המרינה באשדוד צילום: פרדוקס עפים בשבילך

הערכה בעירייה: בעוד חודשיים תחל בניית האגם במרינה

נבחר קבלן לביצוע העבודות שיכללו את הקמת האגם והשטח הציבורי הפתוח סביבו. נמשכים המגעים בין העירייה לרמ"י על העברת המרינה לידי העירייה לאחר תום תקופת ההתקשרות עם היזם

פורסם בתאריך: 30.8.19 10:26

עדכון אחרון: 1.9.19 16:30

     

בעוד חודשיים יעלו הטרקטורים לשטח ויחלו בעבודות להקמתו של האגם המלאכותי באזור המרינה של אשדוד. כך אמרו השבוע בעירייה.

האגם צפוי להיבנות בשטח הריק שבין מעגנת היאכטות לבין שורת בנייני המגורים וסביבו מתוכננת לקום טיילת.

מתשובתו של ד"ר יחיאל לסרי לשאילתה של עו"ד אופיר לסרי, עולה שגם נבחר קבלן לבצע את העבודות.

בתוך כך נמשכים המגעים בין העירייה לרשות מקרקעי ישראל באשר לבקשת העירייה להעביר את המרינה לידיה. עדת עתה המרינה נמצאת בידי היזם – חברת "המרינה הכחולה".

לפני כחצי שנה הבטיח מנכ"ל רמ"י עדיאל שמרון ללסרי שרמ"י תשקול בחיוב את בקשת עיריית אשדוד להעביר לאחריותה את תפעול המרינה, שהיא תנאי להפיכתה לנמל בינלאומי לכניסה לישראל וליציאה ממנה, ושהחלטה בנדון תתקבל במהלך השבועות שאחר כך.

ד"ר לסרי ושמעון כצנלסון. צילום: לירון מולדובן

היזם הפרטי חברת "התקופה הכחולה" שלימים החליפה את שמה לחברת "המרינה הכחולה" ( שהשותפים בה הן החברות אשטרום, מגור החזקות ודיור – חברת בת של בנק הפועלים)  היא שזכתה ב-93' במכרז להקמת המרינה  וגם בזיכיון להפעלתה במשך 20 שנה. האם הן הסתיימו? תלוי את מי שואלים כי לא כל גורמים הקשורים לנושא תמימי דעים לגבי התאריך ממנו מתחילים לספור. בכל מקרה, המרינה הופעלה בפברואר 99' לאחר ששר התחבורה דאז שאול יהלום אישר את פתיחתה והפעלתה ואם מתבססים על כך הרי שזיכיון ההפעלה מסתיים בימים אלה.

"האגם והשצ"פ מיועדים לסיום בינואר 2022" >>

בעוד שהמרינה באשדוד מופעלת ע"י יזם פרטי שאר המרינות בישראל מופעלות ע"י הרשויות המקומיות שהן ממוקמות בתחומן, להוציא את זו שבקישון שמופעלת ע"י חנ"י – חברת נמלי ישראל שהיא ממשלתית, ויש להניח ששיקוליהן הם ציבוריים ולא רק רווחיים גרידא.

תשובתו של ראש העירייה לחבר המועצה לסרי

אגב, עפ"י תכנית המתאר הארצית החדשה למעגנות שמקודמת ביוזמת רשות הספנות והנמלים מתעתדת המדינה להוסיף במרינה שבנויה בצורה כזו שהיא מספקת הגנה מצוינת לספינות שעוגנות בה גם בימי חורף קשים, 300 מקומות עגינה ל-550 מקומות העגינה הקיימים בה כיום.

מתשובתו של ראש העירייה לחבר האופוזיציה עולה שבשבוע החולף ביקר באשדוד צוות מטעם רמ"י בדיוק בנושא זה. "רמ"י", כתב לסרי, "בוחנת בחיוב את בקשת העירייה להעביר לידיה את המרינה והנכסים הנלווים בסיום ההתקשרות עם היזם".

 

ד"ר אלי לחמני ראש האופוזיציה במועצת העיר שהעלה במהלך שתי הקדנציות האחרונות ובקדנציה הנוכחית שוב ושוב את נושא המרינה לסדר היום אומר: "בושה וחרפה שהעירייה מושכת רגליים בכל הקשור במרינה ולצערי השאירה אותה לגחמות החברה המנהלת שעושה כבביתה בנכס ציבורי ומתייחסת לציבור המשתמשים ולציבור הרחב כקהל שבוי. הגיע הזמן שהעירייה תיקח את האחריות על המרינה ומוטב שעה קודם".

כנס פעילים מרכזי סיעת אשדוד תנצח בראשות ד"ר אלי לחמני. מילאן וייסבלום

ד"ר אלי לחמני ועו"ד אופיר לסרי. צילום: מילאן וייסבלום

אם וכאשר תתקבל ההחלטה להעביר את המרינה לאחריות העירייה זה יהיה טעון גם את אישור הדירקטוריון של רמ"י ותהליך ההעברה עשוי להימשך עד שנה וחצי ומבלי שהעירייה תצטרך להשקיע כסף. במהלך התקופה המדוברת ישלים היזם, כפי שהתחייב במכרז, את בניית הנכסים עבור רמ"י במעגנה, ואת הפיתוח הסביבתי.

בתגובה לתשובתו של ראש העירייה מסר עו"ד אופיר לסרי: "מתוך תשובות ראש העיר אני למד כי נושא המרינה לרבות העברת האחריות בה לעיריית אשדוד עדיין נמצא סביב שולחן הדיונים, כך שהדרך עדיין ארוכה והמקום נותר כפי שהיה, אתר תלול עפר, מוזנח, שלא מממש את ייעודו. ביחס לעבודות הפיתוח, הציבור ובפרט תושבי רובע המרינה שבעים מהבטחות וסיכומים והם מעוניינים לראות בעיניים את העבודות מבוצעות בפועל, מה שבחלוף למעלה מעשור לצערי עדיין לא קורה".

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר