משרד פרויקט שיקום שכונות ברובע ו’. צילום דור גפני

בדיקת "כאן דרום": צמצום דרסטי בפרויקט שיקום שכונות באשדוד

תקציב הפרויקט באשדוד, שהתמקד ברובע ג’ וברובע ו’, התכווץ: משישה מיליון שקלים בשנה ל-300 אלף בלבד

פורסם בתאריך: 8.8.19 16:07

     

תכנית שיקום שכונות פועלת ברבעים הוותיקים באשדוד זה שנים ארוכות. היא מתמקדת ברבעים ג’ וו’ בשני היבטים — הבינוי הפיזי והפן החברתי שבא לידי ביטוי, בין השאר, בהכשרות וקורסים.

מבדיקה של “כאן דרום” עולה שאם עד לאחרונה תקציבי הפרויקט, הממומן על ידי משרד הבינוי והשיכון, הגיעו למיליוני שקלים בשנה, הרי שכעת בקושי נותר לכך זכר.

כידוע, אשדוד מדורגת באשכול סוציו-אקונומי 5, ובכמה מהשכונות הוותיקות יש “כיסי עוני” קשים. לא נראה שהפערים בין אותם אזורים למה שנחשבות כשכונות היוקרה בעיר הולכים ומצטמצמים. אמנם מיזמי הבנייה תמ”א 38 מחליפים במידה מסוימת את הצורך בשיפוץ, אולם הדבר נותן מענה מאוד חלקי. מה גם, שלאחרונה עולים קולות לבטל את תמ"א 38 כליל.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: “בשנים 2017-2018 המשרד השקיע במסגרת פרויקט 'שיקום שכונות חוזר' תקציבים בהיקף של שישה מיליון שקלים באיגום משאבים עם הרשות המקומית. התקציבים הושקעו לטובת שיפוץ מעטפת ותשתיות של מתחם בניינים ברחוב חסן בן גרא.

תמ”א 38 ברחוב יהודה המכבי. צילום דור גפני“במהלך שנת 2019 צומצמו היקפי התקציב שהמשרד משקיע בפרויקט זה, ועל כן התקציבים הוקצו לטובת האזורים/ היישובים המוכרזים באזורי השיקום בהתאם להחלטות הממשלה וכן כלולים בחוק 'הנגב' ובחוק ה'גליל' וכלולים באשכול סוציואקונומי 5—1 בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כידוע, שכונות השיקום באשדוד אינן עונות לקריטריונים המפורטים לעיל, ועל כן היישוב לא תוקצב בשנה זו במסגרת שיקום שכונות פיזי.

“יחד עם זאת, המשרד כן תקצב את שכונות השיקום באשדוד, במסגרת אותו הפרויקט, אך בתחום החברתי, בדגש על תחום הצעירים, לשנים 2019 ו-2020 על סך כ-300 אלף שקלים לכל אחת מהשנים. התכנית שמה דגש מיטבי לתחום התעסוקה וזהות ושייכות של צעירים בני 35—20 בשכונות השיקום, מקצה במסגרתה כוח אדם מקצועי להובלה וישום התכנית בשיתוף מלא עם הרשות המקומית ומרכז הצעירים העירוני וכן תקציב לטובת תכניות ייעודיות לתחום הצעירים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר