דרך יפה נוף. גם פה אין מדרכה. צילום דור

בדיקת "כאן דרום": רחובות ראשיים ללא מדרכה או שביל

מצד אחד בעירייה מצהירים על מדיניות של מעבר לתחבורה ידידותית לסביבה והגברת השימוש בהליכה ברגל וברכיבה על אופניים. מנגד, מקומות רבים, ובהם רחובות ראשיים, הם נטולי מדרכות ושבילים

פורסם בתאריך: 11.7.19 16:07

     

מי באשדוד לא מכיר את הירידה לטיילת מכיוון אורט ימי? הרחוב הזה, ששמו יפה נוף, מחבר את הנמל אל העיר ומספק תצפית לנוף פנורמי מרהיב. מצד אחד שלו המקום הגבוה באשדוד, גבעת יונה, ומנגד הים ושפך נחל לכיש.

אלא שדבר אחד חסר בנוף: מדרכה. משני צדי הכביש אין מדרכה, ואין גם שביל סלול. רק חול ואבנים. הולכי הרגל מתקשים לעבור, במיוחד בעלייה.

בסביבה יש אוכלוסייה גדולה של קשישים ואנשים מבוגרים (חלקם מתגוררים במקבצי הדיור הסמוכים לעולים) שיוצאים להליכה בבוקר ולפנות ערב, לנשום אוויר ולחלץ את העצמות. אבל כשאין מדרכה זה קשה. גם הורים שינסו להתהלך עם עגלת תינוק מאוד יתקשו.

אין מדרכות

יפה נוף: אישה צועדת על חול ואבנים. צילום: פבל

על שבילי אופניים אין מה לדבר כרגע. הרוכבים מתקשים להשתלב בתנועה על הכביש כאשר כלי הרכב נוסעים במהירות גבוהה בירידה לרגלי גבעת יונה.

זה איננו המקום המרכזי היחיד בעיר שאין בו מדרכה לרפואה. קחו למשל את שדרות בן גוריון משדרות בני ברית במזרח ועד לכיכר אורט במערב: דרך שאורכה קילומטר וחצי ואין לצדה מדרכה — מלבד בקטע קטן שלצמוד למתחם סטאר סנטר.

זה עוד לא הכול. גם בכניסה הצפונית לעיר, מצומת הנמל לאורך בני ברית, יש חלקים גדולים ללא מדרכה. מי שירצה ללכת ברגל ימצא עצמו מסכן את חייו על כביש שנוסעים בו במהירויות גבוהות מאוד.
גם כאן אין זכר לא רק למדרכה, אלא גם לנתיב מתאים לרוכבי אופניים. כך גם בבן גוריון.

בן גוריון: צעיר הולך על שפת הכביש ומסתכן. צילום פבל

יש רחובות נוספים באשדוד שאין בהם מדרכות ושבילים. הדבר מנוגד למדיניות המוצהרת של העירייה לעודד הליכה ברגל ורכיבה על אופניים — דבר שגם מופיע כאחת המטרות של פרויקט התחבורה הירוקה בעיר.

בני ברית: אדם צועד בשוליים לצד התנועה הסואנת. צילום פבל

תגובת עיריית אשדוד

“לכל המקומות שציינת יש תכניות שתתבצענה בהתאם לביצועי המיזמים הגדולים בעיר: תחבורה ירוקה, הסכם גג והתחדשות עירונית.

בדרך יפה נוף — הסדרת המדרכות תיעשה במסגרת הקמת פארק המים בצדו הצפוני של הכביש, הסדרת מעגל התנועה ושביל אופניים והסדרת המדרון הדרומי של גבעת יונה בצדו הדרומי של הכביש.

בשדרות בן גוריון — הסדרת המדרכות תיעשה במסגרת הפרויקטים של הסכם הגג, הכוללים בניית מתחמים חדשים מצפון ומדרום לדרך והשתלבותם במיזם הצפוני של קריית חלוצים.

בשדרות בני ברית — ההסדרה תיעשה במסגרת השינויים בתוואי הדרך, ממחלף הכניסה לעיר ועד למתחם קריית חלוצים, משני צדי שדרות בני ברית.
בכל המיזמים הללו ובאחרים שיבוצעו במסגרות המיזמים הגדולים כאמור לעיל, יוסדו המדרכות עבור הולכי הרגל ויתווספו שבילי אופניים לרוכבים”.

כיכר אורט: ולפעמים המדרכה נגמרת. צילום פבל

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר