עיריית אשדוד. צילום: פבל
עיריית אשדוד. צילום: פבל

עמוק לכיס: הארנונה עלתה ב-2.58%

זאת בהתאם לנוסחת החישוב של משרדי הפנים והאוצר. באשדוד ביקשו אישור לתת פטור מלא לניצולי שואה ולספק הנחה לעסקים קטנים. לחמני יזם עצומה נגד העלאת הארנונה, ובעירייה תוקפים: “אי אמירת אמת”

פורסם בתאריך: 14.6.19 09:41

     

בשני האחרון אישרה ועדת הכספים של עיריית אשדוד את העלאת הארנונה לתושבים ב-2.58% אחוזים בהתאם לנוסחת החישוב של משרד האוצר ומשרד הפנים.

במקביל, הוועדה אישרה הגשת בקשות להנחות ארנונה ממשרד הפנים, בהם פטור מלא לאוכלוסיות מוחלשות, כגון ניצולי השואה, שהיו פטורים עד כה רק מ-75% אחוזים מתשלום הארנונה. עוד אישרה הוועדה הגשת בקשה ל-15% הנחה בארנונה לעסקים קטנים. המטרה היא לעודד צעירים לפתוח עסקים בעיר ולהשתקע בה.

יום למחרת יו”ר האופוזיציה ד”ר אלי לחמני פרסם עצומה ברשת כנגד העלאת הארנונה. לטענתו, עיריית אשדוד הייתה יכולה לבקש לא להעלות את הארנונה, שכן מדובר ברשות איתנה שמסוגלת לוותר על ההעלאה שצפויה להוסיף לקופה כ-20 מיליון שקל — כ—1% מכלל ההכנסות העירוניות.

לדברי לחמני, “משרד הפנים מאפשר בנוסחה שגויה ומעוותת שמורכבת מ-50% מעליית המדד ו-50% מעליית השכר הממוצע במשק להעלות את הארנונה. לשנת 2020 משרד הפנים אישר העלאה של 2.58%, בשנת 2019 עלתה הארנונה באשדוד ב-28.27%. השכר של התושב ושל העסקים בעיר לא עלה באותם אחוזים מטורפים”.

אלי לחמני. צילום: אורי קריספין

אלי לחמני. צילום: אורי קריספין

שעות ספורות לאחר כתיבת הפוסט נשלחה הודעה מטעם לחמני כי טעות קולומוס נפלה וכי ההתייחסות לעליית הארנונה בעיר ב-28.27% בשנת 2019 אינה נכונה וכי המדובר על השנים 2019-2009.

גם איגוד לשכות המסחר יצא בקמפיין חדש נגד הבקשות החריגות של הרשויות המקומיות להעלאת מס הארנונה, כאשר אשדוד לא נכללת בהן.

איגוד לשכות המסחר פרסם ויפרסם בימים הקרובים מודעות ענק המסמנות מחד את הרשויות המקומיות שמבקשות העלאה נוספת בארנונה מעבר להעלאה שנקבעה בחוק, ומאידך מציינות את הרשויות המקומיות שדווקא ביקשו הפחתה לאור העלייה המשמעותית במס, ואשדוד נכללת בתוכן.

בשנת 2018 הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה סקר נתונים ודירגה את תעריפי הארנונה ברשויות המקומיות. אשדוד דורגה מבין 15 הערים הגדולות במקום הנמוך ביותר.

תגובת עיריית אשדוד: “על פי ד”ר לחמני, הארנונה באשדוד עלתה ב-28.27%. במציאות הארנונה עלתה ב-2.58% בהתאם להחלטת משרד הפנים ועל פי הנוסחה הקבועה בחוק ההסדרים במשק המדינה וכפי שכלל הערים בישראל מבצעות.

"עוד ציין מר לחמני שלא מדובר בפופוליזם. צודק מר לחמני, מדובר באי אמירת אמת הזויה לחלוטין.

"חישוב נוסף ופשוט מדרג את אשדוד בתחתית הערים הגדולות בגובה הארנונה —קרי המחיר הנמוך ביותר. לא מדובר בפופוליזם אלא במציאות.

"זאת ועוד, מר לחמני טוען כעת בפני התקשורת שזאת הייתה טעות קולמוס, להזכירכם הוא עו״ד ורו״ח. ועד הוצאת התגובה החריפה של העירייה הוא ‘לא הבחין בטעות הקולמוס’. אבל בואו נזרום עם הטעות. הטענה החדשה — 2019-2009 — הארנונה באשדוד עלתה ב-28%. אז גם על זה יש תשובה — ההשקעה בתושב בשנים 2019-2009 צמחה ב-60%, שזה פי 2 וחצי”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר