הלן גלבר. צילום: פבל
הלן גלבר. צילום: פבל

פרויקט התחבורה: גלבר נגד העסקת היועצים המשפטיים החיצוניים – "בזבוז כספי ציבור"

כמה עלו לנו היועמ"שים שליוו את העירייה בהתנהלות מול משרד מבקר המדינה? התשובות קיבלנו - חלקיות

פורסם בתאריך: 10.7.19 13:20

     

 

 

סאגת הדו"ח החריף של מבקר המדינה על פרויקט התחבורה באשדוד נמשכת בחילופי מכתבים בין הלן גלבר חברת האופוזיציה במועצת עיריית אשדוד והיועץ המשפטי לעירייה, עו"ד רוני עמיר.

גלבר טוענת שהעירייה לא היתה אמורה לשכור את שירותיהם של יועצים משפטיים חיצוניים מאחר שקיימת בה מחלקה משפטית מקצועית והיה ראוי ונכון שהיא זו שתיתן את התגובה למבקר המדינה: "העסקת יועצים משפטיים למתן תגובה הינה תמוהה בעיניי וחמורה אף יותר כאשר מדובר בהמלצת מבקר המדינה על חיוב אישי לראש העיר ולמנכ"ל העירייה…השימוש בכספי ציבור במצב זה מראה על חוסר תום לב ובזבוז כספי ציבור ללא כל הצדקה", כותבת גלבר לעמיר.

בתשובתו כותב עמיר: "בהיקפי הפעילות בה עוסקת הלשכה המשפטית ובשים לב לגודל העירייה, מספר תושביה וכמות הפניות אליה אין ביכולת הלשכה המשפטית לעמוד בכל המטלות הנדרשות ממנה ולכן היא נדרשת לסיוע חיצוני באמצעות מיקור חוץ, כמו גם במקרים בהם נדרשת מומחיות מיוחדת".

לדבריו במהלך הביקורת של מבקר המדינה נדרשה העירייה להמציא מאות רבות של מסמכים ומשהתגבשה טיוטת הביקורת שכללה עשרות עמודים נתבקשה העירייה להגיב עליה בתוך שלושה שבועות. התגובה הצריכה לעבור על מאות מסמכים, לאתר חומרים, לבצע השוואות נתונים וכו' מה שדרש כוח אדם רב והלשכה המשפטית שהמטלות המוטלות עליה רבות וכוח האדם שלה מצומצם לא יכלה להקדיש לנושא זמן רב מבלי לפגוע בשירות השוטף שהיא מעניקה לעירייה. מה גם שלא מדובר בליבת העשייה של הלשכה כך שלא היתה כל סיבה שלא לשכור משרד חיצוני לביצוע המשימה.

 

על שאלתה של גלבר מי היועצים המשפטיים שנבחרו, באיזה הליך ומה עלותם ענה עמיר כי בתחילה ענה לטיוטת הדו"ח משרד עוה"ד בראש-סומך אתו יש לעירייה חוזה התקשרות שנחתם לאחר הליך פומבי של קבלת הצעות ממשרדי עו"ד. למשרד זה שולמו עד כה לפי שעות עבודה מדווחות 56,900 שקל בתוספת מע"מ.

פרופ' אריאל בנדור. צילום עופר וקנין

"לאחר שהסתבר כי משרד מבקר המדינה לא התייחס לתשובה המפורטת של עיריית אשדוד", מוסיף עמיר, "הוחלט ע"י ועדת ההתקשרויות על שכירת משרד עוה"ד נקדימון-בנדור להמשך טיפול בדו"ח המבקר, לאחר הליך פנייה לקבלת הצעות".

בתגובה דורשת כעת גלבר לקבל לידיה שורה של מסמכים הנוגעים לבחירתם והעסקתם של שני משרדי עוה"ד המדוברים והעלות הכוללת שתשולם להם. עד סגירת הכתבה לא הגיעה תשובת העירייה כמה עלה לעירייה משרד עוה"ד נקדימון-בנדור.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר