צילום ממעמד חתימת ההסכם היום בחיפה. במרכז יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולידו יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי. צילום: דוברות ההסתדרות

עובדי מחלקת ים בחיפה יועברו לחנ"י: האם בקרוב גם בנמל אשדוד?

יו"ר ועד עובדי מחלקת ים בנמל אשדוד: "סוכם מול כל הגורמים הרלוונטים שמחלקת ים תמשיך לעבוד תחת הסכמי 2005 בחברת נמל אשדוד"

פורסם בתאריך: 27.8.19 20:52

     

הסכם היסטורי בנמל חיפה: עובדי מחלקת ים יועברו להעסקה בחברה של חנ"י – חברת נמלי ישראל, שתקבל בלעדיות על פעילות הניתוב והגרירה במפרץ. הם אלה שיספקו את שירותי הניתוב והגרירה גם בנמל המפרץ.

האם בקרוב זה יקרה גם עם אנשי מחלקת ים בנמל אשדוד? בעבר כבר הועלתה האפשרות שהם יועברו לחנ"י ויספקו שירותים הן לנמל אשדוד והן לנמל החדש הנבנה לצדו – נמל הדרום.

אולם מתברר שבאשדוד המצב שונה מבחיפה. אנשי מחלקת ים בנמל אשדוד מעוניינים להישאר עובדי נמל.

לדברי יו"ר ועד עובדי מחלקת ים בנמל אשדוד, שלומי כהן, כבר סוכם שהם לא עוברים לשום מקום: "סוכם מול כל הגורמים הרלוונטים שמחלקת ים תמשיך לעבוד תחת הסכמי 2005 בחברת נמל אשדוד".

לדבריו העובדים במחלקה ידרשו לתת שירות גם לרציף המכולות החדש שיתחרה בנמל אשדוד – 'נמל הדרום'.

גוררת בנמל אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי

ראשי ההסתדרות, חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה ונציגי משרדי התחבורה והאוצר, חתמו על הסכם שבו סוכמו התנאים למעבר פעילות מחלקת הים של נמל חיפה, על 110 עובדיה, לחברה-בת ממשלתית חדשה בבעלות מלאה של חברת נמלי ישראל. כל עבודות הניתוב והגרירה של האוניות במפרץ חיפה, לרבות בנמל המפרץ החדש – יבוצעו באופן בלעדי ושוויוני על ידי עובדי החברה החדשה, לכל הפחות עד שנת 2054, מבלי שפעילותה תופרט

מההסתדרות נמסר אחר הצהריים: יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן, נציגי משרדי התחבורה והאוצר וועדי עובדי מחלקות הגינה והגוררות, חתמו לפני דקות אחדות על הסכם היסטורי להסדרת תנאי המעבר של פעילות מחלקת הים של נמל חיפה, על 110 עובדיה, לידי חברה-בת ממשלתית חדשה שתהיה בבעלות מלאה של חברת נמלי ישראל. זאת, כחלק מהרפורמה בנמלי הים ויצירת מערכת נמלית תחרותית. הפעלת שירותי ים במתכונת זו תאפשר הכנסת אוניות לכל נמלי הים והתאגידים הפועלים במרחב, באופן שוויוני.

 על פי ההסכם, כלל עבודתו הניתוב והגרירה של האוניות במפרץ חיפה – לרבות בנמל המפרץ החדש – יבוצעו באופן בלעדי על ידי החברה החדשה ועובדיה, לכל הפחות עד שנת 2054. ההסכם מבטיח כי חברה זו תישאר ממשלתית ופעילותה לא תופרט.

 הצדדים סיכמו כי העובדים ימשיכו להיות מועסקים תחת כל תנאי ההעסקה והשכר הנוכחיים שלהם. בנוסף סוכם כי כל התמורות שהיו אמורות להינתן לעובדים על פי הסכם 2005 בנמלים, יינתנו מיד עם המעבר לחברה-הבת. כמו כן, על פי ההסכם, לעובדי דור ב' יינתן ביטחון תעסוקתי של 10 שנים מפתיחת התחרות במפרץ והחברה החדשה תקים בנק ימי מחלה שישמש עובדים שיאבדו כשירות.

 

במעמד החתימה על ההסכם, שנערכה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי, השתתפו מצד ההסתדרות גם יו״ר איגוד קציני הים אבי לוי, ממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה אלון וייס, יו"ר אגף הפנסיה בהסתדרותמיה פרי-אלתרמן ועו"ד רונן בהרב

 יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר במעמד החתימה: "ההסכם ההיסטורי והייחודי אליו הגענו לאחר מאמצים רבים, יאפשר לייעל את פעילות הספנות במפרץ חיפה כולו ולהרחיבה – מבלי לפגוע במעמדם ובזכויותיהם של עובדי מחלקות הים בנמל חיפה. אני מבקש להודות לכל מי שלקח חלק במו"מ ובטוח שהדף החדש שפתחנו פה היום יוכיח עצמו ויביא לשיפור השירות עבור כלל הציבור ומשתמשי הנמלים".

 יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ציין: "מדובר בהסכם מצוין שמעביר את עובדי מחלקת ים למקום ההעסקה הכי בטוח שקיים במשק כיום – לחברה שלא תופרט, תישאר חברה ממשלתית ותקבל בלעדיות על כל התנועה הימית לפחות עד 2054. בעיני זהו הישג חסר תקדים לעובדי מחלקות הים".

 מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר: "אני מברכת על חתימת הסכם חשוב זה אשר יאפשר מתן שירותי מחלקת ים שוויוניים לכל החברות שיפעלו במרחב הנמל. בתחילת  שנת 2021 עתידים לפעול  שני נמלים חדשים ומודרניים (נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד) שיתחרו בנמלים הקיימים (נמל חיפה ונמל אשדוד) וישפרו משמעותית  השירות הניתן למשתמשים".

 המשנה לממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אפי מלכין: "אנו מברכים על ההסכם שנחתם ומודים להסתדרות על שיתוף פעולה מוצלח להצעדה קדימה של ענף הספנות. הסכם זה מהווה אבן דרך חשובה ברפורמה בנמלי הים ומאפשר יציבות לעובדי מחלקת הים והבטחת מתן שירותים יעיל בתחום נמל חיפה".

 יו"ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי: "מדובר בצעד נוסף וחשוב להשלמת הרפורמה בנמלי הים, וחיזוקה של חברת נמלי ישראל כLANDLORD-. מהלך זה יביא, לא רק להתייעלות ולמסחר תחרותי, אם כי גם למתן שירות שוויוני למפעילים הבינלאומיים החדשים ולהעלאת רמת השירות לסחר החוץ. ההסכם מותנה בקבלת אישור דירקטוריון חברת נמלי ישראל, וכעת על חברת נמלי ישראל וחברת נמל חיפה לסכם את ההסכם להסדרת העברת הפעילות בין החברות, הכולל, בין היתר, את העברת הנכסים הקשורים לפעילות מחלקת הים והתמורה לה תהיה זכאית חברת הנמל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר