צומת בני ברית בן גוריון. צילום פבל

בתכנון: מנהרה מתחת לצומת סנה-בני ברית

אכלוס הדירות הראשונות שייבנו באשדוד במסגרת הסכם הגג יהיה, לפי ד”ר לסרי, במהלך 2023. בינתיים מתכננים בעירייה הפרדה מפלסית בצומת בני ברית—משה סנה באמצעות מנהרה

פורסם בתאריך: 5.9.19 16:17

     

שיווק יחידות הדיור הראשונות שייבנו באשדוד במסגרת הסכם הגג שנחתם ב-13.8.17 יחל במהלך 2020, ואכלוסם יהיה במהלך 2023.

כך עולה מתשובתו של ראש העיר ד”ר יחיאל לסרי לשאילתה של ראש האופוזיציה ד”ר אלי לחמני בנושא הבנייה בעיר במסגרת הסכם הגג שמטרתו לספק פתרונות דיור במחירים בני השגה לצעירי העיר. לדברי לסרי, אף על פי שהעירייה עמדה בלו”ז שהתחייבה לגביו בהסכם ואף על פי שפורסם מכרז על ידי משרד השיכון, השיווק של מנת הדיור הראשונה ברובע פארק לכיש, שהיה אמור להתחיל ביוני האחרון, עוכב בעקבות עתירה נגד התכנית שהגישו לבית המשפט חנ”י (חברת נמלי ישראל), חנ”א (חברת נמל אשדוד) והתאחדות התעשיינים.

בהחלטת בית המשפט הוחזרה התכנית לדיון חוזר בוותמ”ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור), שאישרה אותה להפקדה עם התיקונים שנדרשו, אולם אז ערערה על כך התאחדות התעשיינים, וגם ועד עובדי נמל אשדוד הגיש בקשת הצטרפות לעתירה.

“אנו כמובן נילחם בכל האמצעים העומדים לרשותנו על זכותנו לאפשר את פתרונות הדיור שתכננו כולל ברובע פארק לכיש, ואין לי ספק שהתכנית תצא לפועל”, כתב לסרי ללחמני.

לדברי לסרי, לצורך ביצוע הבנייה במסגרת ההסכם הוקמה באשדוד מינהלת בראשות אייל דווידוביץ’, שהחלה את פעילותה במאי 2018. “מדינת ישראל עומדת בכל ההתחייבויות שלה, והפעילות נעשית תוך שיתוף פעולה מצוין עם המינהלת והגורמים השונים בעירייה”.

לדבריו, עד היום קיבלה המינהלת הרשאות ממשרד השיכון על סך 80.6 מיליון שקל, מהם היא הוציאה 45.9 מיליון שקל, שהוקדשו גם לקידום תכניות בינוי בשלבים שונים למתחמים שונים, בהם האצטדיון ברובע א’, מגרשי האימונים, לב רובע ט”ו, מתחם בית המשפט, מגרשי הצעירים במע”ר צפון, בסיטי, בצמידות למרכז כיוונים וברובע י”ג מדרום לקאנטרי. וכן קודמה הכנת תכנית שלד להרחבת הרבעים י”ז, י”ג, ט”ז לכיוון מזרח, שהירוקים נערכים להיאבק נגדה בשל הפגיעה בדיונה.

גם התכנון להפרדה מפלסית בצומת בני ברית—משה סנה, שתהיה בצורת מינהור של משה סנה לכיוון ז’בוטינסקי ובניית גשר עילי להולכי רגל מטופל. מיזם זה מתחבר גם לגשר לסקוב, שיעבור מתיחת פנים בבניית גשר מעוצב ומודרני ובהרחבתו לארבעה נתיבים. בנוסף לכך, שודרגו שצ”פים בשיתוף אגף הנטיעות ושודרגו רחובות ברבעים ד’, ו’ וכבישי תעשייה בשיתוף אגף האחזקה. לגבי מע”ר דרום, כתב לסרי, “מקודמת בחינה של התב”ע ותכנון מפורט הנדרש לצורך השלמת השכונה”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר