אריאל, ביום שלישי. צילום ישראל פלג

“ראיתי את עצמי תלוי בין חיים למוות”

אריאל, צעיר בן 19 מאשדוד, ניסה לעצור אוטובוס בתחנה כדי להגיע לישיבה שלו במוצאי שבת. אבל אז מצא את עצמו מול אוטובוס נוסע, נתלה על החזית שלו ונאחז במגבים. סרטון שבו תועד האירוע החריג עורר תגובות רבות ברשתות

פורסם בתאריך: 12.9.19 22:47

     

עד מוצאי שבת האחרונים היה אריאל, תלמיד ישיבה בן 19 מאשדוד, צעיר אנונימי למדי. אולם התקרית החריגה שבה היה מעורב וסיכנה את חייו תועדה והופצה ברשתות החברתיות, מה שהפך אותו עד מהרה לדמות מבוקשת ברמה התקשורתית המקומית וגם הארצית.

אריאל לומד בישיבת קול אליהו בפתח תקווה. לאחר שעשה את השבת בחיק משפחתו באזור א’ באשדוד, אביו הקפיץ אותו במכוניתו לתחנת האוטובוס ברחוב הפלמ”ח פינת בני ברית ברובע ג’. שם רצה לעלות, כהרגלו, על אוטובוס בקו 350 אשדוד—בני ברק כדי להספיק להגיע לישיבה לפני שסוגרים את הפנימיה.

אבל התכנית השתבשה. השעה הייתה בסביבות 21:30. אריאל היה מצויד במזוודות, הפעם עוד יותר מהרגיל, כי התכונן לטוס לצרפת במהלך השבוע.

“הגעתי לתחנה ב—21 ומשהו, אך כל אוטובוס שעבר פשוט לא עצר”, סיפר אריאל לכתב “כאן דרום”. “אני חיכיתי, אך לאחר שראיתי שאף אחד לא עוצר, כביכול בגלל שהם היו מלאים ולא היה עוד מקום, החלטנו אני ובחורים נוספים שהמתינו בתחנה לעצור את האוטובוסים הבאים שיגיעו, לראות אם באמת אין מקום.

“בסביבות 23 וחצי בלילה הגיע אוטובוס, וראינו שיש שם לפחות חמישה מקומות פנויים, בזמן שהנהג עושה לנו תרגיל כאילו הוא בא לעצור, פותח את הדלת בשביל שלא נחסום אותו, ואז בא לברוח ולהמשיך בנסיעה. אני הייתי בצד של הנהג, ליד השמשה שלו, ופתאום הוא פתח בנסיעה ומצאתי את עצמי עומד מול האוטובוס הנוסע. הנהג הגביר את המהירות, לא היה לי לאן לברוח, קפצתי באוויר ותפסתי את המגבים של השמשה הקדמית, ככה הצלחתי להיאחז באוויר. הנהג לא עצר, אלא המשיך בנסיעה. חשבתי שאני הולך לקראת הסוף שלי, כי אין לי אחיזה וגם אני רואה שאנשים אומרים לנהג לעצור, והוא לא עוצר. זה היה הרגע הכי מפחיד בחיים שלי, ראיתי את עצמי תלוי בין חיים למוות”.

כל זה קרה בזמן שנוסעים שהמתינו גם בהם בתחנה ועוברי אורח שהבחינו במתרחש קוראים לנהג לעצור את האוטובוס. אבל הוא המשיך בנסיעה, ורק בתחנה הבאה בשדרות בני ברית הצליח אריאל לרדת ובנס יצא מהאירוע ללא פגע.

אריאל תלוי על חזית האוטובוס (מתוך הסרטון). צילום שיר אבבה

כמה זמן היית תלוי שם?

“לי זה נראה כמו שבע דקות או משהו כזה? בכל מקרה, אלה היו הדקות הכי ארוכות בחיים שלי”.

לא חשבת שאתה עושה טעות שהגעת למצב שכזה?

“אני יודע שעשיתי טעות מבחינתי, ולא הייתי צריך לעמוד כך באמצע הכביש בלי לחשוב מה יהיה. אני מקווה שאני אלמד לקח ולא אחזור לחוויה מסוג כזה”.

אני מבין שאתה עוד מעט עולה על טיסה לצרפת. עברה לך בראש מחשבה שהיית עלול להיפגע?

“את האמת אני חושב על זה עכשיו, זה מפחיד, הייתי יכול למות, אבל היו לי כוחות שאני לא יודע להסביר מאיפה הם הגיעו ובזכותם אני חי”.

אתה הולך לעשות איזה סעודת הודיה?

“בהחלט שאני אחזור מח"ול אני אדאג לזה ואספר את הנס שקרה לי ומקווה שלא יחזור”.

האוטובוס בקו המדובר משרת בעיקר את הציבור החרדי, והוא עמוס מאוד גם בימי שישי וגם במוצאי שבת.

האוטובוסים פעמים רבות עמוסים לעייפה, ויש נוסעים שנאלצים להמתין לאוטובוס הבא מרוב שאין מקום ולפעמים גם לבא ולבא אחריו. לעיתים מגיע האוטובוס האחרון לאותו לילה, ואז הלחץ רק הולך וגובר — ועמו לעתים גם המהומה. לדברי גורם בחברה, החברה מעוניינת לתגבר את הקו, אולם במשרד התחבורה לא מאשרים זאת.

תושבים מספרים על אנדרלמוסיה שמתרחשת לעיתים קרובות. נוסעים ממתינים ולא מועלים לאוטובוס, יש מקרים שנוסעים מאבדים את סבלנותם ומתפתח דין ודברים בינם לבין הנהגים. אך הפעם זה עבר כל גבול. בחברת אפיקים הודיעו למחרת התקרית שהחליטו להשעות את הנהג, שטען שכלל לא ראה את אריאל תלוי לו על האוטובוס ולזמנו לשימוע.

מי שצילמה את האירוע במוצ”ש היא שיר אבבה, בת 22, תושבת העיר, שהייתה בדרכה לאכול פיצה עם חברה.

תיעדה: שיר אבבה

“”ראיתי שזה האוטובוס השלישי כנראה שלא עצר להם”, היא משחזרת, “הם ניסו לעצור את האוטובוס הבא שהגיע, והבחור קפץ על חזית האוטובוס כדי לא להידרס. אני לא יודעת מה עבר לנהג בראש. גם צעקו לו שיש שם בחור”.

איך החלטת לצלם?

“הרבה שואלים אותי, אני לא יודעת, אני מצלמת הרבה לסטורי”.

מה את אומרת על המקרה?

“זה היה מזעזע, שניות הפרידו בין זה שחלילה הוא היה נכנס לו מתחת לגלגלים והיה נגרם אסון”.

המשטרה פתחה בחקירה. נכון לכתיבת שורות אלה הנהג טרם נחקר.

“רואה בחומרה”

“אני שמעתי כמה גרסאות”, אמר יוני קריספין, יו”ר ועד עובדי אפיקים. “מה שאפשר להגיד בגדול זה שהנהג לא פעל באופן נכון וסיכן חי אדם”, הוא מוסיף. “לצערי, זה המקרה. בשל כך הנהג מושעה כעת מהעבודה. בעקבות אותו מקרה יצא גם מכתב לכל הנהגים. מקרים שכאלה לא יתקבלו בחברה בשום צורה או תירוץ. בכל מקרה של אלימות כלפי נהגי אוטובוס החברה מטפלת. החברה גם שולחת את הנהגים להשתלמויות והדרכות לריענון נהלים, בהן הם מונחים כיצד יש לפעול ולהתנהג במצבים שונים”.

מאפיקים נמסר: “חברת אפיקים רואה בחומרה את התנהגות הנהג ומבקשת להדגיש כי בטיחות הנוסעים הינה מעל הכול. הנהג הושעה באופן מיידי וזומן לשימוע לפני פיטורים. על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג זה הובא המקרה לידיעת כלל הנהגים בחברה תוך הבהרה כי אין בכוונת ההנהלה לסבול התנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי החברה ובטיחות הנוסעים. נציין כי לצערנו הרב, זו אינה הפעם הראשונה בה מופגנת אלימות חמורה כלפי נהגים ואוטובוסים בקו זה, אולם אין בכך להצדיק את התנהגותו של הנהג במקרה המדובר”.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: “קו 350 פועל בימי חול בתדירות של ארבע נסיעות בשעה. משרד התחבורה פועל מול משרד האוצר על מנת לאשר תקציב שיאפשר תגבור נוסף של קו 350. יצוין כי חברת אפיקים מתגברת את הקו בסופי השבוע ככל שניתן. משרד התחבורה רואה בחומרה התנהגות אלימה ומסכנת חיים באוטובוסים.

טיפול במקרים מסוג זה נמצא באחריות הבלעדית של משטרת ישראל”. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר