תאונת דרכים צילום: איחוד הצלה
תאונת דרכים צילום: איחוד הצלה

לראשונה בשידור חי: סקירה על תאונות בעיר הוצגה בישיבת הוועדה לבטיחות בדרכים

נכט: "ישנו ליקוי הסברתי חמור שאינו מכין את התושבים לקראת השינויים התשתיתיים בעיר, כמו ביטול הפניות שמאלה ופסי האטה"

פורסם בתאריך: 6.8.19 19:35

     

הבוקר התקיימה ישיבת ועדת בטיחות בדרכים העירונית, בראשות חבר המועצה עו"ד אלי נכט. לראשונה אי פעם ובאופן תקדימי, ישיבת הוועדה הועברה בשידור חי ברשת פייסבוק – בעמוד של נכט.

"זאת כחלק מהמצע והאני מאמין שלי", הסביר נכט. "לשקיפות יש ערך חשוב וכי יש צורך להמשיך ולהנגיש ולשקף לתושבי אשדוד את כל המתרחש בעירייה. חשוב לציין שזוהי הפעם הראשונה שוועדה סטטוטורית משודרת לקהל הרחב בשידור חי מחדר הישיבות במועצה", הוסיף.

בישיבת המטה הוקרנה מצגת ובה סקירה של נתונים על תאונות דרכים בעיר לאורך השנים האחרונות.

מצגת: תאונות דרכים באשדוד בשנים האחרונות


בתחילת ישיבת הועדה ניתנה סקירה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בנוגע לתאונות ומספר הנפגעים שהיו במהלך שנת 2018 ובחודשים הראשונים של שנת 2019 באשדוד.

מסקנות הסקירה היו כי עיקר הנפגעים הקשים וההרוגים הם הולכי רגל מבוגרים בעיר בגילאי ה-70 פלוס.

נציגת הרלב"ד דיברה על העליה בתאונות ב-2018 כתוצאה מהשינויים בהסדרי התנועה לאורך ציר הרצל.

נכט: "ישנו ליקוי הסברתי חמור שאינו מכין את התושבים לקראת השינויים התשתיתיים בעיר, כמו ביטול הפניות, פסי האטה ועוד. המצב בו תושבי העיר מתעוררים למציאות חדשה, מבלי שהתוודעו לאותן ההחלטות מבעוד מועד, ובהיעדר הסברה משמעותית, אשר מלוווה את השינויים התשתתיים בעיר ונותת את הצידוקים המקצועיים לכך, מייצרת תחושת חוסר אמון וחוסר נוחות מהעירייה ומהחלטותיה".

אלי נכט. צילום: דור גפני

אלי נכט. צילום: דור גפני

לדבריו, לשם כך הוחלט כי מעתה, נציגים מהדוברות והיחידה האסטרטגית יוזמנו לדיוני הוועדה, ויקחו חלק פעיל במישור ההסברתי.

החלטה נוספת שהתקבלה, הייתה לבצע עבודת סקר מקיף בכל השכונות, בהן ישנו כביש רצוף ללא אפשרות למעבר חצייה, ולבדוק היכן אפשר לייצר מעברי חצייה מוגבהים, זאת על מנת לא לגרום להולכי רגל לקחת סיכונים מיותרים ולעבור במקומות לא בטוחים בהן ישנה תנועה סואנת. כמו כן התקיים דיון על נושא תשתיות ובטיחות בסביבת מוסדות חינוך.

בדיון נטלו חלק גם אורחים מיוחדים בהזמנתו האישית של היו״ר, בהם ד״ר אמיר זיו אב, המדען הראשי לשעבר של משרד התחבורה, ואחד האנשים בעלי שם עולמי בתחום הבטיחות בדרכים, ורון מוסקוביץ לשעבר מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומנכ"ל המרכז לשלטון מקומי.

חבר המועצה נכט הדגיש כי נושא הבטיחות בדרכים הוא בעל משמעות עצומה עבורו ולאיכות חיינו בעיר. נכט בעל ניסיון בתחום בתור מנהל השדולה הפרלמנטארית לבטיחות בדרכים בכנסת  וכן במסגרת פועלו וכחבר בועדות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר