פס האטה (במפר) בהרצל. צילום: דור גפני

לחמני תוקף: "הבמפרים בהרצל – ההצגה הכי רעה בעיר"

"הציר יהפוך לפקק אחד גדול, הבמפרים לא ימנעו את התאונות ויותר מכך - מספרן יגדל", טוען יו"ר האופוזיציה. העירייה בתגובה: "ד"ר לסרי מתקן טעות תכנונית הסטורית, של בניית כבישי אוטוסטרדה בתוך העיר"

פורסם בתאריך: 15.7.19 16:04

     

 

בשבוע שעבר החלה עיריית אשדוד בהתקנת פסי האטה, במפרים, לאורך שדרות הרצל במטרה לגרום לנהגים להאט את הנסיעה. זאת, כחלק מהעבודות במסגרת פרויקט הגל הירוק הלא הוא פרויקט התחבורה הענקי שמבוצע בעיר.

יו"ר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני סבור שמדובר בעוד צעד שגוי של העירייה והעומד בראשה.

במפר בשדרות הרצל, אשדוד. צילום: פבל

"עצוב להציג בפניכם את ההצגה הכי רעה בעיר: חלם הבמפרים ברחוב הרצל", כתב ברשומה שפרסם אחר הצהריים בפייסבוק. "ראש העיר", הוסיף, "החליט כי מכיוון שנעשתה טעות בחשיבה של הקמת ציר הרצל והנת"צ בו, עקב תכנון לקוי בכול מה שקשור להשתלבות התנועה הציבורית עם התנועה הפרטית – לפתור את הבעיה בטעות נוספת ונתן הוראה להקים פסי האטה לאורך כביש הרצל. פסי האטה בכביש שאמור להיות ראשי ומוביל את רוב התנועה לאורך העיר הינו מעשה חלם. כל התנועה לרבות האוטובוסים יצטרכו לעבור את הבמפרים הללו. מישהו בדק וחשב כיצד פסי האטה ישפיעו על התנועה בציר ראשי זה? כיצד ישפיע על התנועה הציבורית? לדעתי לא".

יש לציין, שכיום מהירות הנסיעה המותרת בשדרות הרצל היא 50 קמ"ש ובעירייה אומרים שכך יהיה גם בעתיד. בעבר המהירות המותרת עמדה על 70. במקומות שבהן מתבצעות העבודות במסגרת תכנית התחבורה הירוקה, הוצרו הנתיבים ובמרכז הכביש הוצבו תחנות אוטובוס לצד נתיבי תחבורה ציבורית – נת"צים.

"ראש העיר ד"ר לסרי", ממשיך וכותב לחמני, "על מנת לעמוד בהבטחתו לאפס תאונות ברחוב, מבקש לגרום לכך שבציר התנועה הראשי, התנועה תתקדם במהירות של פחות מ-30 קמ"ש. זוהי המהירות הנכונה בתוך השכונות ובקרבת בתי ספר, אך בציר ראשי?!?

הנה, כל האמת בפרצוף: הציר יהפוך לפקק אחד גדול, הבמפרים לא ימנעו את התאונות ויותר מכך – מספרן יגדל. המצב יחמיר בהתאמה מדוייקת לתוכנית ה"גאונית" להצר את הנתיבים בציר על מנת שרכבים יאטו הביא לבלימות חירום של רכבים ותאונות רבות ומיותרות".

לחמני. צילום: ליזה ללוצשוילי

לטענתו של לחמני, במקום לבצע חשיבה מחדש בדבר "תכנון התנועה והשתלבות נכונה של האוטובוסים ולגרום האטה בתכנון תזמון נכון של רמזורים – פותרים בעיה ביצירת בעיה אחרת. הייתכן? הרי רעיון הבמפרים נוצר רק לאחרונה – ושוב מבלי להיוועץ ומבלי לקיים על כך דיון מעמיק ורציני במועצת העיר. למה? כי ד"ר לסרי – לדעתו – לא צריך אף אחד. הוא יודע יותר טוב מכולם מה טוב לנו".

 

 

 

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה לדבריו של ד"ר לחמני: ״למרבה הצער, לחמני לא משתחרר מאופיו האופוזיציוני, גם כאשר משמעות הצעתו היא אבדן חיי אדם בקרב תושבי אשדוד!

לסרי ומנכ"ל העירייה בן עדי בישיבת מועצה. צילום: פבל

דר׳ לסרי, רופא במקצועו, שם את ערך חיי תושבי אשדוד לפני כל שיקול אחר, וקבע חזון עירוני של אפס הרוגים בתאונות דרכים באשדוד. ועקב כך, קיבל החלטה מנהיגותית, לנקוט בכל האמצעים (כולל במפרים ואמצעי בטיחות נוספים) שיהפכו את כביש הרצל, הנחשב לכביש העירוני מהמסוכנים במדינת ישראל, לכביש הבטוח ביותר.

יותר מכך, בהחלטה זו, דר׳ לסרי מתקן טעות תכנונית הסטורית, שבה תומך מר לחמני, של בניית כבישי אוטוסטרדה מהירה בתוך העיר, שמשמעותה מהירות נסיעה עירונית גבוהה וסיכון חיי אדם! למזלם של תושבי אשדוד, לחמני והצעותיו אינם רלוונטיים עבורם״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר