אלי אליהו. צילום: דביר גיחז

הכירו את אלי אליהו – אחד ממפיקי מצעד הגאווה באשדוד

רק בגיל 28 הוא יצא מהארון ומאז הוא פעיל בקהילת הלהט"בית ובמיוחד באיגי. בואו תכירו את אלי אליהו מאשדוד לקראת מצעד הגאווה בעיר שייערך ביום שישי

פורסם בתאריך: 27.7.19 19:50

     

ביום שישי, 2 באוגוסט, יתקיים מצעד הגאווה באשדוד. על הפקת האירוע מנצחים צעירי העיר שהחליטו להרים את הכפפה ולשנות את התפיסה ביחס לקהילה הלהט"בית בעיר.

אחד מהם הוא אלי אליהו, 34, יוצר וידיאו, תושב אשדוד מתמיד, בשמונת החודשים האחרונים מתגורר בפלורנטין בת״א. ״כל חיי גרתי באשדוד, בגיל 28 יצאתי מהארון אבל עדיין ניהלתי את חיי מפה״, הוא מעיד.

מצעד הגאווה הרביעי באשדוד, 6.7.18. צילום: דור גפני

עד גיל 26 אליהו חי חיים קונבנציונליים, מה שנקרא, היה בזוגיות עם חברה במשך 9 שנים. ״היית אמור להציע לה נישואים ולהתחתן איתה״, מסביר אליהו. ״עד שהתחלתי ללמוד קולנוע במכללת ספיר חייתי בתוך הקהילה האשדודית ולא שאלתי שאלות. בספיר נפתחו העולמות חוץ מאשדוד ואז התחלתי לשאול את השאלות שם״. 

איך הודעת לבת הזוג על היציאה שלך מהארון? 

״זה היה מאוד קשה, לא רציתי מיד להיפרד ממנה, לא ידעתי אם אני יכול להיפרד ממנה. עברו שנתיים עד שהתנסיתי עם גבר ואפילו היו לי עוד שתי מערכות יחסים עם נשים״. לאחר שנתיים אליהו מצא אהבה והוא היה בזוגיות חמש שנים ארוכות עם גבר, כל השנים בחו״ל. ״אשדוד הייתה פחות מתאימה, לא ידעתי איך יסתכלו על זה, המשפחה מסורתית״.

ואיך הם קיבלו את זה?

״משפחה מסורתית כפי שאמרתי אבל חמה ואוהבת. אימא היא מדהימה, אבא עושה מה שאימא אומרת לו והאחיות אוהבות כתמיד״. 

בשמונת החודשים האחרונים, כאמור, אליהו בחר להתגורר בתל אביב, שם החליט להתנדב שנה בארגון הנוער הגאה – איגי. ״ההתנדבות הזאת חשובה מעצם היותי הומו בתוך הקהילה, להבין איך זה מרגיש ולבוא ולדבר על זה״.

פעם בשבוע עושה אליהו את דרכו מתל אביב לאשדוד ולערים נוספות בפריפריה בכדי להתנדב באיגי. ״זה כמו תנועת נוער רק בלי המדים וזה התנדבותי לגמרי. מגיעים לשם כעשרה בני נוער בגילאי 17-18 והמטרה היא לתת להם מענה. בדיוק לבני הנוער שלא מוצאים את המקום שלהם״. את מקום הפעילות הם לא חושפים ובכל פעם מקום המפגש משתנה.  

קשה להיות להט"ב באשדוד?

״באשדוד קשה להיות להט"ב אבל זה לא כי העיר כזאת, אלא כי יש מגמה של אוכלוסיה שמאמינה בזה שהמקום של הלהט"בים היא במדינת תל אביב. וכאן הערך המוסף שאנחנו נותנים באיגי – אני מנכיח נראות להט"ביות מחוץ לתל אביב גם בראשון, בבאר שבע והמאבק נמצא. בתל אביב זה כבר משעמם להיות הומו ובאשדוד מבינים כמה אתה שונה כי אתה מקבל הערות, מבטים, הערות שוביניסטיות״.

המטרה העיקרית של אליהו היא לגרום ללהט"בים להישאר בתוך הקהילה בה הם גדלו, במקום שנוח להם מאיפה שבאו. 

אז איך הצטרפת למארגני מצעד הגאווה באשדוד?

״למצעד הגעתי כי הייתי לראשונה בשנה שעברה כאן וראיתי שיש קהילה צעירה שאכפת לה, כשהגעתי הבנתי שאצטרך לתת יותר מעזרה, כי מי שהפיק את זה בשנה שעברה הלכו לכל מיני כיוונים. במשך חודש נפגשנו, דיברנו על עקרונות וביחד לקחנו את זה קדימה – מהאישורים של המשטרה, תקצוב מהעירייה, ותוכן״.

מה הולך להיות?

״התכנסות של שעתיים ברחבת העירייה, תהיה פעילות של בני נוער ומבוגרים, קיר גרפיטי שכל אחד ירשום במה הוא גאה בעיר, יהיו פלקטים ענקיים שעליהם כל אחד ירשום את המסר שאיתו הוא רוצה לצעוד.

"לאחר מכן נצא לתוכנית האמנותית עם די.ג'י אוראל מרקוביץ׳ שינגן. על הבמה נארח מספר אמנים מוכשרים מתנדבים: אוזי זולטק, זמרת להט"בית כבדת שמיעה במופע אקוסטי, אדווה עומר שהשתתפה בכוכב הבא שהיא לא להט"בית אך תומכת בקהילה, נציגה מהנוער מהספוקן וורד, דראג קווין – אישה בלבוש גברי, ויהיה זיו נקוה שיעשה קאבר לביונסה.

"גולת הכותרת", מוסיף אליהו, "יהיה אושר סבג – אשדודי שעושה מופע כזמרת שנקראת אושרה. לאחר מען יוצאים למסלול עם דגלים, קבוצות של איגי ושל תנועות נוער של העיר לחוף הקשתות ושם נארח אותם בפאב זה״.

מצעד הגאווה החמישי באשדוד: יום שישי, 2.8.19, תחילת האירוע בשעה 10:00 – התכנסות ברחבת העירייה. לא לשכוח כובע.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר