ילדים חוצים כביש. צילום: אור ירוק

61 ילדים ובני נוער נפגעו בתאונות דרכים באשדוד בשנת הלימודים החולפת

בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים באשדוד 648 ילדים ובני נוער בחודשי שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 26.8.19 11:15

     

ביום ראשון, 1 בספטמבר, תחל שנת הלימודים החדשה, אם לא תהיה שביתה של עובדי ההוראה, כמובן.

כמיליון וחצי תלמידים יפקדו השנה את הגנים ובתי הספר. אחת הסכנות הגדולות הנשקפות להם בכל יום נמצאת בכבישים.

מבדיקה של עמותת אור ירוק עולה שבאשדוד נפגעו 61 ילדים ובני נוער (בני 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019).

בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים באשדוד 648 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני).

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בחודשי שנת הלימודים תשע"ט (ספטמבר-דצמבר 2018, ינואר-יוני 2019), נפגעו בתאונות דרכים בארץ 2,984 ילדים ובני נוער בגילאי (5-19). 38 ילדים ובני נוער נהרגו בחודשי שנת הלימודים האחרונה בתאונות דרכים ו-279 נפצעו באורח קשה.

רוב התלמידים שנפגעו בתאונות בשנת תשע"ט נפגעו בתחום העירוני: 1,827 תלמידים נפגעו בתחומי הערים והיישובים. 14 ילדים ונערים (5-19) מצאו את מותם בשנה זו בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים בתחום העירוני, ו-192 נפגעו באורח קשה.

  • בירושלים נפגעו 239 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019), מהם ארבעה נהרגו.
  • בתל אביב-יפו נפגעו 93 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019), מהם ארבעה נהרגו.
  • בחיפה נפגעו 104 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים ספטמבר-יוני)  בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019). חיפה היא העיר השנייה במספר הנפגעים בשנה זו אחרי ירושלים.
  • בבני ברק נפגעו 52 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019).
  • בבאר שבע נפגעו 51 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019), מהם אחד נהרג.
  • באשקלון נפגעו 47 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019).
  • בראשון לציון נפגעו 46 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019).
  • בחולון נפגעו 41 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019).
  • בפתח תקווה נפגעו 40 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) בשנת הלימודים תשע"ט (2018-2019).

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת לימודים חדשה בפתח ובמקומות רבים הדרך לבתי הספר וסביבתם אינם בטוחים עבור התלמידים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוביל ביחד עם הרשויות המקומיות התקנה של פסי האטה בקרבת כל מוסד חינוך שיסייעו בריסון מהירות נסיעת כלי הרכב ועל ידי כך יצטמצם הסיכון לתאונות ולהיפגעות ילדים. זהו גם הזמן להגביר את ההשקעה בחינוך ובהסברה לבטיחות בדרכים מגיל הגן ועד לבני הנוער בתיכונים. מדובר ביקרים לנו מכל, רק בהשקעה מקיפה, מאורגנת וממוקדת נוכל להבטיח שכולם ישובו לביתם בשלום".

בדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, קיימות סכנות בהן נתקלים ילדים ובני נוער. ישנן מספר דרכים בהן נוכל לסייע להם לצעוד לבית הספר וממנו באופן בטוח יותר:

  • ילד שהולך לבד לבית הספר: חשוב לתרגל אתו הליכה במסלול הבטוח ביותר, ולנסות לצמצם חציית כבישים ככל האפשר.
  • בחירת המסלול הבטוח:  כאשר בוחרים את המסלול חשוב לשים לב כי לאורכו ישנן מדרכות או שבילי הליכה ולתעדף אותו גם אם זהו מסלול ארוך יותר.
  • מינימום חציות כביש: יש לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימלי וכן להימנע ככל האפשר מחציה של כבישים סואנים וכבישים ראשיים.
  • ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד: חשוב לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם.
  • ללמד חציה נכונה: חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
  • כללי רכיבה בטוחה: במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לרכב אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
  • בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.

מרכז ההדרכה של עמותת אור ירוק: על מנת לסייע בהגברת הבטיחות בקרב הילדים ולצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות דרכים, הקימה עמותת "אור ירוק" מרכז הדרכה דיגיטלי ובו זמינים לאנשי החינוך ולכלל הגולשים מגוון של מערכי הדרכה המותאמים לטווחי גיל שונים ולקהילות שונות.

במרכז ניתן למצוא הדרכות בתחומי הבטיחות בדרכים המציעות מערכי שיעור ולומדות אינטראקטיביות המסייעות הן לגורמים המחנכים והן לאדם הפרטי לרכוש ולהרחיב ידע בתחומי הבטיחות בדרכים. בין השאר מציע מרכז הידע וההדרכה של עמותת אור ירוק תכנים המלמדים ילדים בגיל הגן את כללי החציה הבטוחה והישמרות מפני סכנות הדרך, ילדים בגילאי בית ספר יסודי יוכלו ללמוד כיצד לבחור מקום למשחק בטוח ורכיבה בטוחה על אופניים וכן תכנים הרלוונטיים לנהגים צעירים, לחיילים, לאזרחים ותיקים ולאוכלוסיות נוספות. מרכז ההדרכה חינמי וזמין לכל משתמש.

לינק למרכז ההדרכה: https://www.oryarok.org.il/trainingcenter

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר