תקווה לשינוי. מרכז פלדות. צילום: דור גפני
תקווה לשינוי. מרכז פלדות. צילום: דור גפני

קבינט הדיור הכריז על ארבעה מתחמי התחדשות עירונית באשדוד

תוספת של כ-5,000 יחידות דיור חדשות: במתחם נאות ספיר ומתחם אחד העם-הרצל ברובע ה', מתחם המעפילים ברובע ב' ומתחם פלדות ברובע ח'. יקודמו במסלול מהיר במסגרת הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור - הותמ"ל

פורסם בתאריך: 26.6.19 16:42

     

קבינט הדיור במשרד האוצר הכריז היום על מתחמי התחדשות עירונית חדשים שיקודמו במסגרת הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור בהיקף כולל של כ-9,300 יחידות דיור: בנתניה, אשדוד, חדרה, אור יהודה וירושלים הכוללים 9,800 יחידות דיור. מתחמים אלו, עליהם המליץ מינהל התכנון, יקודמו במסלול המהיר של הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור – הותמ"ל.

אלה המתחמים באשדוד

מתחם "המעפילים": מצוי ברובע ב' של העיר אשדוד, על ציר שדרות הרצל, על שטח כולל של כ- 115 דונם. המתחם צפוי לכלול כ-2,360 יחידות דיור, במקום 488 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרוייקט.

התכנון המוצע לחיזוק ציר הרצל כשדרה מרכזית כולל בינוי בתמהיל מגורים מגוון, המשלב בין בנייה מרקמית לבין בנייה גבוהה של מבנים בני 20-30 קומות. מוצע בתכנון ערוב שימושים עם מסחר ומבני ציבור. בנוסף תכנון מחדש של מתחם ציבורי קיים למתנ"ס, פארק רובעי , ספריה עירונית ופיתוח שימושים עירוניים הנדרשים לרווחת האוכלוסייה הצפויה להתגורר במתחם.

מתחם "הרותם-פלדות": נמצא ברחוב רותם ברובע ח' באשדוד, על שטח כולל של כ-155 דונם. המתחם צפוי לכלול כ-1,390 יחידות דיור, במקום 308 יחידות דיור שיפונו במסגרת הפרוייקט. רחוב הרותם מהווה את אחד העורקים הראשיים של הרובע, ומאופיין בבניה רוויה במבנים טוריים.

התכנית מציעה תכנון מחדש והתחדשות של מבני הציבור ליצירת קרית חינוך, תרבות וספורט וכן דרכי גישה חדשות באמצעות שצ"פים והרחבת דרכים קיימות. התכנון המוצע עבור המתחם כולל 16 מבני מגורים בבינוי של 15-27 קומות שיכלול ל שטחי ציבור מגוונים וגני ילדים. התכנון כולל חזיתות מסחריות לאורך רחוב רותם- הפרחים- הנורית, מרחב ציבורי פתוח, וכן תכנון מחדש של מבני הציבור במתחם עבור האוכלוסייה הצפויה להתגורר בתחום התכנית.

מתחם "נאות ספיר": מצוי ברובע ה' באשדוד על שטח של כ- 40 דונם. המתחם צפוי לכלול כ-880 יחידות דיור, במקום כ- 208 יחידות דיור קיימות, שיפונו לטובת הפרוייקט.

התכנון המוצע עבור המתחם כולל בינוי במספר מבני מגורים בתמהיל  מגוון, המשלב בין 2 בניינים בבינוי מרקמי של 10 קומות לבין בניה גבוהה של 4 מגדלים בני 30 קומות. בחלק ממבני המגורים מוצע עירוב שימושים עם גני ילדים, מעונות או מסחר בקומת הקרקע תוך יישום עקרונות הבניה הירוקה. כמו כן כולל  המתחם שטח בית בפר קיים, מגרשי ספורט ומבני ציבור שיעברו התחדשות ושידרוג לשם התאמתם לצרכי השכונה המתחדשת וכן הוספת מתנ"ס. בלב המתחם מוצע שטח ציבורי פתוח לאורך הבניה המרקמית המיועד לתנועת הולכי רגל בין הרחוב המסחרי העירוני לבין פנים הרובע.

מתחם "אחד העם-הרצל": מצוי ברובע ה' באשדוד, בסמיכות למתחמי פינוי בינוי "המעפילים" מצפון ו"נאות ספיר", על שטח כולל של כ- 17 דונם. המתחם צפוי לכלול כ-505 יחידות דיור, 112 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרוייקט. התכנית מציעה התחדשות עירונית לאורך רחוב "אחד העם" הגובל ממזרח ושדרות הרצל הגובל ממערב. בשטח המתחם קיימות כיום המיועדות לפינוי במסגרת התכנית שתוגש בתחומו.

התכנון המוצע כולל בינוי 3 מגדלי מגורים מעל  6 קומות מסד המלווה את רחוב הרצל ויוצר רצף עירוני עם חזית פעילה ועירוב שימושים. עוד מוצעת הסדרה ושדרוג של מבני ציבור הקיימים במתחם, מבנה תעסוקה ומבני ציבור למעונות יום וגני ילדים עבור האוכלוסייה הצפויה. תמהיל הדירות מגוון ויכלול דירות בגדלים משתנים, כולל דירות קטנות. עוד מתוכנן חיבורו של רחוב אחד העם עם רח' הרצל ופתיחתו לתנועת רכב ואופניים.

 

 

 

 

 

שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור משה כחלון: "אישור אלפי יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית באזורי ביקוש כמו ירושלים, אשדוד, נתניה וחדרה היא בשורה משמעותית, כמו גם המשך התכנון והפיתוח ביישובי החברה הערבית. נמשיך להקפיד על המשך עבודת קבינט הדיור גם בתקופת ממשלת המעבר, בתיאום מלא עם הייעוץ המשפטי, במטרה להמשיך את תנופת הבניה בדיור ותשתיות"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר