צילום אילוסטרציה: REUTERS TV/רויטרס

צעירה מאשדוד התאסלמה והצטרפה לדאע"ש

חשיפת השב"כ: צעירה בת 28, תושבת אשדוד לשעבר, התאסלמה והצטרפה לשורת ארגון הטרור דאע"ש. בעקבות תיקון לחוק שיזם שר הפנים, אזרחותה צפויה להישלל

פורסם בתאריך: 23.8.17 14:12

     

בתחילת השבוע השב"כ העביר למשרד הפנים מידע אודות 20 ישראלים שהצטרפו לשורות ארגון הטרור דאע"ש בסוריה. מרבית המצטרפים לדאע"ש הם ערבים ישראלים, אולם מהרשימה עולה כי שניים מבין הישראלים נולדו כיהודים. שניהם עלו לישראל בילדותם ממדינות ברית המועצות לשעבר ובשלב כלשהו המירו את דתם ונרשמו במרשם האוכלוסין כמוסלמים – טרם יציאתם ללחימה בשורות ארגון הטרור.

הצעירה מבין השניים היא בת 28, שעלתה מברית המועצות גדלה באשדוד, אך עברה להתגורר בכפר ערבי מוסלמי באזור ועדי עארה, נישאה והתאסלמה.

השני, אלכסנדר בן ה-32, עלה גם הוא מברית המועצות, וגדל בלוד. איש דאע"ש נוסף הוא ערבי ישראלי מפוריידיס ששירת בעבר בצה"ל, והחליט להצטרף לארגון דאע"ש בסוריה.

שאר השמות המופיעים ברשימה הם של ערבים ישראלים: שניים ממזרח ירושלים, שניים מבועיינה, שניים מג'לג'וליה, שניים מכפר קסם ועוד בודדים מכפרים ערביים. על פי ההערכות, לאורך השנים הצטרפו כ-60 ישראלים – רובם ערבים – לדאע"ש. חלקם נהרגו, וחלק אחר חזרו ארצה ונעצרו.

השב"כ גיבש את רשימת הישראלים בעקבות תיקון לחוק האזרחות שיזם שר הפנים, אריה דרעי אשר מאפשר את שלילת אזרחותם של אזרחים ישראלים שהצטרפו לארגוני טרור, גם ללא נוכחותם "הובלתי את התיקון בכנסת כיוון שגורמי הביטחון אמרו לי באופן חד משמעי שהדבר ההרתעתי ביותר שיכול למנוע מצעירים לעשות את הדבר הזה זה שהם ידעו שישללו להם את האזרחות: אין להם יותר דרכון, אין להם יותר אזרחות. לא היה פשוט, אבל הצלחתי להעביר את התיקון", אמר השר והוסיף: "ילמדו וייראו הצעירים בישראל: אל תעזו לחשוב על כזה דבר, אתם תאבדו את האזרחות שלכם".

ביום שני הועברה הרשימה למשרד הפנים ובימים אלו יפתח המשרד בהליך לשלילת אזרחותם. כאשר יסתיים התהליך יהפכו המצטרפים לדאע"ש, שאחד מהם נהרג טרם סיום גיבוש הרשימה, לחסרי אזרחות, ולא יוכלו לחזור לישראל או לנוע באופן חופשי בעולם.

קרדיט REUTERS TV/רויטרס

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר