עיריית אשדוד. צילום: פבל
עיריית אשדוד. צילום: פבל

העירייה: “משקיעים בתושב ופחות בדירוג”

בתגובה להמשך הירידה של אשדוד בטבלת היציבות והחוסן הכלכלי בעירייה מסבירים שהדבר נובע משינוי יזום במדיניות: פחות חיסכון ויותר השקעה בתושב

פורסם בתאריך: 7.6.19 11:16

     

העיר אשדוד ממשיכה לרדת בדירוג היציבות הפיננסית. לפי ניתוח של חברת המידע העסקי CofaceBdi, אשדוד ירדה מהמקום ה-11 בשנת 2018 למקום ה-12 בשנה הנוכחית. שיעורי הגבייה בעיר עומדים על 90%.

בקרב המועצות האזוריות והמקומיות הגיעה באר טוביה למקום הרביעי, ואילו גן יבנה למקום ה-39 בלבד. חבל יבנה ירדה למקום 24.

לפני שנים לא רבות קברניטי העיר אשדוד התגאו בכך שהיא נמצאת ב”ראש החץ” של הרשויות האיתנות והיציבות כלכלית, אולם כעת הדברים נשמעים אחרת.

בתגובה לנתונים שפורסמו ביום שני ולשאלות שהפנינו השיבו בעירייה שהמדיניות הכלכלית השתנתה, וכעת הקו הוא “משקיעים בתושב ופחות בדירוג”. “עיריית אשדוד”, נמסר, “מנהלת את תקציביה בהתאם ליעדים שנקבעו על ידי הנהלת העיר, תוך שימת דגש על עלייה מתמדת בהיקף ובאיכות של סל השירותים לתושב. כבר לפני כמה שנים החליטה הנהלת העיר על מגמה זו, והיא מפנה את משאביה, ובהם גם עודפי תקציב, לטובת התושב. החלטה זו לוקחת בחשבון את העדפת צורכי הציבור על פני המיקום בדירוג, ואף על פי כן, אשדוד שומרת על מעמדה הגבוה (מקום 12 מבין 265 רשויות ומקום שלישי בין ערי פורום ה-15!). ולא רק זאת, אלא שבכל שנה אשדוד זוכה בפרס מצוינות פיננסית והערכה על ניהול תקין וכן מקבלת מעמד של רשות איתנה מטעם משרד הפנים”.

בעירייה מביאים כמה דוגמאות: “חינוך — התקציב הגבוה ביותר בתקציב העיר, והשנה עלה לכדי 586 מיליון שקל, גידול של 76% בהשוואה ל-2009. רווחה — גידול של 251% בהשוואה ל-2009, והוא עומד השנה על 336 מיליון שקל, הגבוה ביותר מעולם. שיפור פני העיר ואחזקה — התקציב יעמוד על רבע מיליארד שקל, ובהשוואה ל-2009 מדובר בגידול של 62%.

“בעשור האחרון חל גידול של 60% בהשקעה בתושב — כיום עומד התקציב על 8,032 שקלים לתושב. כך גם לגבי פרויקטים גדולים כדוגמת: בניית טיילת החוף, הטמעת טכנולוגיות מתקדמות, סבסוד קייטנות, הרחבת בילוי ופנאי לתושבים (סוכות, פסח, קיץ ישראלי 10) ופעולות נוספות שחלקן ללא תשלום או במחירים נמוכים בהשוואה לשנים קודמות.

“בשנים האחרונות”, מוסיפים בעירייה, “אשדוד רואה פריחה אדירה בכל תחום ובכל פרמטר אפשרי – בפיתוח ובינוי של אלפי מ”ר של מוסדות ציבור וחינוך, בשדרוג ופיתוח של המרחב הציבורי, באירועים ומופעי תרבות, בספורט ותיירות, בתכנים ותכניות ובאינספור פרויקטים שאתם ודאי מכירים אותם היטב, המשנים את פני העיר ואת איכות החיים העירוניים. תושבי העיר הם הנהנים מפריחה זו ומודים על כך בכל פה. עבור הנהלת העיר המדד הקובע הוא הרחבת סל השירותים ושיפור איכות חיי התושבים באופן תמידי מבלי לפגוע במאזן התקציבי, ובזה אנו עומדים בצורה מלאה.

"התקציב הרגיל של עיריית אשדוד לשנת 2019 עומד על 1.79 מיליארד שקל — עלייה של 6.25% בהשוואה ל-2018 וגידול של 86% בהשוואה ל-2009. תקציב הפיתוח העירוני עומד השנה על 1.135 מיליארד שקל".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר