אחד מאתרי הבניה שנבדקו באשדוד. צילום: משרד העבודה

ביקורת במע"ר דרום ובתמ"א 38 באשדוד: רוב האתרים שנבדקו נסגרו בשל ליקויי בטיחות

במהלך בדיקה שביצעו מפקחים של משרד העבודה באשדוד יחד עם המשטרה נמצאו כשלי בטיחות שהביאו לסגירתם של 12 מתוך 15 האתרים. אחד מהם הוא פרויקט של הקמת גני ילדים עירוניים

פורסם בתאריך: 28.6.19 12:34

     

מפקחי הבטיחות במשרד העבודה והרווחה יצאו השבוע לפעילות אכיפה משולבת בערים אשדוד ומודיעין ו-27 אתרי בנייה מתוך 30 אתרים שנבדקו – נסגרו בצווי בטיחות מיידית. הקבלנים חויבו במינוי ממונה בטיחות לאלתר. הביקורת בוצעה במסגרת המאבק בתאונות עבודה בענף הבנין והשתתפו בה גם חוקרי משטרה.

12 מתוך 15 אתרי הבניה שנבדקו באשדוד נסגרו בהוראת מפקחי הבטיחות. האתרים נסגרו בצווי בטיחות עד לתיקון הליקויים. בין הליקוים שנמצאו: חוסר בגידור בטיחות בגובה, פיגומים לא תקינים, חוסר בציוד מגן אישי, ליקוי חשמל מסכני חיים, אין מנהלי עבודה באתר. לא נמצאו ממוני בטיחות באתרים. כך נמסר ממשרד העבודה.

אחד מאתרי הבניה שנבדקו באשדוד. צילום: משרד העבודה

האתרים שנסגרו ממוקמים במע"ר דרום, שבי ציון, המעפילים, ז'בוטינסקי, הדולפין, ההסתדרות ויהודה המכבי. בין האתרים נמצא גם אתר של הקמת גני ילדים עירוניים ברחוב ג'ו עמר.

בנוסף על סגירת האתרים, מ"מ מפקח העבודה הראשי, אריק שמילוביץ', זימן בעלי תפקידים בחברות המפעילות את האתרים, לבירור אודות הליקוים שנמצאו.

אחד מאתרי הבניה שנבדקו באשדוד. צילום: משרד העבודה

השבוע פרסם משרד העבודה את מדד הבטיחות בענף הבניה בערים בארץ שממנו עולה שבאשדוד ניתנו לא פחות מ-37 צווי בטיחות ב-2018 ובחצי הראשון של 2019.

 

אריק שמילוביץ', מפקח עבודה ראשי בפועל בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה אמר כי: "מבצעי האכיפה הממוקדים שמינהל הבטיחות מוביל, יחד עם רגולטורים נוספים, נועדו להגביר את האכיפה בשטח ולמנוע עבודה מסכנת חיים באתרי בנייה של יזמים וקבלנים רשלנים. רמת הבטיחות הלקויה שאנו מוצאים באתרי בנייה, מחייבת אותנו לפעול בכוחות משולבים, ובכלים נוספים כדי להביא לשינוי המיוחל. עלינו לנהל את המערכה הזו יחד עם גורמים  נוספים כמו הרשויות המקומיות, שאחראיות על  הבטיחות במרחב הציבורי בשטחן, לכן נמשיך לדרוש מעורבותן והפעלת סמכותן. בשנה החולפת, מפקחי מינהל הבטיחות הכפילו את מתן צווי הבטיחות באתרים מסכני חיים ברחבי הארץ כדי למנוע תאונות נוספות. נמשיך לפעול ביד חזקה כלפי כל  מי שמזלזל בחיי אדם ומפקיר את הפועלים לגורלם".

אחד מאתרי הבניה שנבדקו באשדוד. צילום: משרד העבודה

במשרד העבודה הוסיפו שהמידע על הקבלנים המפרים הועבר לרשם הקבלנים במשרד השיכון על מנת להמשיך את הטיפול.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר