המשלחת לרומניה באדיבות: עיריית אשדוד

אשדוד-יאשי: ערים תאומות

ראש העיר אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי, יחד עם חבר מועצת העיר עו״ד חנוך ארליך, מנהיג הקהילה הרומנית באשדוד, משתתפים היום במצעד החיים ברומניה. איתם במשלחת משתתפים נציגי הקהילה הרומנית באשדוד – הרב יוסף ווסרמן ויהושע זונטג, ונציג העירייה מר שלמה רוטנברג אל"מ במילואים. במהלך הביקור יחתום ראש העיר על ברית ערים תאומות עם העיר יאשי – העיר הרביעית בגודלה ברומניה

פורסם בתאריך: 1.7.19 13:15

     

לראשונה תחתום אשדוד על ברית ערים תאומות עם העיר יאשי – העיר הרביעית בגודלה ברומניה והמטרופולין השני בגודלו ברומניה, בירת מחוז יאשי, הנמצאת באזור ההיסטורי של מולדובה. יאשי הייתה בירת נסיכות מולדובה בשנים 1564–1859, אחת משתי הבירות של הנסיכויות הרומניות המאוחדות בשנים 1859-1862 ובירתה החלופית של רומניה בעת הכיבוש הגרמני של בוקרשט במלחמת העולם הראשונה. למעלה מ-13,000 יהודים, נשים, גברים וילדים, נטבחו בעיר יאשי, בשלושה ימי פוגרום בין ה-28 ל-30 ביוני 1941 ועבור קהילת יוצאי רומניה באשדוד החתימה על ברית ערים תהיה אקט של סגירת מעגל.

המשלחת לרומניה באדיבות: עיריית אשדוד

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי: "ביחד עם ניצולי שואה ובני משפחותיהם מישראל ומאשדוד, יש לי את הכבוד והזכות לייצג את העיר אשדוד, החמישית בגודלה במדינת ישראל ומהקהילות הגדולות של יוצאי רומניה בישראל. איתי כאן הרב יוסף ווסרמן – הרב הראשי של יהדות רומניה בישראל, מר יהושע זונטג – מנהיג קהילת יוצאי רומניה באשדוד, עו"ד חנוך דְרַך ארליך – נציג מועצת העיר אשדוד ומר שלמה רוטנברג – אל"מ במילואים בצבא הגנה לישראל ובן למשפחת ניצולי שואה. הסמליות של הביקור הינה חזקה מאוד עבורנו. אנו משתתפים במצעד החיים על אדמת רומניה ובתום הצעדה נחתום על ברית ערים תואמות ונחזק את העובדה שמדינת ישראל והעיר אשדוד, כמו כל העם היהודי, ימשיכו להעמיד על סדר היום את שימור זיכרון השואה וזיכרון קורבנות השואה".

המשלחת לרומניה באדיבות: עיריית אשדוד

המשלחת מאשדוד יצאה ביום שישי, יומיים לאחר אישורה של מועצת העיר להצעתו של ראש העיר להגדלת ההנחה בארנונה לניצולי שואה עד 100 אחוז ל-100 מטרים הראשונים. אשדוד היא העיר הראשונה שעושה זאת וכעת מצפים לאישור משרד הפנים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר