לסרי ובן עדי. צילום פבל

ניפגש בבג"צ: העירייה והעומד בראשה הגישו עתירה נגד מבקר המדינה

עיריית אשדוד, העומד בראשה והמנכ”ל עתרו לבג”צ ומבקשים לבטל את דוח מבקר המדינה על פרויקט התחבורה שהמליץ לבחון הטלת חיוב אישי על השניים

פורסם בתאריך: 25.7.19 16:13

     

עם פרסום דוח מבקר המדינה בנושא מיזם התחבורה באשדוד לפני כחודש אמרו בעירייה שבכוונתם לפעול לביטולו גם במחיר של הגשת עתירה יוצאת דופן מסוגה לבג”צ. ביום רביעי שעבר מימשו בעירייה את ה”איום” ואכן עשו זאת.

העתירה, שהוכנה על ידי עורכי הדין פרופ’ אריאל בנדור וד”ר ישגב נקדימון, הוגשה נגד משרד מבקר המדינה, משרד התחבורה ומשרד האוצר.

בעתירה נטען שלא ניתנה לעירייה האפשרות לממש באופן מלא את זכות הטיעון הנתונה לה, כולל באמצעות קיומו של הליך שימוע.

“עשרות רבות של עובדות וטענות מהותיות שהועלו על ידי העותרים במסגרת התייחסותם לטיוטה הראשונה”, נכתב בעתירה, “כלל אינן נזכרות בדוח, ואילו אחרות מוצגות באופן חלקי ביותר”.

 

העירייה, העומד בראשה ד”ר יחיאל לסרי והמנכ”ל אילן בן עדי חולקים על ממצאי דוח המבקר. כך למשל בנוגע לביטולו, כביכול, של הציר המזרחי, נכתב בעתירה, כי העירייה מעולם לא ויתרה עליו, כך גם בעניין כיכר רמון ברובע הסיטי וסלילת שבילי אופניים.

העירייה, נכתב עוד בעתירה, “פעלה ללא לאות לקידום הפרויקט, להעברת התכנון המפורט והתחשיב התקציבי על פי לוח הזמנים שנקבע… ולא התנהלותה היא שגרמה לעיכובים בתכנון ובביצוע”.

המדובר במגה-פרויקט, נכתב בעתירה, “פרויקט אדיר ממדים במונחים מנוציפליים, הפרויקט הראשון בהיקף כה גדול אשר מתנהל על ידי רשות מקומית. זהו הפרויקט היקר, הנרחב והמסובך ביותר שהתאפשר לרשות מקומית בישראל לבצע”.

השופט עופר גרוסקופף קבע שהמשיבים יגישו תגובה מקדמית לעתירה עד 1 באוקטובר.

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה: "תגובת משרד מבקר המדינה תוגש לבית המשפט".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר