עשן מעל אזור התעשייה באשדוד. צילום ארכיון: בועז רענן

אשדוד: הארנונה לתעשייה המזהמת עולה ב-15%

בעירייה מעריכים שהדבר יביא לתוספת הכנסות של מעל 5.5 מיליון שקל בשנה. יו"ר האופוזיציה לחמני תוקף וטוען שהדבר עלול להביא לסגירת מפעלים ולאובדן של הרבה מאוד מקומות עבודה בעיר

פורסם בתאריך: 16.6.19 14:56

     

הארנונה למפעלי תעשייה מזהמים ואחרים תעלה ב-15%. כך קבעה ועדת הכספים של העירייה.

יו"ר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני תקף את ההחלטה: "יתכן וחלק מכם יאבדו את מקום העבודה בשל החלטה קשה של עירית אשדוד – העלאת הארנונה ב-15% לשנת 2020 – החלטה אשר תגרום למפעלים שמשמשים לייצור חשמל, תחנות כוח, עיבוד וזיקוק מוצרי דלק, יצור דשנים וכימיקלים, קידוח נפט וגז, התפלת מים, מכוני טיהור, מחזור אשפה, הטמנת אשפה, תחנת מעבר לאשפה וכדומה – לעזוב את העיר.

ד"ר לחמני. צילום: יח"צ

"לעירייה לא אכפת", הוסיף לחמני, "שמפעלים אלו מעסיקים מאות ואף אלפי עובדים מקרב תושבי העיר ולא אכפת מאותם עובדים שיישארו נטולי מקור פרנסה – כשמפעלים אלו ינטשו את העיר. יותר מכך, העיריה מנמקת את החלטתה במדיניות חדשה של הפחתת מפעלים מזהמים ברחבי העיר. כנימוק, זה אמנם נימוק טוב, אבל ברצינות אני שואל את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: מפעלים אלו קיימים עשרות בשנים בעיר ויש להם היתרי הפעלה מהמשרד להגנת הסביבה ורשיונות עסקים שהעיריה עצמה הנפיקה לאורך כל אותם שנים – האם מישהו מעלה על הדעת כי ניתנו היתרים ורשיונות בעבר שסיכנו את התושבים??? האם ראש העיר בהיותו בשלטון למעלה מ-15 שנים סיכן את התושבים ביודעין? מדוע "נזכר" רק עכשיו? רק עתה הם גילו שהמפעלים מזהמים? בואו נודה באמת: כיום, כל מפעל נדרש לעמידה בדרישות קפדניות לעניין רמת הזיהום ויותר מכך – אין כמעט, אם בכלל, תעשיה יצרנית לרבות תעשיות המזון  שבשלבי היצור אינן  צורכות חומרים כימיים ומסוכנים".

מתוך מסמכי ועדת הכספים: העלאת הארנונה לתעשייה

 

 

 

לחמני מוסיף: "כן, צריך וחייב לפקח עליהם למנוע זיהומים, אך פיקוח אינו סגירה והטלת עליה של ארנונה על אותם מפעלים! האם הגיוני כי במחי יד יביאו לסגירת אלפי מקומות עבודה? לאן יילכו אותם אלפי עובדים שפרנסתם תופסק עקב החלטה שרירותית שלא עומדת במבחן ההיגיון של טובת הציבור? אתם מכירים אותי – וזהו אינו סוד שאני חסיד של איכות הסביבה ונלחם רבות למען איכות הסביבה – אך נראה, על פניו, כי הסיבה האמיתית שהעיריה החליטה על מדיניותה החדשה – נובעת מאינטרסים סמויים נוספים הנוגעים לקבלנים ואינטרסים כספיים הקשורים לרובע הנחל, לכאורה".

"אני ממליץ לד"ר לסרי", חתם לחמני, "לשקול שנית את ההחלטה שתפגע קשות בתעסוקה בעיר ולחזור בו מכך".

מעיריית אשדוד טרם התקבלה תגובה. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר