם הקבלן שאול כהן שהכירו מספר, “אבי היה איש שנותן בסתר, עזר, נתן כספים ביד רחבה, השאיל את הג’יפ שלו לזוגות צעירים, בעל נהדר לאשתו ואב לילדיו”.

מכר של חסון מעיד, ”הוא נקלע לקשיים כלכליים, מי שנכנס איתו לשותפות התאבד, והוא היה תחת הרבה לחצים. הוא בנה למשל בפרויקט תמ”א ברובע ו’, ולאחרונה היזמים הוציאו אותו משם. תמיד אמרנו, ‘אבי? יש לו שבע נשמות, כמה שייפול הוא תמיד יקום’”.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “האירוע מצוי בחקירת מח״ש, כך שמטבע הדברים אין כוונה להתייחס למקרה עד שחקירתם תסתיים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר