תחנת המעבר לפסולת איילות, באזור תעשייה צפוני אשדוד, מגורי פועלים בתוך התחנה צילום ארכיון דור גפני

תחנת המעבר לאשפה: הכסף הלך לפח

ועדת הביקורת של עיריית אשדוד מצאה שליקויים שנתגלו בעבר בהפעלת תחנת המעבר לאשפה לא תוקנו ושהעירייה החמיצה קבלת מענק של 16 מיליון שקל מהמדינה עבור הקמת תחנה חדשה

פורסם בתאריך: 27.6.19 18:57

     

אף על פי שהביקורת על תחנת המעבר באשדוד נערכה ב-2016, חלק גדול מהליקויים המהותיים שמצא בה מבקר העירייה שלמה בן עזרא עדיין לא תוקנו. כך עולה מפרוטוקול ישיבת ועדת הביקורת בראשות ד”ר אלי לחמני שהונח השבוע על שולחן המועצה. בפרוטוקול צוין כי הוועדה “רואה זאת בחומרה”. המבקר מצא שהעירייה, שאמורה לפעול על פי מינהל תקין, משלמת לחפ”א שמפעילה את התחנה עשרות מיליוני שקלים מבלי שתהיה בין השתיים התקשרות חוזית, שכן זו פגה כבר לפני שש שנים.

הוועדה החליטה כי בתוך 90 יום ייחתם הסכם בין השתיים. בעוד שתחנת המעבר הישנה ממשיכה לפעול בעיר, פוגעת באיכות הסביבה וגורמת נזק כספי בגלל הוצאות הטמנה שניתן לחסוך בהן, העירייה החמיצה הקמת תחנה חדשה ומענק בסך 16 מיליון שקל מהמשרד לאיכות הסביבה.

הוועדה החליטה כי מנכ”ל העירייה אילן בן עדי ימסור לה בתוך שישה חודשים דיווח על החלטת העירייה בדבר הקמת תחנת מעבר חדשה לרבות אופן הפעלתה ואבני הדרך העיקריות בפרויקט, אף על פי שהמבקר התריע על ביצוע עבירות בנייה בתחנה העירייה וחפ”א לא עשו דבר להסדרתן.

 

הוועדה החליטה כי חפ”א תגיש בתוך 60 יום בקשות להיתרי בנייה כנדרש, ואם לא תעשה כן, היא תידרש לפנות את המבנים הבלתי חוקיים לאלתר.

עוד החליטה הוועדה כי חפ”א תקפיד שלא תיוותר פסולת בתחנות העבודה ושהמכולות הנושאות אשפה לאתר ההטמנה תהיינה מכוסות, שהיא תשפר את תנאי הבטיחות בתחנה, שתסיים יחד עם העירייה עד ה-30.9.19 את תהליכי ההטמעה של תוכנת המחשוב החדשה שהחליפה את המערכת המיושנת שהיו בה ליקויים רבים ושעד תאריך זה חפ”א תכין נוהלי עבודה ותעבירם לגורמי העירייה הרלבנטיים, בהם המבקר.

מעיריית אשדוד לא התקבלה תגובה עד סגירת הגיליון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר