מסע התקווה השלישי של נשים עושות שלום הגיע לאשדוד. צילום נשים עושות שלום

צפו: מלחמה ושלום באשדוד

מסע התקווה השלישי של נשים עושות שלום הגיע לאשדוד. מולן התקבצו כמה פרחחים שצעקו לעברן וניסו להפריע ולזרוע פחד

פורסם בתאריך: 29.8.19 16:10

     

ביום שלישי הגיע "מסע התקווה של נשים עושות שלום" לאשדוד. נשים מהעיר ומרחבי הארץ צעדו מרחבת העירייה כשהן נושאות שלטים בעד הסכם מדיני וחתירה לשלום עד לחוף הקשתות. שם נערך טקס באוהל האימהות ומעגלי שיח. באירוע הופיעה הזמרת ורדינה כהן.

קבוצת צעירים ואנשי ימין ניסו לחבל בצעידה, צעקו והתלהמו. לדברי כמה עדי ראייה, הייתה תחושה של אלימות באוויר. שוטרים חצצו בין הנשים למפגינים.

“הקריאה שעלתה מהאירוע היא ‘בואו נדבר, אנחנו הנשים, ונשנה את המציאות יחד'”, אומרת אומרת שנטל אזולאי, תושבת אשדוד, פעילה בתנועה, שהנחתה את האירוע יחד עם דליה רזניצקי.

“התנועה שלנו", הוסיפה, “דוגלת בחתימה על הסכם מדיני ובכך שנשים לוקחות אחריות. הסתכלנו על הסכסוך המתמשך בינינו לערבים והחלטנו: לא עוד, החלטנו שצריך לחשוב ולפעול כדי לקדם שקט, שלווה ושלום ואיך להביא תקווה”.

אזולאי היא יועצת למיניות נשית ומחנכת למיניות בריאה. “לא כולנו בתנועה שמאלנים דווקא. אני עצמי הצבעתי בפעם האחרונה לביבי ובעבר לעבודה. אבל למרבה הצער, המילה ‘שלום’ הפכה במדינה שלנו למילת גנאי. אפילו רק אם מזכירים את המילה ‘לדבר’, אז יש שכבר הופכים אותך לעוכר ישראל, לא משנה אם הבת שלך קצינה בצבא או כל דבר אחר”.

את אופטימית?

“לפעמים כן ולפעמים לא, אבל אני חייבת להיות אופטימית, אין לנו ברירה אחרת. כמה מלחמות עוד אפשר? חייבים לעשות משהו”.

סיסמת המסע שעובר במקומות שונים ברחבי הארץ היא “לא מוותרות על שלום, שוויון וביטחון! לא מוותרות על הדרום, לא מוותרות על הקול שלנו, לא מוותרות על עתיד ילדינו ולא עוצרות עד הסכם מדיני!"

שני שלפמן, מזכ”לית תנועת אשדודים, שצעדה: “הבטחתי לעצמי שאעבוד קשה ואגיע הכי רחוק שאפשר כדי להעניק לדור העתיד שלנו מקום טוב יותר לחיות בו”.

במהלך המסע אלפי נשים צועדות ברחבי הארץ, עומדות בשיירות בצירים מרכזיים ומציבות אוהלי אימהות, שבהם נערכים בכל יום מעגלי שיח וטקסים. בנוסף, נערכים אירועי קולנוע ומשתתפים נשות ציבור, אישי ציבור, אמניות ואמנים.

במסע התקווה, אומרים בנשים עושות שלום, דנה התנועה בקידום חוק לחלופות מדיניות תחילה. “חלפו חמש שנים מאז מבצע צוק איתן, עליו נכתב בדו”ח מבקר המדינה כי ‘פסילתן על הסף של חלופות בתחום המדיני בלי שאלה הוצגו לקבינט, מנעה מחברי הקבינט לשקול חלופות אלו ולדון בסיכוייהן וסיכוניהן’. תופעת חוסר הבדיקה המעמיקה של חלופות מדיניות במצבי חירום, מלחמה ובשגרה, הינה תופעה מדאיגה שמלווה את ממשלות השמאל והימין עוד מקום המדינה.

“תנועת נשים עושות שלום, תנועת השטח הגדולה בישראל, החליטה לקדם את הצעת החוק: חלופות מדיניות תחילה. החוק יחייב את מקבלי ההחלטות להקצות משאבים של זמן, קשב וכוח אדם לבחינה ולפיתוח סדורים ומקצועיים של חלופות מדיניות בשגרה ובחירום”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר