בתמונות מתחם הקשתות באשדוד לאחר שיפוץ הדמיות משרד אדריכלים אפי כוינה

צפו: הפנים החדשות של חוף הקשתות

אחרי שהוועדה המחוזית אמרה את דברה וכניסתה של התב”ע החדשה לתוקף קרובה מאי פעם, אנחנו מפרסמים לראשונה כיצד צפוי להיראות מתחם חוף הקשתות לאחר השיפוץ

פורסם בתאריך: 11.7.19 16:07

     

“כאן דרום” חושף כיצד ייראה מתחם חוף הקשתות לאחר שישופץ וישודרג. ההדמיות המצורפות הוכנו בידי משרד אדריכלים אפי כוינה בע”מ — המשרד שנשכר בידי יזמים בקשתות ותכנן את שיפוץ המתחם.

“זה יהיה משב רוח מרענן עם עיצוב ים תיכוני אשדודי עם אינטרפטציה מודרנית”, מסביר האדריכל אפי כוינה. “בקירות ישולבו משרביות (המשרביה היא אלמנט של סבכה האופיינית לאדריכלות אסלאמית, ד”ג) שיגרמו לכניסת אור ואוויר. הקשתות עצמן כמובן יישארו, כל סגירות החורף של בתי העסק יקבלו אופי אחיד, לא כל אחד יסגור כמו שהוא רוצה, וזה נראה כמו שוק. זה מאוד חשוב שעולים מן הים ורואים אחידות”, הוא מוסיף.

השיפוץ צפוי לעלות כחמישה מיליון שקלים ואולי יותר, והמימון בידי היזמים.

 

אתה חושב שהשיפוץ יעלה את הקשתות על דרך חדשה?

“בוודאי. הדברים נעשים בתיאום מלא עם מינהל ההנדסה בעירייה, מהנדס העיר ואדריכל העיר. המקום הזה יפתח דף חדש ויוכל, סוף סוף, לממש את הפוטנציאל שלו. עם כניסתה לתוקף של התב”ע החדשה, זה יקל על העירייה לתת היתרים ורישיונות, יעשה סדר ובעלי העסקים גם הם ייהנו מזה. הקשתות יהיה מקום בילוי מואר, מוסדר, מזמין ונעים שגם נראה טוב”.

הערכה שלך כמה זמן זה יקח?

“הציפייה של כולנו היא שאחרי שהתכניות כבר מוכנות אפשר להוציא את זה לפועל תוך חודשים ספורים”.

מתחם חוף הקשתות באשדוד הפך מזמן לשם נרדף לכאוס תכנוני ולפלונטר גדול. הבעיה, שהלכה והתעצמה עם השנים, נעוצה בעובדה שמאז הקמתו לפני קרוב ל-30 שנה לא ניתן לתכנית הבנייה תוקף חוקי. בשנים האחרונות פועלת עיריית אשדוד לאשר תכנית בניין עיר (תב”ע) חדשה ותקפה למתחם. אלא שעד שאותו ליקוי היסטורי לא נפתר, לא ניתן להתקדם הלאה.

לפני כשלושה שבועות הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בבאר שבע קבעה שניתן לאשר את התכנית בתנאי שכל מה שנבנה שלא במסגרתה ייהרס. הוועדה גם נתנה סוג של ברירה נוספת לעיריית אשדוד ולוועדה המקומית באשדוד.

בתמונות מתחם הקשתות באשדוד לאחר שיפוץ
הדמיות משרד אדריכלים אפי כוינה

בתמונות מתחם הקשתות באשדוד לאחר שיפוץ
הדמיות משרד אדריכלים אפי כוינה

בתמונות מתחם הקשתות באשדוד לאחר שיפוץ
הדמיות משרד אדריכלים אפי כוינה

בתמונות מתחם הקשתות באשדוד לאחר שיפוץ. הדמיות משרד אדריכלים אפי כוינה

“הוועדה”, נכתב בהחלטה, “מוצאת כי האיזון הנכון הינו שתנאי למתן תוקף לתכנית יהיה הריסת הבנייה הבלתי חוקית או שהוועדה תקבל מסמך המאושר על ידי התובע המקומי, הפיקוח המחוזי והיחידה להנחיית תובעים בפרקליטות המדינה, כי ביחס לכל הבנייה שלא נהרסה ואשר אינה מוכשרת בתכנית, הוגשו הליכים להפסקת השימוש והריסת הבנייה שלא ניתן להכשיר וכי לעסקים העושים שימוש בשטחים אלה לא יינתנו רישיונות עסק וככל שניתנו רישיונות עסק, כולל זמניים, הרי שאלה בוטלו ולא יחודשו כל עוד לא הוסרה הבנייה הבלתי חוקית”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר