ברדץ' יאלוב. צילום אורי קריספין

הדוברת של ליברמן רצה לכנסת: "בלי חרדים ובלי משיחיים"

בדרך לכנסת? היועצת של נתניהו שהפכה לדוברת של ליברמן ד”ר אלינה ברדץ’-יאלוב מאשדוד, מספר 10 ברשימת ישראל ביתנו, מאמינה שתיכנס, וכן, יש לה שאיפות

פורסם בתאריך: 29.8.19 16:49

     

ד”ר אלינה ברדץ’—יאלוב, 37, תושבת אשדוד, היא מספר 10 ברשימת מפלגת ישראל ביתנו והדוברת של אביגדור ליברמן. לפי סקרים רבים, בניגוד לבחירות האחרונות באפריל, הפעם יש לה סיכוי לא רע להיכנס לכנסת.

ברדץ'—יאלוב נולדה ב-1982 במוסקבה ובגיל 13 עלתה לארץ. כבר לפני עשור קיבלה את הדוקטורט שלה בתקשורת אסטרטגית. בין 2011 ל-2012 עבדה בצוות של בנימין נתניהו כיועצת אסטרטגית למגזר הרוסי עד שהחליטה שהספיק לה. היא נשואה ואם לבן שעולה לכיתה א’ (בבית ספר יחד).

נראה אותך בכנסת הקרובה?

“הנבואה ניתנה לשוטים, אבל יש סחף גדול אלינו, גם בפריפריה וגם במרכז. אביגדור ליברמן עושה שלושה—ארבעה חוגי בית בשבוע, 90% מאלה שמגיעים לא הצביעו ישראל ביתנו אי פעם. אני רואה היענות מאוד גדולה. אנשים רוצים אותנו כדי למנוע ממשלת הלכה ולהבטיח הקמת ממשלה לאומית רחבה”.

הראיון עם ברדץ'-יאלוב ב-2016 >>

כמה מנדטים תקבלו?

“העניין הוא הממשלה שנקבל. או ממשלה צרה או רחבה. ישראל ביתנו היא היחידה שיכולה לכפות דבר כזה, ובשביל זה צריך מספיק כוח, שזה אומר כמות גדולה של מנדטים”.

 

מה מבחינתך תהיה הצלחה בבחירות הקרובות?

“ששום ממשלה צרה לא תוכל לקום. אנחנו לא נצטרף לממשלה צרה כלשהי. אם בלעדינו לא יקימו ממשלה צרה, זו תהיה הצלחה. אנחנו רוצים ממשלה רחבה — שבה יהיו שותפות ישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן. אין שום קונסטלציה אחרת מבחינתנו, רק ממשלה רחבה, בלי חרדים ובלי משיחיים”.

את רואה את עצמך ביום מן הימים שרה?

“אני קודם רואה אותי חברת כנסת מטעם ישראל ביתנו. אני מקווה שזה יקרה הפעם. אני מקווה שגם באשדוד, העיר שלי, נקבל הפעם יותר קולות, הרבה יותר, מאשר קיבלנו באפריל. אם כל האנשים שאומרים לי שיצביעו הפעם עבורנו, אכן יצביעו כך, מאשדוד לבדה נקבל מנדט שלם”.

ומבחינת השאיפות האישיות שלך?

“איך אומרים? אין חייל שלא רוצה להיות גנרל. כרגע קשה לי לדבר על היום שאחרי 17 בספטמבר. אני מאוד רוצה שנקבל מספיק מנדטים ואני אכנס לכנסת. אני מאמינה שנוכל לעשות את זה”.

בתור מי שעבדה עם נתניהו, אין לך סנטימנט כלפיו?

“הייתי יועצת מקצועית. בדעות שלי אני לא עם הליכוד, כרגע לפחות. אחרי שני סיבובים של ירי רקטות ותשלום של דמי פרוטקשן לחמאס אני לא יכולה להחשיב את הליכוד כימין. ואני אשת ימין, מה לעשות, זאת עובדה”.

ליברמן נמצא בפוליטיקה ובתוך קואליציות כל כך הרבה שנים, והיו לו הרבה הזדמנויות לעשות את מה שהוא מבטיח היום, אם זה בעניין כפייה דתית או גיוס לצה”ל ובנושאים אחרים. למה אנחנו אמורים להאמין לו הפעם?

“במשא ומתן האחרון הוא הוכיח שמילה שלו זאת מילה…”

הוא עשה את זה לצרכים אלקטוראליים ועובדה שהוא התחזק מאז.

“יום לפני פיזור הכנסת בסוף חודש מאי שוחחתי איתו. הוא אמר שאם הליכוד נותן לנו את חוק הגיוס ככתבו וכלשונו — אז דיינו, ואם לא — אז לא נהיה שם. בליכוד לא ניסו אפילו, לחצו עלינו שנוותר, ובסופו של דבר זה התפוצץ. זאת גם אחת הסיבות שבאים אלינו, כי ליברמן לא התכופף בפני החרדים. אנשים מאמינים למי שאמר ועשה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר