שדרות הרצל צילום: עיריית אשדוד

העירייה: ציר הרצל לקראת פתיחה, אבל

בשבוע הבא יותקנו בשדרות הרצל באמפרים להורדת מהירות הנסיעה. הציר ייסגר לסירוגין, והעבודות תבוצענה בשעות הלילה. אולם לפי ההערכה, עד להפעלת “הגל הירוק” לאוטובוסים ברחבי העיר תעבור עוד כשנה

פורסם בתאריך: 5.7.19 09:14

     

בשבוע שעבר פורסמו ממצאי דוח מבקר המדינה על תכנית התחבורה הציבורית “הגל הירוק” באשדוד. המסקנות היו קשות וכללו המלצה לשקול הטלת חיוב אישי על ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי והמנכ”ל אילן בן עדי.

השבוע הודיעו בעיריית אשדוד ששדרות הרצל, הציר הכי בעייתי עד כה בפרויקט, ייפתחו בקרוב לתנועה מלאה. בשבוע הבא, נמסר, יתקיימו עבודות לילה ברחוב, בהתאם לאישורי המשטרה. העבודות תיעשנה על מקטעים שונים בציר הרצל, לסירוגין, והן תכלולנה: עבודות התקנה של אמצעי בטיחות למיתון מהירות הנסיעה, עבודות צביעה וסימוני דרך והצבת תמרורים. בקרוב תחל הדרכה לתושבים כיצד להשתמש בתחנות האוטובוס החכמות.

בעירייה הוסיפו שהאוטובוסים החשמליים נמצאים בקו ייצור ואמורים להגיע בעוד כ-10 חודשים. עם קבלתם ייקלטו גם נהגים חדשים ותגובש תכנית הקווים החדשה של העיר אשדוד.

לפני כמה שבועות הכריז לסרי ב”כאן דרום” שהרצל ייפתח לתנועת אוטובוסים בתוך 60 יום, ובעירייה מתחייבים שההבטחה גם תקויים.

אולם עד להפעלת נתיבי ההעדפה לתחבורה ציבורית מטרת העל של התכנית שעל שמה היא גם נקראת — “הגל הירוק” — תעבור לפי ההערכה עוד כשנה. הדבר תלוי בהקמת חדר הבקרה בתוך המוקד העירוני.

“העבודות שתיעשנה החל מהשבוע הבא”, אמרו בעירייה ביום רביעי, “משלימות את סך הפעולות שנעשו על הציר על מנת לשדרג את רמת הבטיחות עבור הולכי הרגל והמשתמשים בדרך”.

תזכורת: במסגרת תכנית התחבורה הציבורית נעשו עבודות רחבות היקף, במהלכן הוחלפו תשתיות מים, ביוב, חשמל וטלפוניה לאורך הצירים, תשתיות ישנות שכבר לא מתאימות לקצב ההתפתחות של אשדוד ועבודות נוספות, שכללו סלילה חדשה של הצירים, חידוש וארגון המדרכות, הוספת נתיבי אופניים, החלפת אבני הדרך והצבת מעקות, שתילה, תמרור וצביעה, התקנת מצלמות חדשות ושיפור כללי של חזות הכניסה לעיר.

בניגוד לנכתב בדוח המבקר, בעירייה ציינו השבוע שפרויקט התחבורה יגיע גם לשכונות המזרחיות: “השלמת העבודות בציר הרצל מצטרפות לציר מנחם בגין ומייצרות רצף לנתיב תחבורה מועדף עבור התחבורה הציבורית. המשך הפרויקט יכלול את ציר ז’בוטינסקי ודרכים בשכונות המזרחיות, הנמצאים כרגע בשלב תכנוני מתקדם בהתאם לתכנית המקורית, ושכולם יחד נועדו להתחבר לתכנית תחבורתית משודרגת ברמה הגבוהה ביותר בארץ, תוך שימת דגש על הבטיחות בדרך”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר