על הכוונת: מלון לאונרדו אשדוד. צילום ארכיון: רוני רוקי

הותר לפרסום: צעיר מרהט מואשם שתכנן לפוצץ את מלון לאונרדו אשדוד

צעיר מרהט שעבד כגנן תכנן לפוצץ את המלון על יושביו במהלך הקיץ - כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדו בתום חקירת שב"כ

פורסם בתאריך: 21.7.19 13:07

     

שירות הביטחון הכללי הודיע היום, שבמהלך חודש יוני 2019, במסגרת פעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל נעצר לחקירה צעיר כבן 19 מרהט. החקירה העלתה, נמסר, הוא החל לתמוך בארגון הטרור חמאס לאחר שנחשף לתכני תעמולה של הארגון ברשת האינטרנט, וניסה להכין מטען שישמש לטובת ביצוע פיגוע בבית מלון לאונרדו באשדוד אותו הכיר מעבודתו בסמוך כגנן.

כמו כן, כך לפי כתב האישום נגדו, ניסה להכין רקטה, ואף רכש לצורך כך חומרים שונים. במהלך החקירה הסגיר אבו הדייב 5 רימונים (2 רימוני גז, 2 רימוני הלם ורימון עשן), וכן רובה קרלו שהיו ברשותו.

נשק שנמצא בחקירה. צילום: תקשורת שב"כ

היום הוגש כנגדו כתב אישום באמצעות עו"ד יואב קישון מפרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

"במועד כלשהו שאינו ידוע במדויק למאשימה, באפריל-מאי 2019, או בסמוך לכך", נכתב שם, "גמלה בליבו של הנאשם החלטה לפעול נגד מדינת ישראל ע"י פיצוץ מלון ליאונרדו באשדוד, אשר בקרבתו עבד בגינון, וזאת במטרה לפגוע ביהודים ומתוך מניע לאומני. לשם ביצוע הפיגוע המתוכנן, החליט הנאשם לייצר חומר נפץ".

רימונים שנמצאו. צילום: תקשורת שב"כ

לפי כתב האישום הוא רכש דשן שסבר כי הוא מכיל פוטסיום, חומר שבאמצעותו סבר כי ניתן לייצר חומר נפץ למטעני חבלה או טילים. הניח אותו על מחבת, הוסיף לו סוכר ומים, וחימם את התערובת על האש. "הנאשם", נכתב, "ניסה להדליק את התערובת שיצר, אך הדבר לא עלה בידו. במעשיו הנ"ל ניסה הנאשם לייצר נשק על מנת לפגוע פגיעה חמורה בגופם של בני אדם, ולגרום לפגיעה ברכוש בנסיבות שיש בהן אפשרות ממשית כי תפגע בגופם של בני אדם, וזאת מתוך מניע לאומני, דתי, מדיני או אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד ובהלה בציבור, וניסה להסתיר את ניסיונו ללמוד כיצד להכין חומר נפץ ובכך עשה דבר בכוונה לכשיל חקירה פלילית אפשרית עתידית שהינה הליך שיפוטי".

בפרקליטות מבקשים להשאיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. לפי שעה מעצרו הוארך בהסכמה עד להחלטה אחרת.

מנכ"ל מלון לאונרדו אשדוד קובי הצואל מסר לנו: "עדיין לא קיבלנו הודעה רשמית, נבחן ונגיב בהתאם".

2898- מימין לשמאל- קובי הצוהל, מנכ"ל מלון לאונרדו פלאזה אשדוד ומנהל פרויקט הקמת מרכז ההזמנות; אסף פתאל, מנהל פיתוח עסקי ופתיחת מלונות; אביה מזרחי מגן, מנכ"לית רשת פתאל; ראש העיר; דוד פתאל, יו"ר ומייסד הרשת פתאל, יוסף שיינין, הרב הראשי של אשדוד; נדב פתאל, מנהל חטיבת השיווק של רשת פתאל. צילום: סטודיו קמיליה

2898- מימין לשמאל- קובי הצואל, מנכ"ל מלון לאונרדו פלאזה אשדוד ומנהל פרויקט הקמת מרכז ההזמנות; אסף פתאל, מנהל פיתוח עסקי ופתיחת מלונות; אביה מזרחי מגן, מנכ"לית רשת פתאל; ראש העיר; דוד פתאל, יו"ר ומייסד הרשת פתאל, יוסף שיינין, הרב הראשי של אשדוד; נדב פתאל, מנהל חטיבת השיווק של רשת פתאל. צילום: סטודיו קמיליה

הבחור עבד אצלכם?

"אני לא מכיר את זה ולא יודע. ככלל, אנחנו לא מעסיקים גננים באופן ישיר".

מפחיד, לא? לפי הנטען, תוכנן פיצוץ במלון על יושביו.

"כרגע אני לא עוסק בפחדים, אני עוסק בידיעה שקיבלתי זה עתה ואין לי את כל המידע. אנחנו לא מתעסקים בפחד, אלא במה שצריך".

הסנגור, עו"ד מוחמד רחאל, מסר בתגובה:

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר