ד"ר אלי ספיר במכון ההקרנות החדש שנחנך בבית החולים אסותא אשדוד. צילום ענת זקלר מוריה

חולי סרטן יוכלו לקבל טיפול ליד הבית

נפתח מכון הקרנות באסותא אשדוד — הראשון בכל האזור מכיוון שבבתי החולים הוותיקים קפלן וברזילי אין טיפולי הקרנות, הרי שעד עתה נאלצו תושבי אשדוד והאזור שנזקקו לכך להרחיק עד באר שבע, ירושלים או תל אביב

פורסם בתאריך: 14.6.19 11:46

     

מכון רדיותרפיה חדש ומתקדם נפתח בשבוע שעבר בבית החולים אסותא אשדוד. הקמתו של מכון ההקרנות, היחיד באזור, מהווה בשורה חשובה מאוד לחולי סרטן תושבי העיר והסביבה ולבני משפחותיהם, שעד כה נאלצו להרחיק מביתם לכל טיפול ולנסוע לבתי החולים סורוקה בבאר שבע, הדסה בירושלים או שיבא בתל השומר.

״באסותא אשדוד”, אמר ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי, רופא במקצועו, “ממשיכים לממש את הציפיות שלנו לרפואה מתקדמת ואיכותית, ופתיחת מכון הרדיותרפיה מהווה בשורה גדולה לתושבי אשדוד בשיפור איכות החיים וסיכויי ההחלמה של חולי סרטן שיוכלו לקבל טיפול קרוב לבית ועם הטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות ביותר״.

בבית החולים אמרו השבוע שהטיפולים במכון החדש נעשים בהתאם לאמות המידה המחמירות ובאמצעות מכשירים מהמתקדמים בארץ מדגם Varian TrueBeam. בקרוב צפויה להיכנס למכון טכנולוגיית ExacTrac הדינמית, המאפשרת מיקוד הקרינה בצורה מדויקת ביותר לגוף הגידול, עד לרמה של מילימטרים בודדים — יכולת שאינה קיימת עדיין בשאר המכונים בארץ, הוסיפו בבית החולים.

מנהל המכון ד”ר אלי ספיר הגיע לאסותא אשדוד ממכון הרדיותרפיה בבית החולים הדסה עין כרם, שבה שימש רופא בכיר. בהמשך עבר השתלמות באוניברסיטת מישיגן שבארצות הברית. עם שובו לישראל עבד במחלקת הרדיותרפיה במרכז הרפואי אסותא רמת החייל, אשר מלווה מקצועית את המחלקה החדשה באשדוד.

ד”ר ספיר מסביר כי טיפולי הרדיותרפיה שיינתנו במחלקה מתמקדים בטיפול קרינתי שמיועד לריפוי בחולים רבים, כולל בחלק מהמקרים שבהם התגלו אצלם גרורות בודדות של גידולים סרטניים, וכן לשיפור תוצאות טיפולים מקבילים על ידי הכנה לניתוח כטיפול מקדים או כטיפול משלים לניתוחים שכבר נעשו. בנוסף, טיפול קרינתי הוא כלי יעיל ביותר בטיפול מקל בתסמיני סרטן בחולים עם מחלה גידולית מפושטת ואף עשוי להאריך חיים.

“מדובר בעצם בטיפול שמבוסס על קרינת הרנטגן שאנו מכירים”, הוא מסביר, “אם כי הקרינה עוברת האצה באנרגיה עוצמתית וממוקדת שמתמקדת בגידול עצמו. היכולות היום מאפשרות לספק מקסימום קרינה לאזור הנגוע, תוך מניעת קרינה ליתר האזורים. המאיצים החדשים שמים את אסותא אשדוד בחזית הרדיותרפיה העולמית ויאפשרו לנו להציע למטופלינו את כל סוגי הטיפול המודרניים אשר ניתנים במכוני הקרינה המתקדמים ביותר בארצות הברית ובאירופה, כולל טיפולי רדיוכירורגיה מוחית ואיברים אחרים בגוף האדם וניטור ממוקד ומדויק של הגידולים הנמצאים בתנועה, למשל בגידולי ריאה או כבד. במכון שלנו ניתן טיפול עם דגש על יחס אישי חם ותומך”.

חולה בסרטן השד שחנכה את המכון ביומו הראשון אמרה: “עד עכשיו כל טיפול שרף לי את כל היום, שעות של נסיעה בכבישים הפקוקים הלוך וחזור, בנוסף להמתנה בבית החולים עצמו. מעכשיו אני יוצאת מהבית וזוכה לטיפול בטכנולוגיה מתקדמת וביחס אישי במרחק של כמה דקות”.

לסרי. צילום: אורי קריספין

לסרי בבית החולים. צילום: אורי קריספין

בין המטופלים הראשונים של המכון אנטולי, תושב רחובות בן 79, שלדבריו הגיע לבית החולים באשדוד בהמלצת רופא המשפחה שהפנה אותו לאשדוד.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר