בני נוער בפארק. לתמונה אין קשר לידיעה. צילום ארכיון: אליהו הרשקוביץ
בני נוער בפארק. לתמונה אין קשר לידיעה. צילום ארכיון: אליהו הרשקוביץ

בסך הכול רכב על אופניו בפארק ונקנס במאות שקלים

חוק עזר עירוני באשדוד אוסר לשהות בפארקים לאחר 23:00. הורים רבים טוענים כי החוק אינו מתחשב במי שרק מחפשים מקום לבילוי שקט אחרי שעות החום וחוטפים קנסות כבדים. תופעה

פורסם בתאריך: 24.8.17 14:20

     

החופש הגדול כבר ממש עוד רגע מסתיים, אך לטענת הורים רבים בעיר, במשך חופשת הקיץ ילדיהם מודרים מהפארקים העירוניים. על פי הורים ששוחחו עם “כאן דרום”, נערים שנמצאים לאחר השעה 23:00 באחד מהפארקים הרבים הפזורים בעיר חוזרים הביתה עם קנס כספי של מאות שקלים.

יש לציין שהקנס (320 שקלים במקרה של הימצאות בלבד, 730 שקלים במקרה של הפרעה) ניתן מתוקף חוק עזר עירוני הקובע כי השהייה בפארקים מותרת עד השעה 23:00, ובלשון החוק: “לא יימצא אדם בגן בשעות שהכניסה לגן אסורה כמפורט בהודעה המוצגת בגן או בכניסה אליו”. המחאה העיקרית החלה עם פוסט שפורסם בפייסבוק בידי שמוליק דואק, מתנדב בסיירת ההורים של אשדוד, שלדבריו נתקל בתופעה פעמים רבות.

“בקיץ הלוהט של אשדוד, שעות הערב הן היחידות שבהן בני הנוער יכולים להיפגש בחוץ”, כתב דואק והוסיף, “הפארקים עם הספסלים הם המקום האידיאלי למפגש החברתי שלהם. למפגש הזה יש ערך חברתי מאוד חשוב. זאת הזדמנות לנתק אותם קצת מהמסכים שבהם הם בוהים ברוב שעות היום. אלא שחוק עזר עירוני אוסר עליהם לשבת בפארק אחרי השעה 23:00, וגם אם הם ישבו בדממה ויעשו יוגה, הם יקבלו קנס של מאות שקלים שכל הזמן תופח אם לא ישולם בזמן. אני מבין את החשיבות של שמירה על שקט באזורי מגורים בשעות האלה. זה חשוב ויש לאכוף את זה. גם אני לא רוצה רעש מתחת לחלון ביתי בשעות הלילה. אבל למה לקנוס את מי שלא מרעישים, אלא רק יושבים לשוחח להנאתם?”.

הפוסט זכה לתגובות רבות מהורים זועמים שטענו כי ילדיהם עובדים קשה בחופשת הקיץ, ועל כן מגיע להם ליהנות ולבלות בשעות הערב.

“הבן שלי”, אמרה אם לנער בן 1, “רק עבר עם אופניים בפארק בסיטי, בדרך הביתה, וקיבל קנס של מאות שקלים. אי אפשר לפעול בצורה כל כך שרירותית. בסופו של דבר זה ילדים”.

בני נוער בפארק. צילום ארכיון: אליהו הרשקוביץ

אחד הדוחות והקנס על סך 730 שקל (!)

 

אמא אחרת אמרה: “העירייה מונעת מהם לבלות בפארקים ולא מספקת חלופות. אני מבינה שיש בשוליים בני נוער שעושים ונדליזם במקומות האלה, אך למה כולם צריכים לסבול?”.

שמוליק דואק

מהעירייה נמסר בתגובה: “חוק העזר העירוני נועד להגן על החי ועל הצומח בפארקים ובגנים הציבוריים, בהתאם למדיניות העירונית שמבטיחה שמירה על הביטחון האישי ועל איכות חיי התושבים. ההקפדה על ביצוע האכיפה נובע לצערנו מחמת אותן התקהלויות המייצרות מטרדי רעש ומסבות נזקים לסביבה, עליהם מתלוננים לא מעט מתושבי העיר. מטרת האכיפה היא למנוע התקהלויות אלה, במיוחד מאותם אלה המעורבים בשתייה לשוכרה, בהשתוללות, ביצירת רעש, באלימות וונדליזם עד לשעות הקטנות של הלילה.

חובה להדגיש כי על אף שהשיטור העירוני ממלא את תפקידו כפי שהציבור מצפה, הוא נוהג ברגישות וסובלנות, וככל שבני הנוער משתפים פעולה ונשמעים להוראות, לא ננקטות כלפיהם פעולות אכיפה. יותר מכך, על פי הנחיית ראש העיר תנהג העירייה לפנים משורת הדין במקרה שבו נרשם דו”ח לנער/ה שבמאגר רישום הדוחות לא נמצא תיעוד קודם. במקרה כזה יומר הדו”ח בהתראה. בהזדמנות זו נבקש גם מההורים להסביר לילדיהם את משמעויות החוק והשמירה על הסביבה העירונית”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר