בוריס גיטרמן

גיטרמן: "אמסילי איים שיחסל אותי"

סערה: לדברי גיטרמן (מצורף מכתבו ללסרי), לאחר שהחליט לא לקיים הצבעה על בחירת מנהל למתנ"ס נווה יהונתן, צלצל אליו חיים אמסילי ואיים. אמסילי מכחיש ומסמן מטרה: "אם נצטרך להדיח את יו"ר הדירקטוריון - נעשה את זה"

פורסם בתאריך: 22.8.17 19:16

     

פרשת בחירתו של מנהל חדש למתנ"ס רובע ג' לא יורדת מהפרק. להיפך, היא רק הולכת ומסתבכת.

מאז שעו"ד משה מור יוסף, מנהל המתנ"ס הקודם עזב את התפקיד לטובת תפקידו החדש כמנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, אין ל"נווה יהונתן" מנהל. מי שממלאת את מקום המנהל היא חגית ענטבי.

למכרז שהוציאה החברה העירונית ניגשו כמה וכמה אנשים, בהם כאלה שמגיעים מתוך המערכת וגם מחוצה לה.

אחד המועמדים שבא מבחוץ הוא חגי אבגי, שהיה יו"ר מטה הבחירות של ש"ס בעיר והוא גם קרוב משפחה של חבר המועצה מטעם המפלגה – אבי אמסלם.

אבגי זוכה לתמיכה חזקה מצד עמרם כנפו, ממלא מקום ראש העירייה בהשעיה ומצד חבר המועצה חיים אמסילי המשמש כיו"ר ועדת כספים וכוח-אדם של החברה. על רקע ההשתייכות הפוליטית והקרבה הוחלט שאמסילי מנוע מלהשתתף בהליכי המכרז. יחד עם זאת הנושא הוא "תפוח אדמה לוהט" בקרב אנשי ש"ס בעיר וכמה מבכירי התנועה מתנגדים נחרצות לבחירתו. על רקע זה יש מתיחות קשה בצמרת ש"ס באשדוד.

חבר מועצת העיר אשדוד, חיים אמסילי

לאחר הסינון הראשוני הגיעו שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד מנהל מתנ"ס ג': אבגי, רכזת החוגים עינב לוגסי וממלא מקום מנהל מתנ"ס "אחווה" יניב פרלמוטר – שהודיע על הורדת מועמדותו לטובת התמודדות על ניהול של "אחווה".

בישיבת הדירקטוריון שהתכנסה ביום ראשון אמורה הייתה להתקבל ההחלטה: מי יהיה או מי תהיה המנהל או המנהלת של "נווה יהונתן".

לדיון התייצבו חברי הדירקטוריון יעקב טסלר, משה דרור, אסתי פילוס, פלורי דהן ואיילה גיני (אחות של גבי כנפו), בני שער, יהודה פרנקל, הלן גלבר ואלכס גולצקר.

לדברי מקורב לנושא בלטה העובדה שהגיעו גם חברי דירקטוריון שעינם לא שזפה את המעמד תקופה ארוכה למדי ונראה שהיה פה "גיוס" מאורגן היטב ומכוון מגבוה למען בחירה בנציג ש"ס.

אולם ההצבעה לא התקיימה. סגן ראש העירייה ויו"ר הנהלת החברה, בוריס גיטרמן, החליט לדחות אותה ואת הדיון למועד בלתי ידוע. הוא אמר שנוצרה "קנוניה" נגדו וטען שעשויה להתעורר בעיה אם אבגי ייבחר ניגוד עניינים אפשרי כפי שמשתמע מחוות דעת שקיבל ממשרד הפנים ומהיועץ המשפטי של החברה.הדיון, הודיע גיטרמן לנוכחים, יתקיים כשאני אחליט. אמר ופיזר את הישיבה.

אך בכך הסאגה לא הסתיימה.לדברי גיטרמן, חיים אמסילי צלצל אליו באותו ערב ואיים עליו. למחרת הוא כתב לראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, וביקש את התערבותו:

איומים כלפי סגן ראש העיר?

"אתמול התקיימה ישיבת דירקטוריון לבחירת מנהל/ת מתנ"ס נווה יהונתן. עוד טרם הישיבה נקבע כי חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת הכספים של הדירקטוריון, חיים אמסילי, נמצא בניגוד עניינים בנושא זה. לאחר שהחלטתי לא לקיים הצבעה ופיזרתי את ישיבת הדירקטוריון, צלצל אליי חיים אמסילי ואיים עליי בצורה בוטה 'שאם לא אתקן את המצב עוד הערב הוא יחסל אותי'. מדובר במצב בלתי נסבל היות ואלו ביטויים חמורים מאוד ובנוסף מדובר בניגוד עניינים. במצב הנוכחי לא נוכל להמשיך להתנהל. אני פונה אליך בבקשה להביא להחלפתו של אמסילי".

בוריס גיטרמן מסר בתגובה: "אין תגובה".

חיים אמסילי מסר בתגובה למכתבו של גיטרמן: "שטויות והבלים. מה שכן, גיטרמן נכנס חזיתית בראש העיר בכל ההחלטות האחרונות. הוא למשל דרש לבטל את מנהלת היול"א רויטל אבו אחרי שהוחלט גם לפטר את שלוש הסייעות בצהרון שבו חלה תקרית עם ילדים. למה צריך לפטר גם את מנהלת הצהרונים שהיא אחות של מנהלת כוח-אדם של החברה, אור מורלי? הוא מתנהל נגד ראש העיר שהיה מאוד מעורב בנושא הזה ואלה אנשים שלו. אני מחיתי על זה בכל תוקף".

אמסילי הוסיף: "לא השתתפתי בהליכי המכרז ולא איימתי על בוריס. הוא יכול לבקש מראש העיר מה שהוא רוצה אבל אני נציג ש"ס ואם נצטרך להדיח את יו"ר הדירקטוריון – נעשה את זה. אנחנו לויאלים כלפי המערכת וכלפי ראש העיר – מה שגיטרמן לא".

אמסילי הוסיף: "אם כבר מדברים על ניגוד עניינים, אנחנו צריכים לבדוק איך מתנהלת לשכת סגן ראש העיר, מה הקשר שלה לחברה העירונית, מיהו סמנכ"ל החברה ולמי הוא קשור".

פנינו לגיטרמן בעקבות דבריו של אמסילי והוא מסר, שוב: "אין תגובה".

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר