עשן מעל אזור התעשייה באשדוד. צילום ארכיון: בועז רענן

התעשיינים באשדוד נגד העירייה: ההעלאה החריגה של הארנונה — פגיעה אנושה במפעלים שתביא לפיטורי מאות

נציגי התעשייה באשדוד פנו לשרי האוצר והפנים וביקשו שלא לאשר את הייקור החריג בארנונה, בשיעור של 15%, שהעירייה מבקשת להטיל על “מפעלים מזהמים”. לטענתם, ההחלטה נעשתה בדרך לא תקינה ועלולה להביא לסגירת מקומות עבודה רבים

פורסם בתאריך: 18.7.19 15:51

     

לפני כחודש החליטה עיריית אשדוד לייקר באופן משמעותי מאוד את תעריף הארנונה למפעלים המוגדרים “מזהמים” ולהעלותו ב-15% בשנה הבאה. כמקובל, ולבטח כשמדובר בהעלאה חריגה, ההחלטה טעונה אישור של משרדי הפנים והאוצר.

מדובר, בין השאר, במפעלים כימיים, תחנות כוח לייצור חשמל ומתקנים לזיקוק נפט. אם הדבר יאושר, הוא צפוי להוסיף לקופת העירייה כ-5.6 מיליון שקלים בשנה. הנימוק הרשמי של העירייה היה לצמצם את הפעילות של מפעלים מזהמים לרווחת התושבים.

ביום שני השבוע פנתה התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה באשדוד לשרי הפנים והאוצר אריה דרעי ומשה כחלון באמצעות עו”ד שימי גולן וביקשה מהם לדחות את בקשת העירייה ולא לאפשר את הייקור החריג.

“הבקשה החריגה”, נכתב בפנייה, “אינה עומדת בתנאים שנקבעו על ידי משרד הפנים בכך שמבוקש בה העלאה חריגה של 15% בתוספת העדכון 2.58% ובסך הכול 17.58%”. לדברי עו”ד גולן, מותר להעלות ארנונה בשיעור שלא יעלה על 5% כולל שיעור העדכון השוטף, ולמעשה חברי מועצת העיר הוטעו כשבאו להצביע בישיבת המועצה, כשהיועץ המשפטי של העירייה אמר ש'באופן עקרוני אין מגבלה'.

“בקשת העירייה”, נכתב, “הינה ניסיון לדחוק מפעלים קיימים עשרות שנים אשר מעסיקים אלפי עובדים… ההעלאה המבוקשת יש בה כדי לפגוע פגיעה אנושה הן במפעלים והן בעובדי הייצור אשר עלולים לאבד את פרנסתם…

קשת עיריית אשדוד לסגור מפעלים תעשייתיים, לשלוח מאות עובדים הביתה ולגלגל את המפעלים לרשויות מקומיות אחרות הינה מפלה, לא מידתית ופסולה”.

 

“לצערנו”, מסר ל”כאן דרום” עו”ד שימי גולן, “אנו עדים מדי יום לפגיעה בתעשייה הישראלית אשר נלחמת בשיניים כדי לשרוד למול התחרות מעבר לים.

עו"ד שימי גולן

“האינטרס של עיריית אשדוד צריך להיות בעידוד התעשייה ויצירת מקומות עבודות ולא לסגירת המפעלים באמצעות הכבדת עול המיסים. מס הארנונה הינו אחד מהוצאות המכבידות על התעשיינים ובעלי העסקים ועל העירייה לבצע חשיבה מחדש, לרבות לחזור בה מהבקשה להעלאת תעריפי הארנונה.

“עצם העובדה”, מוסיף גולן, “כי העירייה לא הצביעה על צורך כלכלי לבקשה, אלא רק ניסיון לדחוק את בעלי המפעלים המדוברים מהעיר, יש בה כדי לקבוע שמדובר בבקשה מיותרת שלא תצלח”.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "במסמך משרד הפנים המבהיר את הקווים המנחים לאישור חריג בארנונה לשנת 2020, הובהרו השיקולים, הכיוונים והמגמות שנוקט המשרד בבואו לאשר חריגות ארנונה, כאשר כל מקרה נבדק לגופו של עניין בהתאם למכלול של נסיבות.

מהאמור לעיל עולה במפורש כי אין מגבלה לרשות מלבקש כל העלאה שתיבחר, בכפוף לאמור לעיל, וכן יודגש כי בכל הפגישות במשרד הפנים שהתקיימו בשנים האחרונות, לא נמסרה כל הערה לרשות בנושא בקשות חריגות בארנונה.

גם במסמך המפרט את הנימוקים לדחיית סעיפים שלא אושרו בשנים האחרונות, לא צוינה כל הערה מסוג זה בפירוט הסיבות לדחייה.

בשיחה מהיום עם נציג של משרד הפנים המטפל בבקשות חריגות בארנונה, אושר כל האמור לעיל כי הרשות יכולה להחליט על כל שיעור העלאה שתבחר אלא שהשיקול הסופי מה יאושר, אם בכלל, תלוי בגורמים ושיקולים כמפורט לעיל".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר