נמל הדרום - הנמל החדש. צילום: דור גפני

ניסה לעבור בין כלי שיט ונפל אל מותו

אזרח סין, שהועסק בבניית הנמל החדש באשדוד, נפל לים מכלי השיט שלו לאחר שעות העבודה וטבע. לפני שלוש שנים נהרג עובד נוסף מסין באתר ההקמה של "נמל הדרום"

פורסם בתאריך: 29.8.19 16:59

     

סיני שהועסק בבניית הנמל החדש באשדוד — נמל הדרום — טבע למוות בסוף השבוע לאחר שככל הידוע נפל מהספינה שעליה שהה אל מי הים.

לפי חקירת המשטרה, הוא ניסה לעבור מהדוברה שלו לכלי שיט אחר שהיה סמוך, אך מעד ונפל אל הים בערב שבת. אנשי יחידת השיטור הימי דווחו על האירוע ויצאו למקום ופתחו בסריקות. לאחר כשעתיים נמצא בידי צוללנים, אך כבר לא היה בחיים.

העובדים, כמו המנוח, לא רק עובדים על כלי השיט, אלא גם חיים ולנים בהם. זה מקרה המוות השני של עובד סיני בספינות הללו. בשנת 2016 נהרג רן שיאדונג, בן 30, לאחר שנפל מגובה.

נמל הדרום נבנה בידי החברה הסינית שרשומה בישראל כפאן מדיטרניאן, חברה להנדסה בע”מ (PMEC) — חברה בת של צ’יינה הארבור. המנוח עבד בחברת עבודות ימיות שנתנה שירות לפאן מדיטרניאן.

בקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה בראשות הדס תגרי ניסו להשיג פרטים על נסיבות התקרית ועל העובד שקיפח את חייו, אך לשווא. גם ב”כאן דרום” לא הצלחנו להגיע למידע נוסף. במשרד העבודה מוסרים שהאירוע איננו נחשב תאונת עבודה ונמצא באחריות משרד התחבורה. משם נמסר שהנושא בחקירת משטרה.

צוללן מחפש אחר העובד הסיני שנפל אל הים. צילום דוברות המשטרה

מפאן מדיטרניאן נמסר: “ראשית, החברה מבקשת להביע את צערה העמוק בפני המשפחה האבלה, מדובר באירוע חריג שפרטיו עודם מתבררים. נעדכן כי מיד עם קבלת הדיווח הראשוני פעלה החברה אל מול מכלול הגורמים הרלוונטיים. מדובר באירוע קשה ומצער שאירע מחוץ לשעות העבודה של הפרויקט. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם משטרת ישראל במטרה לחקור את המקרה, לקבל את מלוא המידע, להפיק לקחים ולהסיק מסקנות לעתיד. החברה מבקשת לשוב ולהדגיש את החשיבות העליונה בהקפדה על נוהלי הבטיחות הנדרשים על פי החוק בעיתות חירום ובשגרה, כפי שאלו מועברים לעובדי החברה, קבלניה ולכלל באי אתר העבודה”. בחברה אמרו שהם מנועים מלמסור פרטים נוספים מטעמי צנעת הפרט.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר