בית ספר היובל אשדוד צילום: מורי של"ח

אור ירוק לוקחים אחריות

עמותת אור ירוק ואגף של"ח במשרד החינוך לוקחים אחריות על חופשה בטוחה בדרכים באשדוד ובסביבתה

פורסם בתאריך: 24.6.19 14:50

     

מיליון וחצי תלמידים יוצאים בימים אלו לחופשת הקיץ, הם אינם נמצאים במסגרת בית הספר המוגנת ורבים מהם מסתובבים ברחובות, בפארקים או נוסעים עם המשפחה לטיול. בכדי לשמור עליהם בטוחים בדרכים, יוצאים עמותת אור ירוק ואגף של"ח (שדה, לאום, חברה) וידיעת הארץ יחד עם אגף הזה"ב והנגישות במשרד החינוך, במבצע משותף לקראת החופש הגדול: כ- 4,000 מדריכי של"ח צעירים בגילאי 13-17, מתפרסים בבתי הספר היסודיים ברחבי הארץ כל מש"צ (מדריך של"ח צעיר) יגיע לביה"ס היסודי בו למד כדי להעביר לתלמידים פעילות הדרכה חווייתית בנושא בטיחות בדרכים. את הפעילות החינוכית הזו יחוו ברחבי הארץ כ-200 אלף תלמידים. בין בתי הספר הרבים אליהם מגיעים המדריכים הצעירים של של"ח, גם בתי הספר ביבנה, גן יבנה, אשדוד וגדרה.

הפעילות המיוחדת, העוסקת בתכנים של בטיחות וזהירות בדרכים, נמשכת עד לימי הלימודים האחרונים של תלמידי בתי הספר ומתקיימת בבתי ספר במרכז ובפריפריה, בקרב מגוון אוכלוסיות: יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, דרוזים, בדואים ועוד.

מצ"ב לינק לסרטון מהפעילות: https://youtu.be/qAqODC55bHE

 

היובל אשדוד צילום: מורי של"ח

הפעילות אותה מעבירים מדריכי של"ח הצעירים מתמקדת בשלושה נושאים עיקריים:

  • הליכה בטוחה וחציית כביש באופן בטוח
  • רכיבה בטוחה על אופניים עם קסדה
  • חגירת חגורות בטיחות בעת נסיעה בכלי הרכב

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בכל שנה נפגעים בממוצע כאלף ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בתחום העירוני בחודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט). מתוך אותם נפגעים, נהרגים מדי שנה בחודשים הללו, בממוצע שמונה ילדים ובני נוער בערים ולמעלה מ- 80 נפגעים באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים הקשים הללו מדגישים את הצורך לעשות כל שניתן על מנת להגן על הילדים ובני הנוער שלנו בדרכים במהלך החופשה. אם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בסיוע הרשויות המקומיות ידאגו להגביר את ההסברה לבטיחות בדרכים החל מגיל הגן, והמשטרה תדאג להגביר את הנוכחות והנראות שלה בחודשי הקיץ ניתן יהיה להציל את חייהם של הילדים ובני הנוער".

דן אבידן המפקח הממונה על המנהיגות הצעירה באגף של"ח וידיעת הארץ: "השתתפות המש"צים בפעילות בזמן שהם בחופשה, מעוררת בהם תחושת אחריות כלפי תלמידי בתי הספר היסודיים ומודעות להתנהגות מונעת גם שלהם עצמם וגם של חבריהם ובני משפחתם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר