מקהלת "מעבר לקול". צילום: יח"צ

מעבר לקול: המקהלה הכי מיוחדת

פורסם בתאריך: 4.7.19 14:14

     

מקהלת מעבר לקול מסכמת את שנת הפעילות: עשרות בני משפחה וחברים הגיעו בשבוע שעבר לאשדוד כדי לשמוע את את מקהלת "מעבר לקול" שרה, זאת, במסגרת סיכום השנה.

המקהלה העירונית הפועלת בתמיכת "קרן שלם" ו"מועצת הפיס לתרבות ולאמנות" משלבת יחד אנשים עם וללא מוגבלות.

את האירוע, שהתקיים בנוכחות נציגי קרן שלם והרשות המקומית, פתח מנהל המקהלה, אורי שחר, שביקש מכל זמר להציג את בני משפחתו ולשתף את הקהל בתחושותיו וחוויותיו מהחזרות שהתקיימו לאורך השנה.

רבים התרגשו כשחברי המקהלה ביצעון את השיר "מודה אני" של מאיר אריאל – שאותו חידשה לאחרונה המקהלה והפיקה לו קליפ.

מקהלת "מעבר לקול" נולדה בעקבות שיתוף פעולה בין אורי שחר, מוזיקאי ויזם חברתי ו"קרן שלם" הפועלת לרווחת אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. שחר פיתח את מודל ההפעלה הייחודי ל"מקהלות משולבות" המאפשר לזמרים עם וללא מוגבלות להכיר אחד את השני באופן טבעי דרך המוסיקה. מקהלת "מעבר לקול" באשדוד פועלת בתמיכת "קרן שלם" ו"מועצת הפיס לתרבות ולאמנות" ובשיתוף מחלקת שיקום שבמנהל השירותים החברתיים של עירית אשדוד.

באירוע הסיום נשאו דברים מנהלת מחלקת שיקום במנהל לשירותים חברתיים של עיריית אשדוד, אורנה טוביאס וסגניתה קרן כהן צמח המלוות את המקהלה מטעם הרשות המקומית ותומכות בפעילותה.

: "אני שמחה ומודה שהייתה לי הזכות לחוות חוויה כל כך מרגשת", סיכמה טוביאס, וכהן צמח שיתפה: "זו הגשמת חלום – להיות חלק מהקמת מקהלה שיוויונית, לצפות בזמרים שמגובשים ומפרגנים זה לזה ובבני המשפחה שבאים, מתפעלים ונהנים מהשירה האיכותית, זה לא מובן מאליו".

 

שרית אוחיון מאשדוד, שהגיעה מתוך מערכת החינוך, הצטרפה כחודש לאחר הקמת המקהלה: "נפלה בחלקי זכות להיות חלק מהפרוייקט, עברתי חוויה מדהימה, הכרתי משפחה חדשה, אנשים איכותיים ללא קשר למוגבלות שלהם. לא הייתה הרגשה של שוני בין אחד לשני. עם הזמן הבנתי למה השם של המקהלה כל כך מתאים לה, כי שם רואים מעבר לקול, מעבר להכל, רואים את האדם כפי שהוא. אחרי כל מפגש קיבלתי אנרגיות עצומות, וכל שבוע שיתפתי את התלמידים בבית הספר, הראיתי להם קטעי וידאו במטרה לנסות ולהעביר להם ולו מעט את פוטנציאל החיבור של כל אחד מאיתנו גם לאדם עם מוגבלות. חשבתי שבאתי לתרום, אבל נהפוך הוא, קיבלתי תרומה ענקית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר