עו"ד רחל פרץ גלם. צילום אלבום פרטי

“אני מאמינה שנהיה הפתעת הבחירות”

עו”ד רחל פרץ—גלם משדה עוזיהו שראתה את חבריה במושבים מקבלים צווי הריסה וקנסות, החליטה שהיא קופצת לזירה הפוליטית כדי לשנות. כעת היא מתמודדת לכנסת בתור מספר 2 במפלגת צומת

פורסם בתאריך: 29.8.19 16:52

     

רחל פרץ—גלם, 39, ממושב שדה עוזיהו, מתמודדת לכנסת כמספר 2 ברשימת צומת, מפלגה שעברה גלגולים שונים וכיום ממצבת את עצמה כמפלגה של הסקטור החקלאי והכפרי בארץ.

פרץ גלם היא דור שלישי במושב, נשואה לבן המושב, והם הורים לשלושה. היא שירתה בפרקליטות הצבאית והייתה קצינה, בעלת משרד לעריכת דין במושב.

“זאת פעם ראשונה שאני נכנסת לפוליטיקה, זה לא משהו שתכננתי או עמד על הפרק לפני כן”, אמרה השבוע.

“הפוליטיקה לא עניינה אותי, אבל לצערי הרב, הבנתי שהמצב של המושבים והקיבוצים ממש קשה עד כדי כך שאנחנו על סף הכחדה, ואין דרך אחרת חוץ מלשנות את החקיקה מבפנים. יישובים הולכים ונגמרים, החקלאות הולכת ונעלמת, אנשים מבוגרים שבנו משקים קורסים. צריך לעשות משהו”.

למי הצבעת בבחירות הקודמות?

“זה רלבנטי? כל פוליטיקאי כזה או אחר שאי פעם בא למושבים והבטיח הבטחות בגד בנו ועשה לנו נזק. אם תראה את תקנה 116 שעליה חתום שר האוצר כחלון…”

כחלון קיבל בשדה עוזיה לא מעט קולות.

“נכון, גם במושבים אחרים. פוליטיקאים השמיעו לאנשים מה שהם רצו לשמוע ואחר כך שכחו מהם. פה זה נגמר. צומת זו מפלגה סקטוריאלית שבאה להגן על המושבים והמגזר הכפרי והחקלאי”.

עד הפעם היית מצביעה לימין, שמאל, מרכז?

“לאורך השנים החלטתי כל פעם בצורה נקודתית. היום אני מבינה שרק צומת תוכל לעזור למושבים ולקיבוצים. אנחנו לא ימין ולא שמאל, אנחנו מדברים מושבים וקיבוצים”.

הסקרים לא מנבאים לכם הצלחה. את באמת מאמינה שתיכנסו?

“בענק. אני רצה בין כנסים ורואה את הזעקה שעולה מהשטח. זה פשוט מטורף. אני מאמינה שנהיה הפתעת הבחירות”.

במועצה אזורית באר טוביה הרבה תומכים בכם?

“כן, גם ראש המועצה מגלה אהדה”.

בהרבה מושבים יש היום שימושים לא חקלאיים, כמו אחסנה ותעשייה, ולא פעם המדינה מגישה כתבי אישום ופועלת נגד בנייה לא חוקית, בעיה של רישיונות וכדומה. מה עמדתך?

“תקנה 116, שאנחנו בעזרת השם נבטלה, היא תקנה שלא אמורה להיות במדינה דמוקרטית. היא אומרת שיחידות האכיפה יכולות להיכנס לכל בית ולהטיל עליך קנסות של מאות אלפי שקלים וצווי הריסה ולהביא אנשים אל סף פשיטת רגל ולפת לחם. ניאבק על החקלאות ועל הרחבת היישובים, נדאג שהתושבים יוכלו להתפרנס. מדינת ישראל צריכה לאפשר גם לאותם חקלאים שלא צלחו להתפרנס בכבוד, ואם זה אומר להכשיר מחסן קטן או בן אדם בן 70 ואין לו פנסיה, אז כן לאפשר גם להתפרנס לא מחקלאות. נביא לביטול של אותה התקנה, של צווי ההריסה, הקנסות וכתבי האישום שניתנו על ידי רמ”י”.

מה החלום?

“להיכנס לממשלה ולהביא תקווה ועתיד טוב יותר למושבים ולקיבוצים. אני מקווה שניקח את משרד החקלאות ורשות מקרקעי ישראל. אני עצמי לא מחפשת תפקיד כזה או אחר, אלא שנשנה דברים במדינה”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר